Andet multimedie
Reducering af størrelse
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 07:59

Hejsa.
Jeg har taget nogle billeder, men har haft mit kamera til at køre en høj
opløsning.
Jeg vil gerne bruge nogle af billederne på min hjemmeside, men de fylde jo
en del
Er der ikke en måde jeg kan gøre dem "mindre" på?
Opløsningen ligger på 2272 X 1704, og et billede fylder ca. 950 kb.
Hilsen
Tommy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-04 12:08

"Simme" <simmenaes-snabela-mail1.stofanet.danmark> skrev :

>Er der ikke en måde jeg kan gøre dem "mindre" på?

Det kan så godt som alle grafikprogrammer klare, et nemt og
gratis er http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/.
--
Knud

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-02-04 13:26

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det kan så godt som alle grafikprogrammer klare, et nemt og
> gratis er http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så kan Tokes program kun beskære - nok
ikke helt det der efterspørges. Et alternativ kunne være programmet
Irfanview.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-04 14:01

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev :

>Hvis jeg ikke tager meget fejl, så kan Tokes program kun beskære - nok
>ikke helt det der efterspørges. Et alternativ kunne være programmet
>Irfanview.

Så har jeg misforstået anbefalingerne i fotogruppen, men du har
sikkert ret - beklager så indlægget.
--
Knud

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-02-04 17:54

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Så har jeg misforstået anbefalingerne i fotogruppen, men du har
> sikkert ret - beklager så indlægget.

Han har ganske ret. Jeg har faktisk koden liggende til også at lave
interpolering, men jeg tør ikke rigtig putte den ind - det ville gøre
det sværere at overskue programmet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/