Skift af frontrude på Kadett E
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 08-02-04 23:40

Hej

Er der noget jeg skal særligt opmærksom på når jeg skifter frontruden på min
kadett E?

Thore

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 07:24

SmaRTrxxv skrev:

> Hej
>
> Er der noget jeg skal særligt opmærksom på når jeg skifter frontruden
> på min kadett E?

....næh, dét er der ikke...

....den er limet i, og du skal ha en ny gummiliste, da den gamle går, når
man piller ruden ud...
Hans

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-02-04 13:21

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> ...den er limet i, og du skal ha en ny gummiliste, da den gamle går, når
> man piller ruden ud...
> --
oki, dvs at jeg også skal have et limsæt?

Thore

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 13:54

SmaRTrxxv skrev:

> dvs at jeg også skal have et limsæt?

....ja, dét ska du...

....Høyer har et sæt til 247,50 kr. (2002-priser)...

....limpladen til bakspejlet følger med frontruden (klar rude: 625,- kr.
i 2002-priser)...
Hans

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-02-04 14:01

> ...ja, dét ska du...

Jeg har bare hørt at det er ret svært at skifte selv, når det er en rude som
skal limes :-/

Thore

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 15:53

SmaRTrxxv skrev:

> Jeg har bare hørt at det er ret svært at skifte selv, når det er en
> rude som skal limes :-/

....det er jo relativt...

....da jeg fik min skiftet, var jeg bange for, at ruden skulle revne
under udskiftningen, så jeg fik "Dansk Bilglas" til det - dét gav jeg
d.26.8.02 kr. 2191,25 for; det var så en GSi-rude, der er dyrere end
standard (toning mm.)...

Rude: 892,-
Liste: 150,-
Limsæt: 336,-
Montering: 350,-
Miljø: 25,-

+ moms...
Hans

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-02-04 18:12

Hans Paulin wrote:

> [...]
> under udskiftningen, så jeg fik "Dansk Bilglas" til det - dét gav jeg
> d.26.8.02 kr. 2191,25 for; det var så en GSi-rude, der er dyrere end

Der vil jeg give Hans ret. For de kr. 350,- i montering, så ville jeg
heller ikke selv gå i gang med udskiftning af en limet rude.

Mvh Lars

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-02-04 21:30

> Der vil jeg give Hans ret. For de kr. 350,- i montering, så ville jeg
> heller ikke selv gå i gang med udskiftning af en limet rude.

Det er også det jeg har hørt fra en mekaniker kammerat idag, så Hanses og
min kammis udtalelse gjorde at min bil har en date med danske bilglas
imorgen kl 0800. Hvor det forøvrigt viste sig at jeg kunne få 20%, så jeg
ender med at betale 2095 - 20 % = 1676

Thore

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 21:55

SmaRTrxxv skrev:

> jeg ender med at betale 2095 - 20 % = 1676

Tillykke med dét!
Hans

Fra : Reino Andersen

Dato : 10-02-04 16:04

SmaRTrxxv skrev:

> [...]
> min kammis udtalelse gjorde at min bil har en date med danske bilglas
> imorgen kl 0800. Hvor det forøvrigt viste sig at jeg kunne få 20%, så jeg

Jeg har lige undersøgt, hvad det vil koste at få skiftet en rude i en Mazda
323 fra 1997.

Carglass: 5.811,25.

Dansk Bilglas: 4.381,00.

Jeg var lige ved at falde ned af stolen...

Det må da kunne gøres billigere?

--
Reino