X-box
Fra : Towli

Dato : 08-02-04 21:05

Hej

Jeg overvejer at købe El-gigantens X-box til 1490 m. 2 spil. Alternativt vil
jeg udskifte mit geforce2 med et Ti4200 på min pc.
Udover at det naturligvis er fedt at kunne spille på sit tv, hvad kan enXbox
så som en pc med f.eks. et TI4200 grafikkort ikke kan? Er spillene flottere
på Xboxen ? Umiddelbart ser det ud til at udvalget af spil er det samme.

Tak for et råd
/T

Fra : /Ole

Dato : 08-02-04 21:27

Det hele kommer lidt an på, hvad din computer ellers består af.

Spillene er dyre til x-box, og der er mange flere til pc, men det er mere
eller mindre et spørgsmål om temperement, tror jeg. Jeg kunne ikke finde på,
at skifte.

/Ole

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-02-04 21:37

On Sun, 8 Feb 2004 21:04:56 +0100, "Towli" <towli@*fjern*oldboyz.dk>
wrote:

> [...]
>på Xboxen ? Umiddelbart ser det ud til at udvalget af spil er det samme.

Du skal også være opmærk som på at hvisse typer spil næsten ikke
findes til xbox. Fx. RTS og dybere strategi.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-04 21:50

On 2004-02-08, Towli <towli@*fjern*oldboyz.dk> wrote:
> [...]
> på Xboxen ? Umiddelbart ser det ud til at udvalget af spil er det samme.

XBOX er en alm. 733MHz PC med en NVidia grafikkort og 64MB RAM,
og en særlig version af WIndows. Når den er hacket kan den også køre
Linux.

Der er færre spil, men controlleren er god. Og spillene er lidt
anderledes. Det koster som udgangspunkt penge at spille online.

Da PC teknologi sokker, så bliver XBOX 2 baseret på en PowerPC G5 processor
som Apple anvender, og et ATI grafikkort. Vil ikke kunne køre gamle
spil. Kommer 2005.

Men det er en OK DVD afspiller, og med en box så der er optisk lyd
ud til anlæget er den OK.

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-02-04 14:33

On Sun, 8 Feb 2004 20:49:58 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er færre spil, men controlleren er god. Og spillene er lidt
>anderledes. Det koster som udgangspunkt penge at spille online.

Hvad basere du det på? PC teknoligi har den bedste price/preformance
ratio og er egentligt ganske udemærket.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-02-04 21:21

On 2004-02-09, Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> wrote:

> Hvad basere du det på? PC teknoligi har den bedste price/preformance
> ratio og er egentligt ganske udemærket.

Pris/performance ratio er ikke altid det eneste der tæller.
Hvis du havde dobbelt så meget ydelse per Watt, så sparede
du penge på støjdæmpning. Hele køler problematikken og
strømforbruget på en PC sokker. Hvis du betaler 1000 kr/år
ekstra i strøm, så går lidt af pris/ydelse af det.

480Mbps USB 2 er i praksis langsommere end 400Mbps firewire,
og koster under $1 ekstra for fabrikanten.

PS/2 har altid sokket.

IDE / ATA er ringere end SCSI, men vandt på prisen. Hvis vi
kørte SCSI i dag ville prisen stadig være den samme som den
er nu.

Den gode gamle printerport sokker.
PC'ere kommer stadig i vidt omfang med en udgået teknologi som
vist hedder noget i retning af Floppy drive, selvom floppy døde
med 5.25".

Den indbyggede PC højttaler sokker.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-02-04 00:06

Towli wrote:
> [...]
> enXbox så som en pc med f.eks. et TI4200 grafikkort ikke kan? Er
> spillene flottere på Xboxen ? Umiddelbart ser det ud til at udvalget

Køb et Ti4200 med TV-Out, og en lang forlænger til dit gamepad....

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : GrillBiller

Dato : 09-02-04 22:42

Selfølig skal du da vælge en Xbox.
sp skipper du for en larmende PCer som tager 100 år at boote op.
man slipper også den berømte BSOD skærm
og at taste 100Km IP addresser for at spille online. (For udat at du har
købt Xbox Live)

kig lidt ind på www.xboxlife.dk eller console.dk vi kan hjælpe dig godt
igang.

MVH
Allan
Gamertag : GrillBillerDK

Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-02-04 11:12

Jeg vil lige for god ordens skyld nævne at Xbox 2 kommer til at kunne kører
Xbox 1 spil, da den får en emulator.

Fra : Allan D. Pedersen.

Dato : 01-03-04 16:28

Jeg vil lige for god ordens skyld nævne at det ikke er blevet be/afkræftet
fra nogen kilder endnu.

Personligt tror jeg ikke den kommer til det.
da Nvidia ikke lige vil af med deres patent på grafikkoderne til deres rival
ATI.