Opsigelse af aftale
Fra : Mikkel

Dato : 07-02-04 12:21

Hejsa,

Jeg har et spørgsmål omkring opsigelse af aftale.

Jeg har købt nogle domæner af en er erhvervdrivende, der bl.a. ernærer sig
ved salg af den slags produkter. Denne erhvervdrivende mener, at domænerne
er købt i abonnement, hvilket jeg ikke mener, og derfor ligger vi i strid om
det.

For at komme yderligere abonnementsopkrævninger i forkøbet, har jeg
fremsendt et brev, hvori jeg angiver, at jeg ønsker at opsige samtlige mine
engagementer med dem.

Dette vil de ikke acceptere, men beder om at få tilsendt en liste over de
domæner det drejer sig om, samt tilhørende brugernavne og kodeord. Disse
brugernavne og kodeord er jeg desværre ikke i besiddelse af.

Har de ret til at kræve, at jeg tilbagesender disse oplysninger? Eller kan
jeg stå fast på, at min tidligere opsigelse gældende? I deres
forretningsbetingelser er intet nævnt om disse ting, der står blot:

"3.2. Yderligere for privatabonnementer
Opsigelser skal foregå skriftligt med gyldig underskrift. Ved for sen
opsigelse vil der som minimum blive opkrævet for mindste abonnementsperiode
for det pågældende produkt jævnfør <Azeros> prisliste."

På forhånd tak,

Mikkel

--
.. o O (War doesn't determine who's right. Just who's left)

Fra : Spangkuk

Dato : 07-02-04 22:05

"Mikkel" <palle_bib@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvis det er .dk domæner, så check på

www.dk-hostmaster.dk

under Finde

Hvis det er .com, så check på

http://www.dnsstuff.com/

under WHOIS Lookup

Ejeren af domænet fremgår på disse info.

Er det dig, gætter jeg på, at striden ikke kan dreje sig om
andet end jeres aftale om webhotellet.

Spang

Fra : Mikkel

Dato : 07-02-04 22:22

> Hvis det er .com, så check på

Det er .net domæner. Men det er svjv ret ligegyldigt i forbindelse med dansk
aftaleret, hvilken type domæne det drejer sig om.

Jeg har handlet med en i Danmark bosat erhvervsvirksomhed, og det jeg er
interesseret i at vide, er om det et tilstrækkeligt at jeg sender et brev om
at jeg ønsker at opsige samtlige engagementer med firmaet, eller om jeg skal
til at bøvle frem og tilbage med dem om fremskaffelse af adgangskoder osv.

> Er det dig, gætter jeg på, at striden ikke kan dreje sig om
> andet end jeres aftale om webhotellet.

Nu har jeg tilfældigvis ikke et webhotel hos dem, men blot købt et års
domæneregistrering. Der er stor forskel på de to produkter.

Mvh,

Mikkel

Fra : Spangkuk

Dato : 08-02-04 00:28

"Mikkel" <palle_ib@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg tilfældigvis ikke et webhotel hos dem, men blot købt et års
> domæneregistrering. Der er stor forskel på de to produkter.

Du kan også finde .net domæner på det sidste link.

Og nu vil jeg gentage mig selv,- HVIS du står som ejer
af dine domæner på disse sider, er du ejeren.

Nej, du har ikke købt "et års domæneregistrering", du har
købt navnet og 1 års leje på deres hotel.

Der er ingen årlige afgifter på .net domæner, som de kan
afkræve dig.

Comprende ?

Spang

Fra : Henning Makholm

Dato : 08-02-04 00:32

Scripsit "Spangkuk" <hrmfkekgh@tiyestkt.øå>

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Nej, du har ikke købt "et års domæneregistrering", du har
> købt navnet og 1 års leje på deres hotel.

Siger du han lyver?

> Der er ingen årlige afgifter på .net domæner, som de kan afkræve dig.

Alle de registratorer i .net jeg kender, opkræver en årlig (eller på
anden vis periodisk) afgift. Det er det de lever af.

--
Henning Makholm "Monarki, er ikke noget materielt ... Borger!"

Fra : Spangkuk

Dato : 08-02-04 00:53

> Siger du han lyver?

Fjols, jeg prøver at forstå hvad det egentlig er han har "købt".

> Alle de registratorer i .net jeg kender, opkræver en årlig (eller på
> anden vis periodisk) afgift. Det er det de lever af.

Ja enig, DERES afgift,- den de lever af.

Det er vigtigt at skelne imellem hvem der ejer .net domænet,
og hvad han har skrevet under på.

I hans indledende indlæg gør de tilsyneladende krav på .net
domænerne. Jeg vil høre, hvem der er registreret som ejer. Hvis
Mikkel er uheldig, har han skrevet under på, at .net domænerne tilhører
Azero og han ved registreringen blot har lejet dem.

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 08-02-04 00:33

"Spangkuk" <hrmfkekgh@tiyestkt.øå> skrev i en meddelelse

Kan du ikke bare fortælle, om det er dig eller
Azeros der står som ejer af domænet.

Det ville hjælpe meget.

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 08-02-04 01:01

(skummel læsning, snippet fra Azero)

3. Abonnement
3.1. Generelt
Et webhotel kan kun købes som abonnement. For at kunne tegne et
abonnement skal man være myndig. Azero forbeholder sig ret til at afvise
bestillinger eller nægte at forlænge et abonnement og er ikke forpligtet
til at give begrundelse herfor.

Abonnementsperioden besluttes af køber ved handlens indgåelse og kan
frit ændres efterfølgende, til aktivering ved abonnementets fornyelse.
Ændres abonnementet således til et dyrere vil beløbet straks blive
opkrævet. Ændres abonnementet til et billigere vil prisforskellen ikke
blive godtgjort. Abonnementet vil automatisk blive fornyet ved udløb,
medmindre opsigelse er modtaget senest en måned før udløb.

Køber er forpligtet til altid at holde Azero informeret om sin nuværende
bopæl via de systemer som Azero stiller til rådighed for køber. Der
kræves fuldstændig og gyldig postadresse, postboks er ikke
tilstrækkeligt. Undladelse af at meddele adresseændring, som medfører,
at Azero skal fremskaffe ny adresse via offentlige registre, vil medføre
gebyr jævnfør Azeros prisliste.

Azero er berettiget til at opsige abonnementet med en måneds varsel.
Hvis der er sket brud på nogle af de her nævnte betingelser er Azero
berettiget til at opsige abonnementet med øjeblikkelig virkning.
Eventuelt resterende abonnement i forbindelse med lukning af en konto,
vil ikke blive refunderet, medmindre konto er opsagt af Azero og der
ikke er sket brud på betingelserne.

Et abonnement kan enten fungere som privat- eller erhvervsabonnement. Se
punkt 3.2. eller 3.3. for yderligere betingelser for privat- eller
erhvervsabonnenter.

[...]

3.3. Yderligere for erhvervsabonnementer
Der kræves gyldigt CVR-nummer. For at beskytte køber mod misbrug,
foregår opsigelser udelukkende ved at køber opgiver brugernavn og
kodeord, hvorefter Azero tilsender opsigelsespapir til købers fysiske
adresse. Dette opsigelsespapir underskrives og returneres til Azero med
gyldig underskrift, hvorefter opsigelse effektueres. Ved for sen
opsigelse vil der blive faktureret for gældende abonnementsperiode.

Fra : Mikkel

Dato : 09-02-04 15:26

"Spangkuk" <hrmfkekgh@tiyestkt.øå> wrote in message
> [...]
> gyldig underskrift, hvorefter opsigelse effektueres. Ved for sen
> opsigelse vil der blive faktureret for gældende abonnementsperiode.

Tak for dit svar og tak for din opsummering af Azeros betingelser. Måske du
så også kunne pege ud for mig, hvor der står noget om at
domæneregistreringer bliver købt som abonnement? Til info vil jeg indskyde,
at der på deres salgsside skelnes mellem "Webhoteller" (som er omtalt i
betingelserne) og domæneregistreringer.

Men det er jo egentligt ikke det, som mit spørgsmål går på, da der ikke er
nogen tvivl om at jeg ikke har købt et domæne-abonnement og ej heller et
webhotel-abonnement.

Mit spørgsmål gik oprindeligt på, hvorvidt Azero, som det jo handler om, kan
kræve at jeg skal indsende brugernavne og adgangskoder for at opsige mine
domæner, eller om det er nok at meddele dem skriftligt, som jeg allerede har
gjort, at "jeg ønsker at opsige alle mine engagementer med <azero>".

Med venlig hilsen,

Mikkel