Overnatninger i Florida
Fra : Peter

Dato : 08-02-04 19:56

Hejsa

Vi skal i løbet af de næste 14 dage en tur til Florida. Vi skal have en 9-10
overnatninger, og i den forbindelse vil vi gerne have lidt gode råd omkring
overnatninger. Det er vores plan at vi vil høre en "rundtur" (op af
vestkysten, på tværs og ned af østkysten) med start og slut i Miami
Vi vil egentlig helst ikke booke overnatninger hjemmefra, da vi gerne vil
være fleksible. Er det en dum idé, og risikerer vi at skulle bruge det meste
af dagen på at lede efter overnatningsmuligheder, eller det muligt at finde
overnatningsmuligheder uden de store problemer?
Hvis man søger på nettet er der jo masser af tilbud, men jeg har fået en
opfattelse af at der er penge at spare ved diverse rabatordninger - er det
rigtigt opfattet? Er der nogen bestemt kæde af moteller/hoteller der kan
anbefales? (det forventede prisniveau ligger på omkring 60-70 $ pr. nat - er
det realistisk)

Med andre ord, hvordan finder vi rundt i "overnatningsjunglen" - skal vi
tage action på forhånd, eller finde overnatninger efterhånden som vi kommer
frem?

Venlig hilsen

Pingo

Fra : Jensb

Dato : 08-02-04 21:21

"Peter" <guntergunter400@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefales? (det forventede prisniveau ligger på omkring 60-70 $ pr. nat -

Der er massere af hoteller/moteller i USA, og specielt også i Florida, så
der skulle ikke være nogen som helst grund til at bestille hjemmefra. I kan
eventuelt bestille den første nat hjemmefra, da det måske kan være meget
rart at det er iorden. Men de efterfølgende dage, er det langt bedre bare at
finde hoteller undervejs, da i netop får mere frihed på denne måde, og det
er ikke noget i kommer til at bruge hele dagen på. Jeg var selv afsted i
sommers, i det vestlige USA i højsæsonen, og der havde jeg ingen problemer.

Jeg forventede prisniveau på 60-70$ skulle heller ikke være noget problem.

Jeg brugte ofte Motel 6, da de generelt har en god kvalitet, og fornuftige
priser. Du kan eventuelt kigge lidt på www.motel6.com så du lige sikre dig
at prisniveauet ligger på det forventede.

Jens

Fra : Jensb

Dato : 08-02-04 21:25

> Jeg brugte ofte Motel 6, da de generelt har en god kvalitet, og fornuftige
> priser. Du kan eventuelt kigge lidt på www.motel6.com så du lige sikre dig
> at prisniveauet ligger på det forventede.

Jeg tjekkede lige for sjov på motel6.com og alle de steder jeg tjekkede i
Florida, kunne jeg have fået et ledigt værelse i dag. Og prisniveauet var
faktisk flere steder under jeres forventede budget.

Jens

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 08-02-04 21:23

Hej Peter.
Jeg har i 1999mere eller mindre gjort den rute som du skitserer her, dog
startede jeg med at køre fra Miami til Key West, og brugte en weekend der,
inden den videre færd, og det mener jeg helt bestemt er et MUST.Derfra kørte
jeg gennem everglades-sumpene op ad vestkysten og helt til New Orleans, og
derfra tilbage og ned af Øst-kysten tilbage til Miami.
Der er masser at opleve i Everglades-sumpene, men turen op ad vestkysten er
der altså ikke meget ved. Østkysten derimod har masser at tilbyde, og du har
sikkert selv fundet de fleste ting som f.eks. Kennedy Space Center, Disney
osv.
Du behøver overhovedet ikke tænke på det med motellerne, for de findes
overalt, og prisniveauet er stort set som du nævner.Dog kan priserne i
weekenden nemt blive skruet op over 100 $, hvis det er et turistet sted, som
f.eks. ud til vandet eller i Key West m.v.
Det er påkrævet at du har booket den første overnatning hjemmefra, da du
skal angive en opholdsadresse på indrejsedeklarationen i flyveren.Derudover
kan det tilrådes at booke hjemmefra, hvis du skal besøge meget besøgte
steder som f.eks. Key West, men totaloplevelsen med at køre derudaf i den
lejede bil, og suge alle oplevelserne til sig, og tage hvad der kommer,
kompletteres ved den daglige udvælgelse af motel. Enhver lille by har mindst
en håndfuld moteller, og de ligger som regel lige ved siden af gruppen af
fastfood-kæder, McDonalds, Burger King, Wendy's osv. På det område er alle
amerikanske byer ens.
Spørg efter deres "Danaish rates", special-price, family-rates og hvad du
ellers kan findepå, for alle moteller har lidt at give af, og de gør det som
regel hvis man spørger. Sig evt. at du er medlem af "Triple-A" (AAA =FDM) i
dit eget land, så får du 10 % rabat.
Den billigste kæde er nok Motel6, men der er masser af andre kæder :
Super8,Days Inn,Best Western, Travellodge , Comfort Inn m.fl.

Bare spørg løs, hvis du vil vide mere.

Mvh Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk

Fra : chr

Dato : 08-02-04 22:15

"Peter" <guntergunter400@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> anbefales? (det forventede prisniveau ligger på omkring 60-70 $ pr. nat -

http://www.exitguide.com/

og print kuponer ud...

Chr.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 08-02-04 23:44

> [...]

> Med andre ord, hvordan finder vi rundt i "overnatningsjunglen" - skal vi
> tage action på forhånd, eller finde overnatninger efterhånden som vi

Som de andre har gjort opmærksom på er Motel & klart at foretrække og så er
de billigst af de store kæder.

Kommer I til Orlando, så bo på den Motel 6 der ligger i Kissimmee, omkring
ved 4 milestonen på den gade der er spækket med hoteller, motelle (hele 12
miles kun med overnatning)

Lige over for motellet ligger der en forrygende gade med masser af sjove
butikker, og der er også diverse markeder lige i gå-afstand.

Kommer du til Vestkysten, så overvej Sanibel Island, det er ren badestrand,
med masser af snegle, muslinger og konkylier hvis man er til sådan noget.
Du skriver ikke om I har børn med, men har I det, så tag til Venice Beach på
Vestkysten, her vil ungerne elske at gå og samle hajtænder op i vandkanten.
Det vrimler med "bisser", og du skal være direkte blind for ikke at finde
nogle.

Aner ikke hvorfor de er der, men det er ligesom på Møns Klint hvor man
finder forsteninger.
Her er det bare "sorte forstenede" hajtænder man samler op.

Stig

Fra : Peter

Dato : 09-02-04 21:59

Hejsa

Mange tak for svarene. Vi finder overnatninger løbende, og det eneste vi vil
bestille hjemmefra er overnatningen på Key West. Er der nogen der kender et
godt sted der?

Venlig hilsen

Pingo

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 09-02-04 22:44

Hej igen, Peter.
Det glæder mig på jeres vegne, at I tager Key West med, for det er en stor
oplevelse. Også køreturen derud (ca. 3 timer fra Miami).
Vi boede på et privat Bed & Breakfast-agtigt sted som hed "The Southernmost
Point Guesthouse", og det var en rigtig fed oplevelse. Morgenmad i deres
egen have med i prisen, og topklasse service, men værelserne var lidt små.
Vi bookede hjemmefra via deres hjemmeside, men jeg ringede derover for en
sikkerheds skyld.
www.southernmostpoint.com
Det ligger i den modsatte ende af "gang-i-den-området" på Duvall street.
Prisen var omkring $ 100,- , men det var i 1999, midt i Juli
(Hemingway-festival) og for et værelse til 4 personer.
Stedet ejes af mor & søn, og kan anbefales.(jeg mener at sønnen taler
svensk).
Mvh Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk