/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Saito - billige varmehåndtag fra louis
Fra : anders majland


Dato : 09-02-04 07:39

Efter de første 100km i frostvejr er mine observationer som følgende.

- Start - varmen er effektiv på de 5 minutter som man må bruge dem
- Høj - er rigeligt til landeveje/by
- Høj - er nok for lidt ved ~120km/t på motorvej. Dvs der kunne jeg ikke
mærke varmen men det hjalp jo nok lidt alligevel.

Grunden til ikke at bruge "start" mere end 5 min er nok risikoen for at
smelte håntagene på en varm sommerdag... Men jeg vil lige have målt lidt
på deres effektforbrug ved de 3 niveauer for at se om jeg kan tillade
mig at bruge start noget mere. Min mc er på nogen markeder med dobbelt
forlygte og da min kun har en H4 pære burde der være en anelse effekt
tilovers fra generatoren til at trække håntagene ....

Klip jeg skrev tidligere

Tilprisen finder jeg kvaliteten ok. Det er nogle ret tynde ledninger
(men ok til effekten) og stik er den sædvanlige med dobbelte ~2mm
spadestik som er brugt mange steder i forvejen på yamahaen. Jeg har ikke
plads på styret til en kontakt så den firkantede kontakt monteres med
dobbeltklæbende tape er fint til mig. Deres adapter til styret er dog
noget klamp (Noget flimset plastic som den kan klæbes på). Man kunne
også argumentere for at et relæ burde være med i pakken.

Ulempe - De er ikke termostatstyret men har bare 3 effektniveauer.
start, høj og lav

Men jeg har dd. monteret sat strøm på (Jeg har for en uge siden sat
hændtagene på - det gik som smurt efter at de havde ligget i 65grader
varmt vand og med opvaskesæbe som smøremiddel - og de sidder stadig fint
fast) Det tog et par timer at få strøm på hvor det meste tid gik med at
pille. plastik og tank af/på og føre ledninger og rode med placeringen
af relæet. Jeg endte med at få plads til det lige ved siden af batteriet
og relæet til starteren.

Til at trig'e relæet har jeg valdt at tage strøm fra pos. lys pæren.
- Jeg kunne tage strømmen på det lille 10cm ledningsstykke fra fatning
til stik, så jeg ikke skulle rode i "hoved-lednings-nettet"
- Jeg slukket altid lyset for at have mest mulig strømt til starteren,
ved at trække fra pos lys istedet for tændingslåsen behøver jeg ikke
slukke for varmehåndtagene - jeg jeg er doven (jeg kan bruge timer på at
udtænke en metode til at spare sekunder


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



 
 
KeLMeK (10-02-2004)
Kommentar
Fra : KeLMeK


Dato : 10-02-04 10:13


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c07a0e$imj$1@sunsite.dk...
> Efter de første 100km i frostvejr er mine observationer som følgende.

snip en masse gode råd

Tak Anders

Jeg har som sagt gået og overvejet netop de håndtag - det var helt kanon du
lige gad at skrive et par linier om dem!

Jeg tror jeg bestiller dem inden sæsonen begynder!

Mvh
Jakob


-----------------------------
Suzuki Bandit 600 '98
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=464



Thomas Makro (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 10-02-04 12:17

On Mon, 9 Feb 2004 07:39:09 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Efter de første 100km i frostvejr er mine observationer som følgende.
<SNIP>

Håber anmeldelsen ryger på DMCN.dk, på et tidspunkt...

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/pcmakro/

anders majland (10-02-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 10-02-04 16:10

> Håber anmeldelsen ryger på DMCN.dk, på et tidspunkt...

opdateret og sendt

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste