Løn-indeholdelse, hvor meget ?
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 18:07

Hejsa

Jeg har lige fået min løn-seddel ind med posten i dag.

Jeg skylder kommunen ca. 35.000,- Kr., i børnebidrag og kontanthjælp.
Beløbet har været på ca. 55.000,- Kr.

Jeg har igennem længere tid haft løn-indeholdelse på 20% af min netto-løn.

Til min store forskrækkelse har de nu hævet det til 35%. Hvad gør jeg nu ?

Skal jeg bare acceptere, at jeg nu ikke har råd til at betale husleje ( skal
jeg bo billigere, bliver det på gaden ), eller kan jeg henvise til et eller
andet. Er der ikke en regel, der siger hvor meget de må trække ?

Jeg har før forsøgt, at tale dem til fornuft, da samtiddig ville trække i
min hustru´s løn, for at indfri min gæld. Svaret jeg fik, var at jeg skulle
se om ikke min forældre kunne have mig boende, og forresten var de egentlig
ligeglad, bare de fik deres penge.

Hvad stiller man op ?

Jan Rysz