Udgivelse af navne på internet?
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 00:54

Hey!

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at stille dette spørgsmål i, men
ellers må i sende mig vidre. (-:

Jeg går med en ide om at lave et website, hvor man kan bedømme folk man har
handlet med i nyhedsgrupperne. Altså kunne skrive advarsler og gode ting om
folk. Ide'en med sitet er at folk kan gå ind og tjekke om der står noget
noget dårligt om nogen før de handler med dem....

Er der nogen regler for hvad jeg må opgive på mit website, med hensyn til
navne adresser osv.?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Lars O.

Dato : 31-01-04 00:30

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahomail.com> wrote:

> [...]
> noget noget dårligt om nogen før de handler med dem....
>
> Er der nogen regler for hvad jeg må opgive på mit website, med hensyn til

Et ganske ujuridisk svar:

Det loeber mig ganske enkelt koldt ned af ryggen, naar folk begynder at lege
kreditoplysningsbureauer og lignende. Det er stensikkert, at den foerste og
bedste klovn, der braender fingrene paa en privat nethandel sviner
modparten til uden at overveje, om man maaske selv glemte at taenke sig om
inden man handlede.
Hvordan har du taenkt dig at undgaa, at uskyldige bliver haengt ud pga. en
bagatel?
Overvej det en ekstra gang inden du springer ud i det...og hvis du goer det
rigtigt, saa held og lykke med projektet

(Beklager de manglende danske tegn)

Mvh
Lars

Fra : Gerner

Dato : 31-01-04 15:36

On Thu, 29 Jan 2004 00:54:06 +0100, "Aksel Spandet"
<akselspandetSNABEL-Ahomail.com> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>noget dårligt om nogen før de handler med dem....
>
>Er der nogen regler for hvad jeg må opgive på mit website, med hensyn til

Du skal nok kikke i dataregistreringloven, men i en forespørgsel jeg selv gjorde
fik jeg den besked at alt der alm.vis kan findes offentligt kan indeholdes i en
database. Navn, adresse, tlf.nr., hvilket jeg skulle bruge, men jeg går da ud
fra også et butiksnavn må findes deri.

Og så går jeg da ud fra du undersøger sandheden om rapporter du får inden du
smækker dem i databasen.

--
Gerner
693WU/3226hrs