Andet multimedie
bentjuul 3670
Sidenummerering ID 2.02, CS og index funkt~
Fra : Mikkel

Dato : 08-02-04 13:42

Hej alle, måske kloge hoveder.

Jeg sidder her og fatter ikke en bjælde !.
Hvorfor skal det være så fuldstændigt umuligt at indsætte lidt
sidenummerering i ID 2.02 eller CS. Jeg har ca 200 sider klar det eneste jeg
mangler er side nr. og stikordsregister. I min A master, der er brugt på
alle sider, er der indsat side nr. nederst hhv højre og venstre; (129#).
Alle sider er automatisk nummereret.
Jeg vil nu starte sidenummerering på 5 blad, startende med nr 1. Derefter gå
om til appendix'erne og starte sidenummerering med romertal. Hvordan slår
jeg sidenummerering fra på de første 4 ??.
Selv i det simpleste tekstbehandlingsprogram er det da ganske enkelt at lave
selv avanceret sidenummerering. Hvorfor skal det være så svært ?, eller er
der noget smart ved det jeg bare ikke kan gennemskue ?

Og når jeg nu har de damers/herrers opmærksomhed: hvordan får man index
(stikordsregister)- funktionen til at lave højrestillet udpunktureret
sidetal. Altså først stikordet, så en række adskille tegn (her punktummer),
og så yderst til højre selve sidetallet. Jeg har før prøvet at spørge i
gruppen, men uden resultat

Og til sidst; kender i nogle internationale ID grupper, hvor jeg evt. kan
spørge yderligere ?

På forhånd tak, Mikkel

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-02-04 14:35

> [...]
> mangler er side nr. og stikordsregister. I min A master, der er brugt på
> alle sider, er der indsat side nr. nederst hhv højre og venstre; (129#).

I og med du ikke vil have sidenumre på de første 5 sider skal du ikke bruge
din A-master her. Brug istedet en master uden sidenummer. Start så en
sektion ved din 5 side, hvor sidenummereringen skal begynde, og angiv at der
skal startes med sidenummer 1.

> [...]
> selv avanceret sidenummerering. Hvorfor skal det være så svært ?, eller er
> der noget smart ved det jeg bare ikke kan gennemskue ?

Du har selvfølgelig læst i fx online-hjælpen under "Defining section
numbering"?

> Og når jeg nu har de damers/herrers opmærksomhed: hvordan får man index
> (stikordsregister)- funktionen til at lave højrestillet udpunktureret
> sidetal.

Jeg bruger aldrig indexfunktion, men højrestillet udpunktering laver du da
bare ved at angive . (punktum) som din "leader"-karakter i tab-paletten -
eller under din aktuelle paragraph-style (Tabs). Hvis jeg ellers forstår dit
spørgsmål korrekt ...

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Mikkel

Dato : 08-02-04 14:48

Kim Jensen wrote:

> [...]
> så en sektion ved din 5 side, hvor sidenummereringen skal begynde, og
> angiv at der skal startes med sidenummer 1.

Tak jeg prøver

> Du har selvfølgelig læst i fx online-hjælpen under "Defining section
> numbering"?

Naturligvis, både på engelsk og dansk; mage til ubehjælpeligt og forvirrende
sprog har jeg da aldrig før stødt på, typisk hjælp fra nogen der kan det
hele i forvejen og således går ud fra at man forstår alle præmisserne i
hjælpesproget.

> Jeg bruger aldrig indexfunktion, men højrestillet udpunktering laver
> du da bare-

"Bare" er her et nemt ord.

> - ved at angive . (punktum) som din "leader"-karakter i
> tab-paletten - eller under din aktuelle paragraph-style (Tabs). Hvis
> jeg ellers forstår dit spørgsmål korrekt ...

Ja det forstår jeg fint....det er selve det at kombinere tab og
indexgenereringen der er problemet. Jeg havde til at virke fint, men nu kan
jeg ikke huske indstillingerne. Under generer index kan man kombinere en
masse funktioner, man kan bl.a. indsætte fyldkarakterer, tabs, bullets osv.
Men som sagt kan jeg ikke rigtigt få det til at funke. Jeg smider lige et
screenshot i dk.binaer (under "INDEX"), så du kan se hvad jeg mener.

Hilsen Mikkel

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-02-04 14:43

Mikkel skrev:

> Og til sidst; kender i nogle internationale ID grupper, hvor jeg
> evt. kan spørge yderligere ?

<news:comp.publish.prepress> eller adobes egen adobe.indesign.windows,
som også kan tilgåes med en newsreader. For at kunne sende til gruppen,
skal du dog oprette dig som bruger her:
<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@@.ee6b33c>. Brugernavnet
og adgangskoden kan du så indtaste under kontooplysningerne i din
newsreader.

Direkte link til Adobe-serveren er: <news://www.adobeforums.com>.

Madsen.