Fritstillet - Løn ?
Fra : Peter Jensen

Dato : 05-02-04 14:38

Ultimo Januar opsagde jeg mit job. Nu har jeg netop fået oplyst at jeg
bliver fritstillet. Kan jeg forlange at få løn februar ud ? Jeg er ansat på
en ganske alm. funktionær kontrakt. Hvis JA, nogen link til lovgivningen som
fortæller det ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-02-04 14:41

Kan jeg blive tvunget til at holde ferie resten af måneden ? Hvis NEJ, hvor
I lovgivningen står dette, link ?

Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 17:56

> Kan jeg blive tvunget til at holde ferie resten af måneden ? Hvis
> NEJ, hvor I lovgivningen står dette, link ?

Ja hvis arbejdsgiver kan nå at varsle det rettidigt. Varslerne for ferie
må kunne findes i funktionærloven

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-02-04 18:33

Thu, 5 Feb 2004 17:55:57 +0100, skrev anders majland, på 12 linier, i
<bvtskc$gdu$1@sunsite.dk>, :

>Ja hvis arbejdsgiver kan nå at varsle det rettidigt. Varslerne for ferie
>må kunne findes i funktionærloven
3 ugers ferie skal varsles 3 måneder før.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : @rsten

Dato : 06-02-04 13:20

Karsten Andersen wrote:
> Thu, 5 Feb 2004 17:55:57 +0100, skrev anders majland, på 12 linier, i
> <bvtskc$gdu$1@sunsite.dk>, :

> 3 ugers ferie skal varsles 3 måneder før.

se ferieloven §16
§ 16. En lønmodtager, der er opsagt, kan ikke holde hovedferie i
opsigelsesperioden, hvis opsigelsesvarslet er på 3 måneder eller derunder.
Dette gælder, uanset hvad der tidligere måtte være fastsat om afholdelse af
ferien. Det gælder dog ikke, hvis opsigelsesvarslet er forlænget med
antallet af feriedage.

Stk. 2. Hvis lønmodtageren er fritstillet, anses ferie for holdt, uanset
om ferien er fastsat, hvis de i § 15, stk. 2, nævnte perioder og ferien kan
rummes inden for fritstillingsperioden.

--
/carsten

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 05-02-04 15:20

> [...]
> bliver fritstillet. Kan jeg forlange at få løn februar ud ? Jeg er ansat

> en ganske alm. funktionær kontrakt. Hvis JA, nogen link til lovgivningen

Ja.
At du er fritstillet betyder blot at din arbejdsgiver ikke ønsker at gører
brug af din arbejdskraft. Du er stadig ansat og skal der for også have løn.
Se også http://www.djoef.dk/online/view_SHTML?ID=4123&attr_folder=F

Fra : Spangkuk

Dato : 05-02-04 18:52

> [...]

ansat på
> en ganske alm. funktionær kontrakt. Hvis JA, nogen link til

Her burde du kunne finde hvad du søger.

http://www.lederne.dk/Ret_og_pligt/ret_og_pligt.html

Spang