Extrem-adfærds lighed med psykose
Fra : Bo Warming

Dato : 09-02-04 00:56

Extrem-adfærds lighed med psykose

Aparte skal kanøfles - det forklarer psykiatrisk hetz om nedsat
virkelighedsforståelse eller at nogen "kun bruger hjerne og ikke krop".

Som spejder og i skolen gik jeg i korte bukser året rundt og høstede en vis
anerkendelse for det - man var ikke så hetzende og intolerant mod afvigere
dengang fx ikke mod overvægtige og rygere

Da jeg 1979 blev landskendt som sæddonorformidler, blev en pige forelsket i
mig og fik børn med mig, og når vi gik på Strøget og jeg var i bare tær og
shorts (nul sko opdagede jeg i ulands-job er fordelagtigt)
så var den lidt oprørske pige stolt over, når forbipasserende sagde "se der
går ham den sindsyge sæddonor-provokatør" og lignende. Hun gejlede mig op
til storhedsvanvid!

Hvis berømmelse går en til hovedet, efterfølges det af nedtur - depression.
Mange søger stoffer - psykofarmaka eller narko - når det går ned ad bakke.

Ved at skrive på internettet og derved forlænge eftersmag af "15 minutters
berømmelse" holder jeg måske depression fra døren. Som fremgår af
nedenstående citater, har vi alle små julelege for at opleve lykke.

"Depression er mangel på evne til at skabe sig en fremtid. Rollo May

"Depression is rage spread thin. Paul Tillich

"The mass of men lead lives of quiet desperation. Henry David
Thoreau

" Forelskelse udspringer af depression - af desperatiion over
hverdagens kedsomhed Anderledes bæredygtig er venskab Alberto
Alberoni

"Man forelsker sig ikke , hvis man bare er nogenlunde tilfreds med sig selv
og sin tilværelse. Forelskelsen udspringer af en depressiv overbelastning,
som igen skyldes manglende mulighed for at finde noget af værdi i den
daglige tilværelse Citat fra Francesco Alberoni Forelskelse og
Kærlighed.

"Noble deeds and hot baths are the best cures for depression.
Dodie Smith

"Man taler om den narcissistiske svingning mellem depression og
grandiositet, mellem selvtab og selvovervurdering -mellem en mere ærlig, men
selvfortærende oplevelse af indre tomhed og usikkerhed, og en klar
selvbedragerisk, kompenserende kamp mod den smuldrende selvfølelse. Peter
Thielst

"Min sjæl er så tung, at ingen tanke mere kan bære den, intet vingeslag mere
løfte den op i luften. Bevæges den, da stryger den kun hen langs med jorden,
som fuglenes lave flugt, når det blæser op til tordenvejr. Over mit indre
væsen ruger en beklemmelse, en angst, der aner et jordskælv. Søren
Kierkegaard

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001