Vespa ET2 pris?
Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-04-01 13:23

Hej alle,
jeg har fået tilbudt en Vespa ET2 45-knallert, som har kørt ca 650 km (jeg
ved ikke hvornår den er fra).
Det er fra en forhandler som sælger den pga en forsikringsskade. Den ser
umiddelbart ud til at have bukket sidespejlene og have en bule i venstre
bagskjold. Jeg ved dog ikke hvor alvorlig skaderne har været.

Efter at han reparerer den, vil han sælge den til mig for ca 11.000,- kr.
Hvordan lyder det?? Nogen der har en mening, vil jeg sætte stor pris på det.
Tak,
Med venlig hilsen

Claus Rolsted

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-04-01 15:50

Jeg har undersøgt nærmere, den er fra august 2000.
Men har altså ikke kørt mere end ca 650 km.
Jeg vil stadig meget gerne høre jeres bud på, hvad I synes om prisen.
Tak.
Med venlig hilsen

Claus Rolsted

Fra : Deaster

Dato : 17-04-01 16:07

> [...]
> Men har altså ikke kørt mere end ca 650 km.
> Jeg vil stadig meget gerne høre jeres bud på, hvad I synes om prisen.

Prisen syntes umiddelbart lyder lidt for højt, mener jeg har set dem til
salg fra ny for omkring 14.000 kr., og din har været skadet. Hvad koster de
i DBA???

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er bange og paranoid, kan man
godt have ret i, at der er nogen som er efter en.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-04-01 16:48

Fra ny af står den pågældende 45-knallert til 16.000. (Se evt følgende link
http://www.motorstores.dk/ og http://www.scootercity.dk/vespaet2.htm , bare
for et par enkelte referencer.)

Den skade den har haft er ikke særlig alvorlig, men når/hvis jeg overtager
den, så vil skaden have været fuldstændigt udbedret.
I DBA står et par stykker: Én splinterny til 16.500 (NB. Det er 500 kr mere
end hos autoriserede forhandlere).
Og så en der er 6 mdr gammel, og har kørt 300 km, velholdt, til 14.800,-.
Til sidst var der et lig, meget defekt, tyveriskadet, årg.98, til 1.800,-

Hvad siger du så, Jesper??
Med venlig hilsen
Claus

Fra : Deaster

Dato : 18-04-01 12:01

> [...]
> Til sidst var der et lig, meget defekt, tyveriskadet, årg.98, til 1.800,-

Hmmm æv, ok så er den billig, meeeen den ruster stadigvæk

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er paranoid og bange kan
man godt have ret i, at der er nogen efter en.

KLIP>>

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-04-01 23:27

He he, jaeeeeh det er nok meget muligt
Men de ruster jo alle sammen uanset hvilken kværn, jeg køber

Med venlig hilsen
Claus

Fra : Deaster

Dato : 17-04-01 15:28

> [...]
>
> Efter at han reparerer den, vil han sælge den til mig for ca 11.000,- kr.
> Hvordan lyder det?? Nogen der har en mening, vil jeg sætte stor pris på

Tjek lige stellet, det er garanteret bundrustent, jeg ville holde mig langt
væk fra ET2. Hvis du vælger at købe den, så giv den Tectyl på hele stellet.

Fra : KURT SALVESEN

Dato : 23-04-01 19:14

STOP STOP STOP
Køb aldrig en Vespa, uanset hvor billig den er.
Jeg kører selv på en, og den ruster overalt, der løber sågar rust ud mellem
lakerede pladesamlinger, og greb, bagagebærer, motorskjold irrer.

Importøren er en platter af den værste skuffe, der fralæger sig ethvert
ansvar.(grundet at rusten ikke kan fjernes i pladesamlinger)

Alle stumper koster en bondegård, og der er ingen uorginale dele på
markedet.

Men motoren går fandenme godt.

VH KHS - Ulykkelig på ET2

PS. er du fra omkring, Aalborg kan du få lov at se den.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-04-01 21:52

Hej Kurt,

Tak for dit råd.

Jeg har lige et par spørgsmål:
Hvor længe havde du ET2'eren før den begyndte at ruste så småt?
Og hvor længe gik der før den rustede for alvor?
Kan det have noget at gøre med den måde du 'behandlede' den på (vinterkørsel
uden at vask saltet af regelmæssigt, eller måske fordi den stod parkeret
udendørs)?
Jeg har tænkt mig at give den en god omgang lakforsejler eller anden form
for behandling, før jeg tager den rigtigt i brug. Mon ikke det skulle hjælpe
på problemet?
Har du ellers andre gode råd?

Jeg håber du har lyst til at besvare mine spørgsmål, Kurt. Jeg var nemlig
ellers lidt opsat på ET2'eren
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Claus
/som desværre er fra Kbh, så han ikke kan komme til at se din kværn...

Fra : KURT SALVESEN

Dato : 24-04-01 21:34

Den har altid haft adskillige småfejl, men rusten kom inden et år.
Problemet er importøren, Egedsø der nægter at udbedre rusten med
begrundelsen, at det ikke kan lade sig gøre (kun ved at skifte stel.) Jeg
har talt med to forhandlere der mener de er skadelige for hele branchen.

Min ET2 står inde om natten, bliver vasket jævnligt, kommer til alle
service, men jeg kører på den hele året.

Fejl.:
Digitalur skiftet to gange. Døde på grund af fugt (garanti)
Speedometerkabel skiftet. Var rustet over (garanti)
Kransen omkring lygte skiftet. Cromen boblede af (garanti)
Benzinhane skiftet. Havde svært ved at åbne (garanti)
Bagagebærer, kickstarter, motorskjold skiftet. Overflade faldt af og
materiale korroderede (garanti) "motorskjold, er et platterfabrikeret et fra
importøren der ikke kunne skaffe det rigtige, og de har malet det grå, et år
efter har de stadig ikke skaffet det rigtige som lovet"
Støtteben repareret. det faldt af grundte fabrikationsfejl (en mekaniker
lavede det i venlighed)
Rust. den er rusten i karrosseriet så der kommer rust imellem samlede
plade dele som er lakeret, saddelmontage beslaget er snart rustet over, alle
skruer og bolte er rustne, selv hæfteklammerne der holder saddelen sammen er
rustne.
IR. Greb og den nye kickstarter, bagagebærer er allerede irret.
Derudover lider den meget af at gaskablet fryser så gassen sætter sig.

Jeg ved ikke om jeg har glemt noget, men alt i alt er det ikke den
kvalitetsmaskine som jeg betalte for. Jeg har kommunikret med importøren men
det er håbløst og jeg kan derfor kun advare alle mod at købe VESPA. PIAGGIO.
GILERA. og alt hvad der kommer fra Importøren Egedsø på fyn.

VH KHS
PS motoren kører perfekt.