Ny indkøb af digital UV kamera
Fra : Popeye

Dato : 08-02-04 16:08

Hej Alle

Hvad kan man få af digitalt kamera med uv hus for ca. 6.000 kr. Hvad vil du
anbefale?

Kamera skal have mulighed for senere, at tilkoble flash, når jeg får råd til
at købe en sådan.

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : BlueC

Dato : 08-02-04 16:48

"Popeye" <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
du
> anbefale?
>
> Kamera skal have mulighed for senere, at tilkoble flash, når jeg får råd

Hvis jeg skulle ud at købe nyt, ville jeg gå efter et Canon A80
med Canons egen kasse til. Den kan senere udbygges med
Sea & Sea's flash til uv-digitalkamera.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 11:15

"BlueC" <sarnvig@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
´
> Hvis jeg skulle ud at købe nyt, ville jeg gå efter et Canon A80
> med Canons egen kasse til. Den kan senere udbygges med
> Sea & Sea's flash til uv-digitalkamera.

Hej Søren, jeg vil til dels give dig ret, jeg ville (og har) købe et Canon
A70
på A80 har de skåret ned på video funktionen, A70 kan tave video klip i VCD
kvalitet, jeg den funktion har og er jeg meget glad for både over og under
vandet, på almindelig dyk eller elev dyk til at vise eleven hvad han/hun gør
galt (også godt til svømme hals træning), eller med ungerne i svømme hallen
osv osv, Video funktionen er en fed funktion, men det kræver at det er en
ordenlig kvalitet for at man kan / vil bruge den til noget, og det er den på
A70 men desvære ikke på A80

udover det vil man spære lidt ved at købe A70 og der ved hurtiger få råd til
Sea & Sea's flash til uv-digitalkamera, som er en god ting at have, som jeg
desvære ikke har fået råd til endnu

mvh Morten Dall Darmer

Fra : BlueC

Dato : 09-02-04 17:12

"Morten Dall" <md(snabel-A)dmclub.dk> wrote in message

> [...]
VCD
> kvalitet, jeg den funktion har og er jeg meget glad for både over og under

Jeg har selv A70, men jeg har ladet mig fortælle at A80 har en
hurtigere chip og opløsnngen er ihvertfald lidt bedre.

Videofunktionen i A70 er ret god, (jeg troede at den var ligeså
god i A80), men for mig er det først og fremmest stillbilleder det gælder.

Men jeg er enig med dig i den økonomiske betragtning.
A70 med WP-DC 700 har nok et af de bedste pris/kvalitetsforhold lige nu.

Søren Arnvig

Fra : NG

Dato : 08-02-04 17:11

Hej

Jeg har et Olympus C-5050Z med undervandshus, som jeg er rigtig glad for,
selv om jeg ikke har brugt det så meget under vandet endnu.

Det er muligt at lave op til 8 forskellige forudindstillinger af blænde,
lukketid blitz og alt andet du kan forestille dig. Så behøver man ikke
tænke så meget over det under vandet men kan koncentrere sig om at opleve
lidt i stedet.

Du kan finde meget mere information om kameraet her:

http://www.wrotniak.net/photo/c5050/index.html

Og som du vil se er der også en storebror der hedder C-5060

NG

Fra : NI

Dato : 08-02-04 19:03

Jeg købte et canon S45 sidste år, hvilket jeg har været utrolig glad for.
Jeg valgte denne model, da den er let at håndtere under vandet, samt at der
er mulighed for at gøre flashen svagere, hvilket ofte giver bedre billeder.
Derudover fik dette kamera virkelig gode anmeldelser overalt på nettet. Se
evt. nogle få billeder som er taget med dette kamera på følgende link
http://www.niib.dk/linkesider/dykning.htm

Mvh Niels

Fra : Popeye

Dato : 21-02-04 14:08

Hej alle

Er nu kommet frem til at det skal være et Canon A70 med tilhørende uv-hus.

Det billigste uv-hus i Danmark jeg har kunne finde er hos
http://www.inter-photo.dk/165.0.html til 1.799 kr.

Jeg ville gerne støtte en dansk forretning, men jeg har fundet uv-huset i
USA på
http://www.buy.com/retail/product_jump.asp?sku=90127103&SearchEngine=Shopper
&SearchTerm=90127103&Type=PE&Category=Elec&dcaid=15889

til 159 $ eller 935 kr. + moms ialt 1.168 kr.

Selve Canon kameraet har jeg i Danmark fundet til 2.249 kr.
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=60292&type=hardware

Hvis jeg kikker udenbys har jeg fundet det til 1.518 kr. + moms ialt 1.897
kr. også på http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=90127409&loc=111&sp=1

Det vil sige hvis jeg køber det i dk koster det 4.048 kr. og hvis jeg køber
det i USA koster det 3.065, så jeg sparer 983 kr. ved at købe det i USA og
mere hvis tolden ikke fanger den.

Hvad er risikoen ved at købe i udlandet, nogle der har nogle erfaringer?

Har også set er der kan fås et vidvinkel linse til A70, er der plads til det
i uv-huset?

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 22:26

> [...]
> mere hvis tolden ikke fanger den.
>
> Hvad er risikoen ved at købe i udlandet, nogle der har nogle erfaringer?

jeg under søgte også muglighederne med USA, men der er flere problemer i
det,
nogle siger at du kan være sikker på at det bliver snuppet i tollen, men
mindre du kan få butikken til at sende det som gave.

ud over det er der problemer med garanti, groft sagt kan man vel sige at i
USA spare du 1000,- men har så heller ingen garanti, forde det vel være
meget besværlig at komme efter butikken hvis noget går galt,

noget andet er at, jeg mener at der er noget specieldt afgift på foto
udstyr, her hjemme så, hvis den bliver snuppet i tollen, er den tusse væk i
afgifter.

det jeg endte op med var at købe et brugt, som kun havede varet brugt nogle
få måneder, jeg gav stort set ny pris for det men til gend gæld fulgte der
et 256mb CF kort med og en kort læser, så på den måde sparede jeg jo lidt,
og så købte jeg UV huset af nyt.

det er en sikre måde at spare pengene på efter min mening fram for at købe i
USA.

--
for at svare direkte send til mrnews(snabel-A)tiscali.dk
erstat "(snabel-A)" med "@"

Med Venlig Hilsen
Morten Dall Darmer

Fra : Henrik Manley

Dato : 22-02-04 00:29

> [...]
> http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=60292&type=hardware
>
> Hvis jeg kikker udenbys har jeg fundet det til 1.518 kr. + moms ialt

Du skal passe lidt på med at købe digital i USA hvis du bruger TV udgangen,
mange digitale snakker enten kun PAL eller NTSC. Og hvis du får et fra USA
som ikke kan begge dele kan du ikke bruge det sammen med et dansk (PAL)
fjernsyn.

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Popeye

Dato : 22-02-04 16:56

> [...]
> som ikke kan begge dele kan du ikke bruge det sammen med et dansk (PAL)

Har spurgt i dk.fritid.foto og svaret er, at jeg kan roligt købe Canon
kamera i USA - man skal blot indstille det
til det rette format. Man kan også indstille det til at vise danske menuer.

Peter
--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : Thomas VJ

Dato : 01-03-04 18:49

"Popeye" <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> wrote in message

<klip>
> Har også set er der kan fås et vidvinkel linse til A70, er der plads til
det
> i uv-huset?

Så vidt jeg lige kan gennemskue på mit eget A70, så kan du ikke sætte noget
uden på UV-huset. Hverken vidvinkel linse eller rødt filter. Der er ikke
noget gevind på UV-huset.
Dette er en af grundene til at jeg ville vælge et Olympus kamera hvis jeg
skulle ud og købe nyt i dag.

mvh,
Thomas