Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Asus v3400 probs.
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 10:50

Hej NG

Jeg har et gammelt Asus v3400tnt med TV out. Jeg kan ikke få det til
at virke i Win XP. Har prøvet med flere drivere, men det virker bare
ikke. Jeg er specielt ude efter at få TV out funktionen til at virke,
da jeg skal bruge maskinen til at vise film på tv'et.

Hvad kan jeg gøre?

Er der da ikke en venlig sjæl der har haft samme problem, eller er jeg
den eneste der er for nærig til at købe et nyt grafikkort?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Claus

Fra : JK

Dato : 09-02-04 12:16

On Mon, 09 Feb 2004 09:50:05 GMT, (Claus K. Andersen [9000]) wrote:

> [...]
>
>Er der da ikke en venlig sjæl der har haft samme problem, eller er jeg
>den eneste der er for nærig til at købe et nyt grafikkort?

Du skal bruge asus's egne drivere (og ikke Nvidias, da kortet ikke er
særligt nvidia kompatibelt)

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/V9xx0/

Husk at afinstallere dine nuværende drivere ordentligt i kontrolpanel
under Installer/afinstaller program

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 13:11

Tak for forsøget, men det virker ikke. Den driver man kan hente på
Asus hjemmeside understøtter ikke tnt kort, kun tnt2 og nyere, øv.

Fra : JK

Dato : 09-02-04 13:50

On Mon, 09 Feb 2004 12:11:14 GMT, (Claus K. Andersen [9000]) wrote:

>Tak for forsøget, men det virker ikke. Den driver man kan hente på
>Asus hjemmeside understøtter ikke tnt kort, kun tnt2 og nyere, øv.

Det skulle ikke være sandt:

se her:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/

driveren er fælles for v3400 og v3800 (TNT2)

mvh

John

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-02-04 21:05

(Claus K. Andersen [9000]) wrote in message news:<4027560f.5601717@news.stofanet.dk>...
> [...]
>
> Er der da ikke en venlig sjæl der har haft samme problem, eller er jeg
> den eneste der er for nærig til at købe et nyt grafikkort?

Ja.. har selv sådan et kort, bruger det her under win2K, store
problemer...
har prøvet med mange mange drivere efterhånden og har googlet rundt på
usenet efter hjælp..
her er lidt af hvad jeg er kommet frem til, nok ikke alt, skrev det
ikke ned:

Asus V3400 Driver version 6.31:
Tv-out kan ikke vælges. måske tager jeg fejl, men det virker som om
den skifter lidt mellem at være en Crontel tv-chip og en BTB6xx chip..
måske pga for lav 3.3V har ej tjekket.

Asus V3400 Driver version 5.33:
Denne virker faktisk! dog ingen overscan og det kræver genstart for at
skifte mellem tv og vga, ingen dual view.

Asus V3400 Driver version 33.40H
Ikke om jeg forstår hvorfor der lader til at være en serie driver med
versions numre 1-6 og så lige pluslig en 33.40... men det er der..
denne virker ikke med tv-out, selvom jeg dog har et svagt minde om det
engang gjorde, 1 gang efter første indstall..

Nvidia 55.03 og 55.04 Drivere
disse har jeg ikke kunnet få til at virke..

Måske er jeg ikke 100% sikker på hvordan af-install skal ske.. jeg går
ind i kontrolpanel-system-enhedshåndtering og enten opdater driver,
som måske ikke sletter alt gammel? har også prøvet at fjerne
skærmkortet totalt og genstart og lade win2k finde det på ny og
install.. syntes ikke at kunne mærke nogen foreskell.. dog har jeg et
bi-problem med noget der lader til at være extra Nvidia utilities,
NvQtek eller sådan noget.. kan ikke finde ud af at fjerne det.. dvs at
den fil (et bibliotek, DLL) er fjernet fra /system32/ men aner ikke
hvordan jeg fjerner den fra boot-sekvensen.. msconfig kunne man gøre
det i i win98...

bare lidt om hvad jeg er kommet frem til..
håber det kan bruges, og håber nogen har noget respons jeg kan bruge

ville meget meget gerne kunne køre dual view.. bare så alt video kom
over på Tv-out og selve windows blev på VGA..

og lur mig om at jeg sinden jeg er gået over til win2k, ikke har
kunnet justere lys og kontrast i V3400'eren for video, kun openGL/3D
og desktop.. men det er en anden historie..

Mvh og glædelig mandag

Jan_Goofy

Kan fanges på mail og #AmigaDK og #Electronics på IRCnet dagligt

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-02-04 16:04

Lige en opfølgning....

mit V3400 kort har en Crontel TV-chip.

programmet TV Control Center 2000 Version 1.21 (google efter TVCC2000)
virker kanon!
jeg køre i øjeblikket Asus driver 5.33 på win2K og bruger TVCC2000, det
giver mig et billede med valgfrit OVERSCAN, ja i læste rigtigt, OVERSCAN,
jeg har set i div. tråde at overscan ikke skulle være muligt... men det
virker kanon, tv'et (et philips K40 Chassis ) er i forvejen sat til at
vise ALLE billede info (når det er koldt kan jeg lige ane de sidste liner
der indeholder ttv ) og billedet er større endda, så det virker kanon.

Mvh.

Jan_Goofy