Kompostkværn - hvilken ?
Fra : Jens Juul

Dato : 08-02-04 21:36

Hej Gruppe

Jeg overvejer at investere i en eldrevet kompostkværn. Behovet er ikke så
stort idet vi har en almindelig parcelhushave så det behøver ikke at være
en supermaskine. Er der nogen der kan anbefale en rimelig maskine til en
rimelig pris (ca 1000-2500)

På forhånd tak.

Mvh Jens

Fra : Ian Matheson

Dato : 09-02-04 20:50

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en supermaskine. Er der nogen der kan anbefale en rimelig maskine til en

Jeg har haft gode erfaringer med Bosch. Den er måske lidt dyrere, men det
værd

Fra : Jens G

Dato : 09-02-04 21:08

On Mon, 9 Feb 2004 20:49:46 +0100, "Ian Matheson"
<matheson@tdcadsl.dk> wrote:

>"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har haft gode erfaringer med Bosch. Den er måske lidt dyrere, men det
>værd

Helt enig. Jeg har en Bosh AXT 2000 hp, og den har fungeret
tilfredsstillende. Er så støjsvag at man kan samtale mens man kværner.
Jeg mener at jeg gav ca. 2400 for den.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 10-02-04 11:22

Fra : Jens G

Dato : 10-02-04 16:15

On Tue, 10 Feb 2004 11:22:05 +0100, Finn Hybjerg Hansen
<fhh@kom.auc.dk> wrote:

>Hej
>
>Tillad mig at spørge:
>Hvad/hvor meget gør en kompostkværn egentlig ved det man propper iden?
>Er resultatet f.eks. tættest ved savsmuld (næppe), ligner det mere
>almindelig træ-flis, eller kan det beskrives på en bedre måde?
>Findes der billeder af det et sted?

Den Bosh jeg har, trækker grenene ind med en snegl, nærmest som i en
kødhakkemaskine. Sneglen er skarp, og skråner mod en flade, så den
skærer grenene over. Stykkerne bliver ca. 2 - 2,5 cm lange. Sommetider
flækker de også på vejen igennem. Håber beskrivelsen er forståelig.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 11-02-04 09:43

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 12-02-04 21:52

> [...]
> en supermaskine. Er der nogen der kan anbefale en rimelig maskine til en

Jeg mener det vigtigste er at få en med langsomtgående valse eller snegl.
I modsætning til dem med 2 knive på en skive der drejer hurtigt rundt.
Kværne med valse eller snegl er de mest effektive og støjsvage.

De fåes i flere fabrikater bl.a. Bosch. Vi har selv en nu på 6. år og den
kører rigtigt godt.
Princippet gør også at den har aut. fremtræk, så når først den har taget fat
i en gren trækker den selv resten ind.

Mvh Morten