MSComm og kontrolkarakterer
Fra : Jens Munk

Dato : 23-01-01 08:50

Jeg er ved at servicere et 16-bits VB4 program og har her fundet nogle fejl
som skyldes at MSComm ikke umiddelbart kan sende strenge indeholdende Null
karateren til COM porten. Hvordan får jeg den til det?

Jeg kan se at i VB6 kan man sende et byte-array, men den går altså ikke i
VB4.

På forhånd tak

Jens Munk

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 23-01-01 21:40

Jens Munk <Jens.Munk@maccor.dk> wrote in message
> [...]
> karateren til COM porten. Hvordan får jeg den til det?
>
> Jeg kan se at i VB6 kan man sende et byte-array, men den går altså ikke i

Det skulle du godt kunne. Hvis data kan indeholde Null karakteren, så skal
du bruge ComOutput og ikke Output funktionen.
--
Bjørn Jeberg
LabSoft@vip.cybercity.dk

Fra : Jens Munk

Dato : 24-01-01 07:49

OK, men den kræver en windows handle. Hvordan får man fat i den i VB4?

Jens Munk.

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 25-01-01 21:26

> OK, men den kræver en windows handle. Hvordan får man fat i den i VB4?
>
> Jens Munk.

Hej Jens,

Jeg var måske nok lidt hurtig der. Ved nærmere eftertanke, så mener jeg
faktisk at det skulle fungere uden brug af ComOutput. Jeg har selv en
applikation der sender og modtager binære data og den kørte da tidligere
under VB4 ved brug af Input og Output.
--
Bjørn Jeberg
LabSoft@vip.cybercity.dk