starter mazda 626
Fra : Rikke & Kim Arp

Dato : 08-02-04 10:59

Hej NG
Jeg har et problem med min kones bil en 626 fra 83
Starteren går ikkre i indgreb det vil sige den farer bare rundt.
jeg har haft den pillet af og der kunne jeg se at der er 2 kabelsko udover
den fra batteriet, men problemet er at jeg har kun en ledning derud (fra
tænding +).
Nu er spørgsmålet så hva f...... er den anden til der sidder en ledning ret
kort med et specielt stik på men jeg kan ikke finde ud af hvor det hører
til.
Håber der er nogle her der kan forklare mig det.

Hilsen kim

Fra : alexbo

Dato : 08-02-04 12:57

"Rikke & Kim Arp" skrev

> [...]
> til.
> Håber der er nogle her der kan forklare mig det.

Næh, men den er sikkert ikke i brug, det kunne være til tændingsformodstand.

Tag starteren af igen, forbind starter med batteri med dine startkabler, sæt
strøm til startkabelskoen, så kan du se om starteren går i indgreb, og
trækker tandhjulet med.
Du skal også sikre dig at tandhjulet har ordentlig fat, så starteren ikke
bare snurrer mens tandhjulet står stille, holdt fast af svinghjulet.

mvh
Alex Christensen

Fra : ham

Dato : 08-02-04 14:39

"Rikke & Kim Arp" <arp@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til.
> Håber der er nogle her der kan forklare mig det.

Det er ikke sikkert det sidste ben skal bruges til din bil, men starteren
passer nok sammen med en anden model hvor den skal bruges, det lyder som om
problemnet er drevet i starteren, der sidder en kobling i drevet og den er
sandsynligvis defekt så den bare glider når tænderne får fat i svinghjulet.