Forsikrings spørgsmål
Fra : The_Killer

Dato : 16-04-01 19:23

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en Derbi Senda R, hvilket jo er en 45'ere. Jeg
skal til at have en forsikring på den, men jeg har haft den nede ved et
værksted for at få den lavet, stemplet var gået i stykker, så jeg skulle
have et nyt. Stemplet havde ødelagt cylinderen, men den kunne redes ved at
blive gjort større og der blev sat et nyt men større stempel i. Den render
nu mere en de tilladte ca. 75 km/t som den jo må uden at jeg bliver frataget
mit køre kort.

Jeg vil nu pørge jer om man kan få Derbi'en indregistret som en 30'ere. Nr.
pladen ryger og " jeg må ikke køre på vejen", men det gør vi jo alligevel,
men til gengæld kan jeg jo så få den tunet til at kunne rende lidt mere uden
at kørekortet ryger?

Kan det lade sig gøre at få den indregisteret som en 30'ere???

Venlig Hilsen

Thomas

Fra : RpR

Dato : 16-04-01 22:58

> [...]
uden
>at kørekortet ryger?
>
>Kan det lade sig gøre at få den indregisteret som en 30'ere???

Nogen kommuner tillader at man får en forhandler til at drosle den til
30km/t og skriver under på at den kørte 30km/t da den forlod hans værksted.
(han kan jo bare skrive under og lade være med at rode i den, du tuner den
jo nok alligevel =] )

Men ring til dit motorkontor og spørg.
Hvis du er så heldig at du kan i din kommune så skal du ALTID have
kvitteringen med fra forhandleren, ellers får du en enorm bøde for at have
kørt på en 45'er uden plade + for stærkt og fanden og hans pumpestok :/

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 06:17

> [...]
værksted.
> (han kan jo bare skrive under og lade være med at rode i den, du tuner den

Og så må man jo håbe at idioten mister sin ret til at drive forretning, når
de numre bliver opdaget. Det er godt nok underligt hvor store fjolser der er
at finde i de butikker der handler med øverter!

-Steen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 06:16

> Den render
> nu mere en de tilladte ca. 75 km/t som den jo må uden at jeg bliver
frataget
> mit køre kort.

Nej, der er der noget du har misforstået. 75 km/t er IKKE den tilladte fart,
ligegyldigt hvad du tror. 45 km/t er derimod den tilladte fart.

-Steen

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 20-05-01 12:18

"Steen S. Schmidt" wrote:

> Nej, der er der noget du har misforstået. 75 km/t er IKKE den tilladte fart,
> ligegyldigt hvad du tror. 45 km/t er derimod den tilladte fart.

Hej igen sure mand.

Det ser ud til du oxo har problemer med læsningen. Jeg tror måske din arrigskab
er begyndt at påvirke dit syn nu. Det er ikke godt da, jeg vil anbefale dig at
_BUNDE_ en pilsner, og snuppe et par timer på sofaen. Så tror jeg du er på
højkant igen.

For lige at forklare dig, hvad det var du læste forkert, quoter jeg lige
The_killers indlæg igen.

> Den render nu mere en de tilladte ca. 75 km/t som den jo må uden at jeg bliver

> frataget mit køre kort.

Som jeg ser det, er der tale om en ganske simpel stavefejl. Hvor vidt jeg har
ret....tjah, det ved forfatteren vel.

Jeg gætter på der sq ha stået :

"Den render nu mere end det tilladte, ca. 75km/t som den jo må uden jeg bliver
frataget kørekortet"

Undskyld hvis det' mig der har misforstået det originale indlæg.
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 02:08

> Som jeg ser det, er der tale om en ganske simpel stavefejl. Hvor vidt jeg
har
> ret....tjah, det ved forfatteren vel.

Right...

-Steen