/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Mobiltelefon & Købeloven
Fra : Henrik Madsen


Dato : 30-01-04 19:44

Hej

Har lige haft en bekendt i røret, hun var grædefærdig.

Hendes søn har købt en Ericsson T310 i Merlin og efter de 6 måneder
beder de så Orange som er selskabet om låsekoden, de giver hende så
koden men hun kan ikke få den til at virke så efter nogle forsøg går
hun ned i Merlin som sender den ind til Orange for at få det ordnet.

Telefonen kommer tilbage med besked om at hun har tastet koden forkert
5 gange og den derfor er låst og at dette kan der ikke rettes op på..

Melin manden siger at det bare er surt og at han ikke vil gøre mere da
værkstedet siger det er hende der ar "ødelagt telefonen ved at taste
koden forkert de 5 gange. (Hun benægter ikke at have forsøgt mere end
de 5 gange men havde ingen anelse om at dette kunneblokere telefonen).

Efterfølgende siger hun så nu at efter den har været til reperation
virker den heller ikke med Orange kort..

Nogen kvikke hoveder der har nogle paragraffer for hvordan man grejer
sådan en tølper.

Jeg syntes ihvertfald det lyder RET langt ude at en forkert tastet
kode 5 gange ødelægger telefonen i en sådan grad at den ikke kan låses
om selv af et værksted..

PS. Jeg er sikker på at diverse unlock services kunne gøre det men
syntes egentlig ikke det kan være rigtigt at hun skal bruge måske 100
kroner på at få det gjort (Selvom det sikkert bliver løsningen til
sidst)

På forhånd tak

Henrik Madsen

 
 
TGD (30-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 30-01-04 21:30


"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:em8l105t569ivu8achgb4ek78hus6hjdo2@4ax.com...

<KLIP>

> Melin manden siger at det bare er surt og at han ikke vil gøre mere da
> værkstedet siger det er hende der ar "ødelagt telefonen ved at taste
> koden forkert de 5 gange. (Hun benægter ikke at have forsøgt mere end
> de 5 gange men havde ingen anelse om at dette kunneblokere telefonen).

HVis hun vitterlig har tastet koden forkert 5 gange er den hendes egen skyld
og der kan ikke reklameres.

<KLIP>

> Nogen kvikke hoveder der har nogle paragraffer for hvordan man grejer
> sådan en tølper.

Hmm der findes ikke nogen det er jo hendes egen skyld.

<KLIP>

> PS. Jeg er sikker på at diverse unlock services kunne gøre det men
> syntes egentlig ikke det kan være rigtigt at hun skal bruge måske 100
> kroner på at få det gjort (Selvom det sikkert bliver løsningen til
> sidst)

Det bliver løsningen.



HKJ (30-01-2004)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 30-01-04 21:39


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
news:89zSb.81577$jf4.5210199@news000.worldonline.dk...
> > Melin manden siger at det bare er surt og at han ikke vil gøre mere da
> > værkstedet siger det er hende der ar "ødelagt telefonen ved at taste
> > koden forkert de 5 gange. (Hun benægter ikke at have forsøgt mere end
> > de 5 gange men havde ingen anelse om at dette kunneblokere telefonen).
>
> HVis hun vitterlig har tastet koden forkert 5 gange er den hendes egen
skyld
> og der kan ikke reklameres.

Det kan kun gælde hvis hun er oplyst om risikoen.



TGD (30-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 30-01-04 22:28


"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:bvefdj$12so$1@news.cybercity.dk...

<KLIP>

> Det kan kun gælde hvis hun er oplyst om risikoen.

Det fremgår af manualen...



HKJ (30-01-2004)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 30-01-04 22:32


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
news:00ASb.81590$jf4.5211523@news000.worldonline.dk...

> > Det kan kun gælde hvis hun er oplyst om risikoen.
>
> Det fremgår af manualen...

Det må så være specielt for den telefon, de grænser jeg har set i manualer
gælder kun PIN (3) og PUK (10) koder.




TGD (30-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 30-01-04 22:37


"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:bveiis$19lg$1@news.cybercity.dk...

<KLIP>

> Det må så være specielt for den telefon, de grænser jeg har set i manualer
> gælder kun PIN (3) og PUK (10) koder.

Nej det fremgår af den manual der medflg. koden til at låse sim låsen op.



HKJ (30-01-2004)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 30-01-04 22:41


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
news:A7ASb.81594$jf4.5211714@news000.worldonline.dk...
> > Det må så være specielt for den telefon, de grænser jeg har set i
manualer
> > gælder kun PIN (3) og PUK (10) koder.
>
> Nej det fremgår af den manual der medflg. koden til at låse sim låsen op.

Jeg troede man ringede til Orange og fik koden, så hvordan skulle man lige
få en manual med det forbehold i?

Og sådan et væsentlig forbehold skal oplyses tydeligt, selvom det stod et
sted midt i manualen tvivler jeg på at det ville være nok.



TGD (30-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 30-01-04 22:45


"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:bvej1g$1alt$1@news.cybercity.dk...

<KLIP>

> Jeg troede man ringede til Orange og fik koden, så hvordan skulle man lige
> få en manual med det forbehold i?

Fik min med posten og en "guide"

> Og sådan et væsentlig forbehold skal oplyses tydeligt, selvom det stod et
> sted midt i manualen tvivler jeg på at det ville være nok.

Det mener jeg ikke er korrekt.



Henrik Madsen (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 30-01-04 21:46

On Fri, 30 Jan 2004 21:29:56 +0100, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>> Melin manden siger at det bare er surt og at han ikke vil gøre mere da
>> værkstedet siger det er hende der ar "ødelagt telefonen ved at taste
>> koden forkert de 5 gange. (Hun benægter ikke at have forsøgt mere end
>> de 5 gange men havde ingen anelse om at dette kunneblokere telefonen).
>
>HVis hun vitterlig har tastet koden forkert 5 gange er den hendes egen skyld
>og der kan ikke reklameres.

1. Det er da latterligt at et produkt er lavet til at gå i stykker
hvis man taster en kode forkert 5 gange i en sådan grad at den bliver
totalt defekt.

2. Den kode hun har tastet er den hun fik oplyst af Orange,..

Så med andre ord siger du at orange er helt i deres ret og at det
eneste de skal gøre for at binde kunderne er at oplyse dem en forkert
kode og bede dem taste denne indtil telefonen er helt låst..

Desuden har "værkstedet" jo ødelagt hendes telefon for den virkede med
Orange kortet inden den blev sendt ind og efter den kom tilbage
virkede den ikke engang med orange kort..

>> Nogen kvikke hoveder der har nogle paragraffer for hvordan man grejer
>> sådan en tølper.
>Hmm der findes ikke nogen det er jo hendes egen skyld.

Okay så drejer det sig om dårlig service for hun er jo heller ikke
blevet oplyst om at der var en 5 ganges grænse, hvis hun havde dette
så ville hun jo nok ikke have forsøgt flere gange men være vandret ind
til Merlin efter måske 2 mislykkedes forsøg..

>> PS. Jeg er sikker på at diverse unlock services kunne gøre det men
>> syntes egentlig ikke det kan være rigtigt at hun skal bruge måske 100
>> kroner på at få det gjort (Selvom det sikkert bliver løsningen til
>> sidst)
>Det bliver løsningen.

Hvis det bliver løsningen så er det sgu den dårligst mulige, Både
Merlin og orange kommer ihvertfald ikke til at få positiv omtale i
vores omgangskreds og det kan de jo ikke andet end tabe kunder på..

Henrik Madsen

TGD (30-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 30-01-04 22:24


"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> 1. Det er da latterligt at et produkt er lavet til at gå i stykker
> hvis man taster en kode forkert 5 gange i en sådan grad at den bliver
> totalt defekt.

Det gør den hellere ikke, man skal bare have fat i en special kode. Mener
bestemt det også står i manualen.

> 2. Den kode hun har tastet er den hun fik oplyst af Orange,..
>
> Så med andre ord siger du at orange er helt i deres ret og at det
> eneste de skal gøre for at binde kunderne er at oplyse dem en forkert
> kode og bede dem taste denne indtil telefonen er helt låst..

Ja det kunne de jo gøre, men jeg siger ikke de er deres ret, jeg læste dit
spm som om_HUN_tastede forkert, men jeg vil have forholdt mig til manualen
og opgivet at taste den 5. gang.

> Desuden har "værkstedet" jo ødelagt hendes telefon for den virkede med
> Orange kortet inden den blev sendt ind og efter den kom tilbage
> virkede den ikke engang med orange kort..

Det kan hun så reklamere over, men af bitter erfaring dog med FONA giver det
ikke gevinst.

<KLIP>

> Okay så drejer det sig om dårlig service for hun er jo heller ikke
> blevet oplyst om at der var en 5 ganges grænse, hvis hun havde dette
> så ville hun jo nok ikke have forsøgt flere gange men være vandret ind
> til Merlin efter måske 2 mislykkedes forsøg..

Tjek manualen - hvis hun ikke har følt hun har kunnet magte opgaven skulle
hun da have bedt om en manual, selvom dette ikke er et krav.

<KLIP>

> Hvis det bliver løsningen så er det sgu den dårligst mulige, Både
> Merlin og orange kommer ihvertfald ikke til at få positiv omtale i
> vores omgangskreds og det kan de jo ikke andet end tabe kunder på..




Henrik Madsen (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 30-01-04 22:53

On Fri, 30 Jan 2004 22:23:58 +0100, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Det gør den hellere ikke, man skal bare have fat i en special kode. Mener
>bestemt det også står i manualen.

HVis det er muligt med en speciel kode hvorfor kunne Oranges eget
værksted så ikke låse den op med denne kode.. De siger jo at den er
låst og så er det bare det og det kan ingen gøre noget ved..

>> Så med andre ord siger du at orange er helt i deres ret og at det
>> eneste de skal gøre for at binde kunderne er at oplyse dem en forkert
>> kode og bede dem taste denne indtil telefonen er helt låst..
>Ja det kunne de jo gøre, men jeg siger ikke de er deres ret, jeg læste dit
>spm som om_HUN_tastede forkert, men jeg vil have forholdt mig til manualen
>og opgivet at taste den 5. gang.

BÅde og, det er jo svært at bevise om koden er rigtig og hun har
tastet forkert eller om koden er forkert og hun har tastet den
forkerte kode rigtigt ind..

>> Desuden har "værkstedet" jo ødelagt hendes telefon for den virkede med
>> Orange kortet inden den blev sendt ind og efter den kom tilbage
>> virkede den ikke engang med orange kort..
>Det kan hun så reklamere over, men af bitter erfaring dog med FONA giver det
>ikke gevinst.

Kender det, mit indtryk af Merlin er generelt at når flaskedrengene i
Coop danmarks butikker bliver for gamle til at stå der så ryger de
over i Merlin...

>Tjek manualen - hvis hun ikke har følt hun har kunnet magte opgaven skulle
>hun da have bedt om en manual, selvom dette ikke er et krav.

Hvilken manual, hun ringede ind til Orange og oplyste hvad det var for
en mobil det drejede sig om og så fik hun sådan en automatiseret
stemme der gav hende en kode som hun skulle skrive ned. Stemmen gentog
sig selv flere gange og hun skrev ned hvad den sagde og kontrollerede
det efterfølgende at hun havde skrevet det rigtige ned..

Henrik Madsen

TGD (30-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 30-01-04 23:58


"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:fakl105qhvgd4pg10gf3qkinjoik8k8nqo@4ax.com...

<KLIP>

> HVis det er muligt med en speciel kode hvorfor kunne Oranges eget
> værksted så ikke låse den op med denne kode.. De siger jo at den er
> låst og så er det bare det og det kan ingen gøre noget ved..

??? MEn en telefon går ikke i udu af at SIMkoden er indtastet forkert

<KLIP>

> BÅde og, det er jo svært at bevise om koden er rigtig og hun har
> tastet forkert eller om koden er forkert og hun har tastet den
> forkerte kode rigtigt ind..

JA det har du ret i, det er også derfor der ikke er meget at gøre i din
vennindes situation.

<KLIP>

> Hvilken manual, hun ringede ind til Orange og oplyste hvad det var for
> en mobil det drejede sig om og så fik hun sådan en automatiseret
> stemme der gav hende en kode som hun skulle skrive ned. Stemmen gentog
> sig selv flere gange og hun skrev ned hvad den sagde og kontrollerede
> det efterfølgende at hun havde skrevet det rigtige ned..

Modtog selv koden pr brev og med manual, men mener bestemt at det står i
manualen til telefonen om de forskellige PUK1 & 2 samt pinkoderne.




Henrik Madsen (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 31-01-04 00:18

On Fri, 30 Jan 2004 23:58:13 +0100, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Modtog selv koden pr brev og med manual, men mener bestemt at det står i
>manualen til telefonen om de forskellige PUK1 & 2 samt pinkoderne.

Tror du har misforstået noget..

Det drejer sig ikke om simkort koderne, det drejer sig om den kode som
man taster ind for at telefonen ikke er låst til et bestemt selskab. I
dette tilfælde orange.

Grunden til at de skulle bruge koden var at sønnen skulle skifte til
TDCMore fra orange og det kan ikke lade sig gøre uden den kode..

Altså det er operatørlåse koden det her drejer sig om..

Henrik Madsen


TGD (31-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 31-01-04 00:35


"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:eepl10lk9c4vkeg30fk462e5a66c1pvbjm@4ax.com...
> On Fri, 30 Jan 2004 23:58:13 +0100, "TGD"
> <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:
>
> >Modtog selv koden pr brev og med manual, men mener bestemt at det står i
> >manualen til telefonen om de forskellige PUK1 & 2 samt pinkoderne.
>
> Tror du har misforstået noget..

Nej er helt med på at det er SIM låsen

<KLIP>



Rasmus (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 01-02-04 23:20


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
news:KSBSb.81635$jf4.5216695@news000.worldonline.dk...
>
> "Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> news:eepl10lk9c4vkeg30fk462e5a66c1pvbjm@4ax.com...
> > On Fri, 30 Jan 2004 23:58:13 +0100, "TGD"
> > <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:
> >
> > >Modtog selv koden pr brev og med manual, men mener bestemt at det står
i
> > >manualen til telefonen om de forskellige PUK1 & 2 samt pinkoderne.
> >
> > Tror du har misforstået noget..
>
> Nej er helt med på at det er SIM låsen

Koden til operatørlåsen har intet med pin og puk koder at gøre....

Jeg tvivler på at telefonen har virket med orange hvis hun har tastet koden
forkert 5 gange.

Problemet løses sikkert ved at overskrive den eksisterende firmware...

Prøv at henvende dig i gruppen dk.teknik.telefoni.mobil.unlock der er sikker
en som kan hjælpe

mvh
Rasmus



jan@stevns.net (30-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 30-01-04 22:33

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev :

>Desuden har "værkstedet" jo ødelagt hendes telefon for den virkede med
>Orange kortet inden den blev sendt ind og efter den kom tilbage
>virkede den ikke engang med orange kort..

Det er da vist noget pladder .... hvis telefonen er gået i lås, er
det nok ligegyldigt hvilket kort man prøver med, så den har næppe
virket med Orange kortet ved indleveringen
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Axelgaard (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Axelgaard


Dato : 31-01-04 11:08

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:em8l105t569ivu8achgb4ek78hus6hjdo2@4ax.com...

> PS. Jeg er sikker på at diverse unlock services kunne gøre det men
> syntes egentlig ikke det kan være rigtigt at hun skal bruge måske 100
> kroner på at få det gjort (Selvom det sikkert bliver løsningen til
> sidst)

Jeg har lige snakket med en kammerat der har sådan en "unlock service", og
han siger at det kan godt lade sig gøre - så kan Orange også fixe den!


Lars Raaby (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 31-01-04 17:02

Henrik Madsen skrev bl.a.:
> Efterfølgende siger hun så nu at efter den har været til
> reperation virker den heller ikke med Orange kort..

Er du sikker på det er den*rigtige* telefon der er kommet tilbage
og ikke en Merlin havde liggende som ikke virkede?
Det kunne jo være at det var en af flaskedrengene eller en anden
kunde som havde en der var i stykke som i har fået tilbage.

/Lars
--
Min kone synes jeg er alt for nysgerrig - Eller det er i hvert
fald hvad hun skriver i sin dagbog.


Axelgaard (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Axelgaard


Dato : 31-01-04 23:11

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse
news:401bd184$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er du sikker på det er den*rigtige* telefon der er kommet tilbage
> og ikke en Merlin havde liggende som ikke virkede?
> Det kunne jo være at det var en af flaskedrengene eller en anden
> kunde som havde en der var i stykke som i har fået tilbage.

Det kan tjekkes ved at EMEI nummeret (bag batteriet mener jeg) stemmer
overens med kvitteringen for telefonen.


Kristian Thy (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 01-02-04 00:41

Axelgaard uttered:
> Det kan tjekkes ved at EMEI nummeret (bag batteriet mener jeg) stemmer
> overens med kvitteringen for telefonen.

Der er faktisk en (minimal) risiko for at den underbetalte thai-dreng
der har samlet telefonen har sat det gale IMEI-klistermærke i. Tast
*#06# på telefonen, så viser displayet det hardcodede IMEI-nummer.

\\kristian
--
A: Top posters
Q: What's the most annoying thing on Usenet?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste