Highlighted Command Button
Fra : Palle Pophår

Dato : 09-02-04 13:02

Når man trykker på en command button, så bliver den highlightet med en
stiplet linine rundt langs kanten. Det forsvinder så først når man trykker
en anden command button,,,,,,,,Hvordan slipper man for at knappen bliver
highlighted?????

Fra : Kim Pedersen

Dato : 09-02-04 15:05

> [...]
> en anden command button,,,,,,,,Hvordan slipper man for at knappen bliver

Det kan ikke lade sig gøre via standard VB. Det kræver at du subclasser
kontrollen og overtager styringen med optegningen af knappen (ved at
intercepte WM_PAINT). Hvis du ikke ved hvad jeg snakker om, så vil jeg ikke
anbefale denne metode. I stedet skal du nok kigge rund efter en ActiveX
kontrol på Nettet, hvor du kan slå Focus Rectangle (som den stiplede linie
hedder) fra.

Hilsen Kim Pedersen

Fra : MFO

Dato : 09-02-04 16:54

Palle Pophår wrote:

> [...]
> stiplet linine rundt langs kanten. Det forsvinder så først når man
> trykker en anden command button,,,,,,,,Hvordan slipper man for at

Hej
Hvis du kan nøjes med at "highlight" forsvinder efter du har trykket på
knappen, kan du bruge "SetFocus", eventuelt på en picturebox eller hvad
du nu ellere har på din Form.

Michael

Fra : Kim Pedersen

Dato : 09-02-04 17:46

> Hvis du kan nøjes med at "highlight" forsvinder efter du har trykket på
> knappen, kan du bruge "SetFocus", eventuelt på en picturebox eller hvad
> du nu ellere har på din Form.

Problemet er bare at man ved denne metode fjerner det aktive focus fra
knappen. Trykker man herefter på mellemrumstasteten, som normalt vil
attivere knappen igen, så sker der bare ikke noget. Tror det vil skabe en
del frustrationer hos brugeren.

Hilsen Kim Pedersen

Fra : Palle Pophår

Dato : 10-02-04 13:01

> Hvis du kan nøjes med at "highlight" forsvinder efter du har trykket på
> knappen, kan du bruge "SetFocus", eventuelt på en picturebox eller hvad
> du nu ellere har på din Form.

Det er en ik ide og det komme ikke til at betyde noget brugervenligheden i
dette tilfælde,,,tror jeg.

Tak.

Fra : preben nielsen

Dato : 09-02-04 20:55

"Palle Pophår" <not@valid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
man trykker
> en anden command button,,,,,,,,Hvordan slipper man for at

Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men hvorfor vil du ændre den
opførsel, som windows-brugere er vant til ??

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Palle Pophår

Dato : 10-02-04 13:04

> Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men hvorfor vil du ændre den
> opførsel, som windows-brugere er vant til ??

Jeg ændre iconet på knappen når den er trykket ned. Den stiplede linie
forstyrre billedet, så det ikke fremstår tydeligt at knappen er nede.

Det er små ikoner på kun 20x20 pixels.

Fra : Richard

Dato : 10-02-04 14:49

> Jeg ændre iconet på knappen når den er trykket ned. Den stiplede linie
> forstyrre billedet, så det ikke fremstår tydeligt at knappen er nede.
>
> Det er små ikoner på kun 20x20 pixels.

Lav knapperne store eller brug setFocus på en af de andre komponenterm, som
du ønsker skal have focus i stedet for kanppen

Fra : Richard

Dato : 10-02-04 14:51

> Lav knapperne store eller brug setFocus på en af de andre komponenterm,
som
> du ønsker skal have focus i stedet for kanppen

Der skulle have stået større og ikke store

Fra : Steen Alcor

Dato : 11-02-04 16:08

Prøv med denne knap LaVolpeButton i lvbuttons.ocx

Kan hentes på http://www.lenshell.com/files.htm

Iconerne ligges i en imagelist og tilknyttes til lvbutton-knappen via
ImageListName og ImageListIcon.
Hvis du ikke ønsker at de stiplede linie skal vises set ShowFocus til False.

Fra : Palle Pophår

Dato : 12-02-04 20:39

Den kan mange gode ting den ocx.

Det ser ud til at der er mange gode ting på den side,,,findes der en
beskrivelse af hvad alle de andre VB sager kan ?? OG er det freeware,,stedet
ser noget skummelt ud.

Fra : Steen Alcor

Dato : 13-02-04 11:47

Ja det er det store spørgsmål

Første gang jeg stødte på ocx'en var på hjemmesiden:

http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&SubKat=udvikling

Desuden i flere vb-programmer fra:

http://www.planet-source-code.com

Har dog forsøgt at søge i Google på "LVbuttons" og "LaVolpeButton" uden at
finde en producentside.

Kigger jeg på egenskaben af lvbuttons.ocx angiver den i firmanavn:
DISA-SCOTT

Men også med det navn kan jeg ikke finde en producent.

Fra : Palle Pophår

Dato : 13-02-04 19:20

Jeg prøvede også at søge på DISA SCOTT. Der kommer en masse mærkelige sider
op om det amerikanske forsvar. Jeg ved ikke om det er en joke, at den der
har lavet den har kaldt sig DISA..... Det betyder Defense Information System
Agency http://www.disa.mil/ eller http://www.cert.mil/misc/links.htm

Mystisk!!!!

Kender du til, hvad de andre VB sager på siden kan ???

"Steen Alcor" <s.FJERNDETTEalcor@dgm-sdgFJERNDETTE.com> skrev i en
meddelelse news:402cab3a$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...