Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kontaktlinser fra USA
Fra : Jakob

Dato : 09-02-04 00:52

Vedr. køb af linser i USA - er jeg interesseret i hvad det koster mig i told
og afgifter?

Nogen der har prøvet?

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-04 20:29

On 2004-02-08, Jakob <Petersen@virker-ikke.dk> wrote:
> Vedr. køb af linser i USA - er jeg interesseret i hvad det koster mig i told
> og afgifter?
>
> Nogen der har prøvet?

Der er under alle omstændigheder omkring $40 i porto + 80-150 kr
i dansk deklareringsgebyr + evt told + moms af det hele inkl. porto.

Som udgangspunkt kan du regne med $1 = 10 kr hvis du køber for op
til et par hundrede dollars.

Derudover er det muligvis vanskeligt at købe. Hvis du får forkerte
linser og kører galt, så kan du jo sagsøge dem i USA. Jeg havde et
gevaldigt hyr med at få skiftet et brilleglas derovre.

Fra : Anders [8000]

Dato : 11-02-04 21:25

> Der er under alle omstændigheder omkring $40 i porto

Vrøvl....her koster det 10 EURO i porto.

Link; http://www.visiondirect.com/scripts/default.asp

Min kæreste købte linser for 99 EURO (ca. 750 kr), og udover det kom der ca
250 kr på fra de var bestilt til hun fik dem.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-04 20:34

On 2004-02-08, Jakob <Petersen@virker-ikke.dk> wrote:
> Vedr. køb af linser i USA - er jeg interesseret i hvad det koster mig i told
> og afgifter?
>
> Nogen der har prøvet?

Google havde en reklame for http://www.contactlenses.co.uk
Under halv pris af www.linsen.dk - og som regel er der ikke ret
meget porto, og ingen dansk moms eller told.