Hvad bruger et halogen sæt i strøm??
Fra : Kent Sørensen

Dato : 08-02-04 12:12

Hej NG.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad et typisk halogen system bestående af
en trafo og 3 x 20W (12volt) spots bruger i strøm. Er der måske en måde
hvorpå man kan regne det ud, f.eks hvis det var 10W pære i stedet og måske
flere i en kæde osv.

Hilsen

Kent

Fra : Leonard

Dato : 08-02-04 13:06

"Kent Sørensen" <kentsorensen@esenet.dk> wrote:

>en trafo og 3 x 20W (12volt) spots

3 x 20 = 60 W

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Aksel

Dato : 08-02-04 15:54

"Kent Sørensen" <kentsorensen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorpå man kan regne det ud, f.eks hvis det var 10W pære i stedet og måske

3 x 20W = 60 W, men det er ikke helt korrekt, der er et tab i
transformatoren, så forbruget er nok mellem 80 og 100 W.

Hilsen Aksel

Fra : Allan Møller

Dato : 09-02-04 21:45

> 3 x 20W = 60 W, men det er ikke helt korrekt, der er et tab i
> transformatoren, så forbruget er nok mellem 80 og 100 W.

Findes der "strømsparende" spots ?

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 09-02-04 22:29

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote:

>Findes der "strømsparende" spots ?

Ja der fås spotpærer opbygget med LED, der kun bruger ca. 1W
Tror jeg så et link i denne gruppe til conrad.de, men jeg kan ikke
finde det.

Fra : Emil

Dato : 09-02-04 22:55

Allan Møller skrev:

>Findes der "strømsparende" spots ?

Hej Allan

Jeg kender ikke til løsninger med MR16-sokler (12 Volt
udgaverne).

Der findes sparepærer til GU10-soklerne (det er dem der forsynes
direkte fra 230V -altså uden trafo-, og findes sædvanligvis som
50W og 35W udgaver).

Sparepærerne (7W) findes f.eks i Bauhaus, og hos HN fåes
sparepærerne med spots til næsten samme pris i denne måned:
http://www.harald-nyborg.dk/ søg efter varenummer 6072 og 6096.
pæren 8526 alene koster 10 kr mindre end pære+spot.

m.v.h. Emil

Fra : Allan Møller

Dato : 10-02-04 19:07

> [...]
> http://www.harald-nyborg.dk/ søg efter varenummer 6072 og 6096.
> pæren 8526 alene koster 10 kr mindre end pære+spot.

Det kan nok ikke betale sig at skifte. Vi har lige købt 2 sæt med
5x20 watt til badeværelset og jeg er blevet lidt bekymret ved
at skulle fyre op for 200W hver gang vi skal på badeværelset.
"Plus det løse" som nogen skriver om herinde.

Mvh. Allan