Newbie - OSX
Fra : otn

Dato : 08-02-04 10:13

Hej
Så blev Pantheren installeret og den er jo flot. Mange ting undrer og
jeg vender garanteret tilbage med spm. I denne omgang kun et enkelt:

Kan der virkelig passe, at det tager ca. 18 min. at kopiere en fil fra
en cd til desktop. Filen er på ca. 650Mb??

G4/350Mhz/512Mb ram/100Mhz bus

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-02-04 11:17

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Kan der virkelig passe, at det tager ca. 18 min. at kopiere en fil fra
> en cd til desktop. Filen er på ca. 650Mb??

Ja hvis det er et 4 x speed drev!

> G4/350Mhz/512Mb ram/100Mhz bus

Men det er vist ikke tilfældet. Muligvis har den lidt læsevanskeligheder
af omtalte cd. Har du prøvet med en anden?

Og hvem er det jeg taler med?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : otn

Dato : 08-02-04 14:13

> Ja hvis det er et 4 x speed drev!

> Men det er vist ikke tilfældet. Muligvis har den lidt læsevanskeligheder
> af omtalte cd. Har du prøvet med en anden?
>
> Og hvem er det jeg taler med?

Hej Michael,
Det var ikke for at være uhøflig - men det smuttede lige det med
"underskriften". Drevet er et superdrive(pioneer dvd-rw dvr-103) og godt
nok en ældre sag. Jeg kan ikke huske specs. og har heller ikke kunnet
finde dem på nettet - meen noget mere end 4x er det vel (24x/32x?). Det
drejer sig om to diske hvorfra det tog den nævnte tid at kopire én dmg.
fil fra hver.

MVH

Ole (otn)

PS! Ikonet for System Preferencer er "smuttet" ud af docken. Ved du hvor
jeg finder det igen - så det kan komme tilbage?

Fra : Thomas Neumann

Dato : 08-02-04 14:22

> PS! Ikonet for System Preferencer er "smuttet" ud af docken. Ved du hvor
> jeg finder det igen - så det kan komme tilbage?

Du åbner vel blot "applications", finder system preferencer og trækker
den ned i docken igen

Thomas

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-02-04 14:52

Thomas Neumann <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Du åbner vel blot "applications", finder system preferencer og trækker
> den ned i docken igen

Eller også åbner du den f.eks fra æblemenuen, og mens den er åben
ctrl-klikker du på ikonet i docken og vælger: "Behold i dock" fra den
hjælpemenu, der kommer op.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : otn

Dato : 08-02-04 15:13

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Eller også åbner du den f.eks fra æblemenuen, og mens den er åben
> ctrl-klikker du på ikonet i docken og vælger: "Behold i dock" fra den
> [...]

Tak skal I have - så let var det åbenbart ;0)

Ole

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-02-04 18:19

In article <1g8ucif.1tvvexdyfngayN%otn@stofanet.dk>,
otn@stofanet.dk (otn) wrote:

> [...]
>
> PS! Ikonet for System Preferencer er "smuttet" ud af docken. Ved du hvor
> jeg finder det igen - så det kan komme tilbage?

Pioners 103 model er rigtig dårlig/langsom tiil at læse CD.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-04 19:20

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> PS! Ikonet for System Preferencer er "smuttet" ud af docken. Ved du hvor
> jeg finder det igen - så det kan komme tilbage?

Et Pioneer 103 superdrive er 2X........efter Panther er det opdateret
til at kunne læse 4X....."den første skal blive den sidste.."
M.

Fra : otn

Dato : 08-02-04 21:26

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Et Pioneer 103 superdrive er 2X........efter Panther er det opdateret
> til at kunne læse 4X....."den første skal blive den sidste.."
> M.
Aha - jg troede kun det var hastigheden for DVD og at hastigheden for cd
var hurtigere.

Ole

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-04 20:37

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Aha - jg troede kun det var hastigheden for DVD og at hastigheden for cd
> var hurtigere.
>
> Ole

Øhhhhh.....????.....ja, men er det ikke også DVD, vi taler om?
CD-afviklingen er naturligvis meget hurtigere.

Den napper alle gængse CD´er.

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-04 21:05

> [...]

> Øhhhhh.....????.....ja, men er det ikke også DVD, vi taler om?
> CD-afviklingen er naturligvis meget hurtigere.

Undskyld - ser nu, at det er en CD, du har kopieret - lod mig forblænde
ligesom Kaj og Preben - (i en anden tråd)
M.

Fra : otn

Dato : 09-02-04 20:40

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Undskyld - ser nu, at det er en CD, du har kopieret - lod mig forblænde
> ligesom Kaj og Preben - (i en anden tråd)
> M.

Jamen - no problem - men er det stadig væk sådan det er - altså
kopieringstide

Ole

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-04 19:16

> Ja hvis det er et 4 x speed drev!

> Men det er vist ikke tilfældet. Muligvis har den lidt læsevanskeligheder
> af omtalte cd. Har du prøvet med en anden?
>
> Og hvem er det jeg taler med?
Hæ, hæ.....
M.