Carpark / Europark m.fl.
Fra : claus b. p.

Dato : 09-02-04 02:41

Hvad med at sætte en kampagne igang for at få disse dubiøse foretagender ud
af Danmark?
De fører sig frem med trusler, ulovlige gebyrer og retssager, om noget der
oftest kunne have været klaret med en lille snak.
Mit forslag er at alle boycotter forretninger der benytter sig af disse
selskaber, i ugen op til påske.
Bare 10 procent af de bilister der normalt ville handle i de berørte
forretninger bliver væk, vil give en omsætningsnedgang der er i
millionklassen.
Jeg har forståelse for at der visse steder kan være brug for, at en
parkeringsplads er forbeholdt kunder, men derfra til at lægge en "afgift" på
510 kr for at sætte P-skiven forkert, der er et stykke.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 09-02-04 09:10

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at sætte en kampagne igang for at få disse dubiøse foretagender
ud
> af Danmark?

Hvad beskæftiger du dig med, Claus b. p. ?

/Peter

Fra : stillcruising

Dato : 09-02-04 18:45

Hvorfor er det da relevant ???

/en anden

Fra : Peter G C

Dato : 09-02-04 19:57

"stillcruising" <stillcruising@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er det da relevant ???

Det kan jo være, at Claus arbejder for et andet angiveligt "dubiøst"
firma......

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : claus b. p.

Dato : 09-02-04 22:12

> [...]
>
> Hvad beskæftiger du dig med, Claus b. p. ?
>
> /Peter
>
>Det er ikke relevant, men vi bondefanger i hvert fald ikke nogen.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 09-02-04 23:05

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]

Jo det er.

>men vi bondefanger i hvert fald ikke nogen.

Dét tror jeg ikke på.

Kom nu frisk. Du vil gerne svine andre til, men ikke fortælle hvad du selv
laver. Respekt herfra

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : claus b. p.

Dato : 09-02-04 23:31

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Jo det er.

> Dét tror jeg ikke på.
So what?

> Kom nu frisk. Du vil gerne svine andre til, men ikke fortælle hvad du selv
> laver. Respekt herfra

Er du ansat i et af disse firmaer siden du spørger? Det firma jeg arbejder
for skal ikke blandes ind her, blot for forståelsens skyld, vore kunder
bestemmer selv om de vil købe vores produkter eller ej. Vi sender normalt
heller ikke rykkere med gebyrer ud _før_ vi sender selve regningen.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 10-02-04 08:27

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er du ansat i et af disse firmaer siden du spørger?

Nope.

> Det firma jeg arbejder
> for skal ikke blandes ind her,

Du vil gerne svine andre til, men ikke stå ved, hvem du er og hvad du
beskæftiger dig med - jeg er dybt imponeret.

> blot for forståelsens skyld, vore kunder
> bestemmer selv om de vil købe vores produkter eller ej.

Det gælder skam også parkeringsselskabernes kunder - de bestemmer *helt* og
aldeles selv om de vil benytte parkeringspladserne.

> Vi sender normalt
> heller ikke rykkere med gebyrer ud _før_ vi sender selve regningen.

Det svarer til parkeringsselskabernes praksis.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : claus b. p.

Dato : 10-02-04 23:09

> [...]
>
> Du vil gerne svine andre til, men ikke stå ved, hvem du er og hvad du
> beskæftiger dig med - jeg er dybt imponeret.

Du er OT! Hvis nogen vil kommentere mit firma skal de være velkommen, men
det er ikke dig eller mig der skal starte en sådan tråd, og dette er heller
ikke det rette forum.

> Det gælder skam også parkeringsselskabernes kunder - de bestemmer *helt*
og
> aldeles selv om de vil benytte parkeringspladserne.

> Det svarer til parkeringsselskabernes praksis.
Det er desværre ikke tilfældet. Københavns Kommune sætter fx. en seddel i
vinduet, men sender så en opkrævning på 510kr. Dette fordi en seddel under
en vinduesvisker ikke kan gøre det ud for en opkrævning. Carpark sender ikke
en opkrævning ud, men en rykker med et rykkergebyr på 100kr. Dette er ikke
en fejl, men deres kutyme. I denne rykker er udførlige trusler om inkasso,
retssag og påløbende omkostninger, men ingen oplysninger om klagemuligheder
eller rettigheder. Når dertil kommer at opkrævningen sendes til bilejeren
uden hensyntagen til om det er ejeren eller en anden der har begået
"forseelsen", må jeg konkludere, at de ikke bare tiltager sig nogle
myndighedsrettigheder de ikke har, men også at de ikke gør deres
hjemmearbejde ordentligt, ved at sikre sig nogle beviser. De mener sig altså
hævet over loven, samtidig med at de håber at trusler får folk til at fare
på posthuset uanset om det er berettiget.

PS: Idag kørte jeg fra en kunde uden at kunne besøge vedkommende, da de
siden sidst havde fået et privat P-firma til at overvåge deres gård. Hvis de
ønsker besøg igen må de sende en P-tilladelse. Jeg kan ikke acceptere at
skulle til at kæmpe mod "tredjemand" for at kunne udføre mit arbejde. (Så
blev firmaet alligevel involveret lidt)

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 11-02-04 22:39

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er desværre ikke tilfældet.

Jo.

> Københavns Kommune sætter fx. en seddel i
> vinduet, men sender så en opkrævning på 510kr.

Nope - afgiften ligger i forruden.

> Dette fordi en seddel under
> en vinduesvisker ikke kan gøre det ud for en opkrævning.

Jo det er - hold nu op.

> Carpark sender ikke
> en opkrævning ud, men en rykker med et rykkergebyr på 100kr.

Ja. Hvad ellers?

> Dette er ikke
> en fejl, men deres kutyme. I denne rykker er udførlige trusler om inkasso,
> retssag og påløbende omkostninger,

Ja, det er man næsten forpligtet til at oplyse.

> men ingen oplysninger om klagemuligheder
> eller rettigheder.

Nej - det er jo ikke en offentlig parkeringsplads, vel. Det er en privat og
så gælder de privatretlige regler. Ofte er der dog angivet en telefonnummer
og en adresse, hvor man kan klage.

> [...]
> uden hensyntagen til om det er ejeren eller en anden der har begået
> "forseelsen", må jeg konkludere, at de ikke bare tiltager sig nogle

Du er helt og aldeles på gyngende grund. For det forholder sig ikke sådan.

> men også at de ikke gør deres
> hjemmearbejde ordentligt, ved at sikre sig nogle beviser.

Hvad ved du om det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : claus b. p.

Dato : 11-02-04 23:37

> "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Hvad ved du om det?

Prøv at kigge på retsafgørelser fra fx. retten i Herning. www.domstol.dk
Du har sikkert adgang til mange flere end jeg kan finde på nettet, men med
den vedholdenhed du forsvarer dem med må jeg tro på at du har interesser i
den slags forretning. Så kan det jo være vi mødes i retten.
Det er godt du ikke skal definere retssikkerheden her i landet.
Slut herfra.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 14-02-04 15:27

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er godt du ikke skal definere retssikkerheden her i landet.

Jeg har modsat dig ikke tilkendegivet min holdning til spørgsmålene i denne
tråd.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : claus b. p.

Dato : 17-02-04 00:39

> [...]
> "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jeg har modsat dig ikke tilkendegivet min holdning til spørgsmålene i

Hvad laver du så overhovedet her på usenet udover at være negativ over for
andre? (jeg så godt din smiley)

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 18-02-04 19:45

> [...]

[klip]

> Hvad laver du så overhovedet her på usenet udover at være negativ over

Forsøger at få brokkerøvene til at forstå, hvad der sker i samfundet omkring
dem

/Peter

Fra : claus b. p.

Dato : 18-02-04 23:58

> [...]
>
> [klip]

> for
>
> Forsøger at få brokkerøvene til at forstå, hvad der sker i samfundet

Så er du da for alvor OT. (Suk) Jeg vil lade andre om at afgøre hvem af os
der brokker mest.

EOT
/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 19-02-04 20:42

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så er du da for alvor OT. (Suk)

Nope - det er jo en bil-relateret debat, ikk'? Det var vel derfor du
begyndte tråden i denne NG og ikke i dk.snik.snak.?

> Jeg vil lade andre om at afgøre hvem af os
> der brokker mest.

Vi kan da få Jan F til at lave en afstemning. Jeg tror jeg vinder - jeg har
det jo som erhverv )

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-02-04 13:14

...de bruger dem hende i min lokale netto, og det er tit at jeg glemmer at
sætte skiven når jeg lige skal et hurtigt smut ind og have et par småting.
Det værste er at komme i tanke om det, når man står i køen med alle varene.
Skal man så tætte det hele og gå ud og sætte skiven??

Jeg har derfor besluttet, at den dag der hænger et girokort på kr. 510,-, så
handler jeg i Fakta. Jeg skal godt nok køre et par 100 meter længere ned af
gaden, men så skal jeg ikke tænke på p-skiven. ......det kunne også være at
jeg skulle handle i Fakta fra nu af, i stedet for at lege risiko-parkering
med mine surt optjente penge.

Glenn

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 09-02-04 21:39

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Det værste er at komme i tanke om det, når man står i køen med alle varene.
> Skal man så tætte det hele og gå ud og sætte skiven??

JA! JA du skal! Stil vognen fra dig (forhåbentlig med varer til 2-3000
kr.), fortæl kassedamen at du skal ud og sætte skiven, og kør hen i
Fakta. Måske får butikken efterhånden spat af at skulle sætte varer på
plads efter dig....!!!
Jeg kunne selv finde på at gøre det et par gange hver dag på
Fisketorvet, da jeg selv for nyligt blev ramt af en lignende ondsindet
hilsen fra Carpark.
(se tråd Fucking Fisketorv).

Mvh. JIB

Fra : claus b. p.

Dato : 09-02-04 22:14

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kunne selv finde på at gøre det et par gange hver dag på
> Fisketorvet, da jeg selv for nyligt blev ramt af en lignende ondsindet

Fed ide!
Det væsentlige er at de bliver klar over hvad der sker, hvis man bare
handler et andet sted fatter de jo ikke pointen.

/Claus

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-02-04 22:23

> [...]
> kr.), fortæl kassedamen at du skal ud og sætte skiven, og kør hen i
> Fakta. Måske får butikken efterhånden spat af at skulle sætte varer på

God idé...

> Jeg kunne selv finde på at gøre det et par gange hver dag på
> Fisketorvet, da jeg selv for nyligt blev ramt af en lignende ondsindet
> [...]
....hvornår er de begyndt at tage penge på fisketovet?, det har da været
gratis.

Glenn

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 09-02-04 22:47

Glenn [Odense] griflede i
> ...hvornår er de begyndt at tage penge på fisketovet?, det har da
> været gratis.

Ja, det er gratis, men der er 3-timers parkering, og man skal stille
p-skiven. - eller kommer CarPark med en lille hilsen.

--
Hygge...
Daniel

Fra : claus b. p.

Dato : 09-02-04 22:57

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message
> Glenn [Odense] griflede i
>
> Ja, det er gratis, men der er 3-timers parkering, og man skal stille
> p-skiven. - eller kommer CarPark med en lille hilsen.

Og det er netop det der er det syge. For at man kan opkræve penge for at
drive fx. et parkeringshus har jeg principielt respekt for.

/Claus

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 10-02-04 10:00

> Og det er netop det der er det syge. For at man kan opkræve penge for at
> drive fx. et parkeringshus har jeg principielt respekt for.

Hvad er det egentligt du vil opnå? At der bliver gratis ubegrænset
parkering? Nok ikke sandsynligt på Fisketorvet. Alternativt kan man betale
eksempelvis 20,- pr. time som i Kbh. midtby. Så foretrækker jeg _klart_
risikoen for en bøde.

Mvh Michael

Fra : Peter G C

Dato : 10-02-04 11:00

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:40289e07$0$1580$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> [...]
> eksempelvis 20,- pr. time som i Kbh. midtby. Så foretrækker jeg _klart_

Mange overser nemli, at der er tale om gratis parkering.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 10-02-04 16:39

wrote in message news:40289e07$0$1580$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> eksempelvis 20,- pr. time som i Kbh. midtby. Så foretrækker jeg _klart_

Det gør jeg ikke. Det kan nemlig gøre 20 minutters parkering
knaldhamrende dyr, hvis man er distræt på et forkert tidspunkt....
De kunne opkræve en timepris for den tid, der overskrider 3 timer.

Mvh. JIB

Fra : claus b. p.

Dato : 10-02-04 22:33

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in
> [...]
> eksempelvis 20,- pr. time som i Kbh. midtby. Så foretrækker jeg _klart_

Jeg ser med mine egne øjne, og med det der skrives i pressen, at der er
nogen der her har fundet en måde at spinde guld på. For år tilbage var
Københavns Kommune ude med riven på samme måde. Man hev penge ind næsten på
akkord. Selv om der stadig er en rest tilbage, har de dog fået etableret en
etik, foruden at man kan forvente en seriøs klagebehandling, og en
ankeinstans som det er muligt at bruge uden omkostninger. Modsat de private
selskaber. Deres livsgrundlag er afgifterne, og derfor kan de næsten ikke
vente med at placere dem før man har sat bilen. De er allerede en belastning
for vores retssystem fordi deres eneste juridiske grundlag er den private
aftalelov. Man har implicit indgået en aftale med dem hvis man parkerer på
en plads hvor de har sat deres skilte op. Det "underlige" er at deres skilte
er dukket op på en masse pladser i området, hvor der ikke har været spor
problemer med parkeringen. Dette kan man muligvis nok ikke forvente et sted
som Fisketorvet. Det er en fed marketingsfidus at pladserne er gratis, men
hvis risikoen er en afgift på 510kr, så..... Iøvrigt er det en højere straf
end man får for at køre over for rødt på cykel!

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 10-02-04 22:44

> [...]

> De er allerede en belastning
> for vores retssystem fordi deres eneste juridiske grundlag er den private

Dvs alle aftaler, der indgås er en belastning for retssystemet?

- jeg kan næsten ikke få luft!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : claus b. p.

Dato : 10-02-04 23:33

> [...]
>
> [klip]

> Dvs alle aftaler, der indgås er en belastning for retssystemet?

Stakkel!

/Claus

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-02-04 11:29

On Mon, 9 Feb 2004 13:14:08 +0100, "Glenn [Odense]"
<megacool500@hotmail.com> wrote:

[quotefuck]
>..de bruger hende i min lokale netto,
[/quotefuck]

Hydr...

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.