Takker mange gange for det hurtige og meget behjælpelige svar. Nu ved jeg
hvad jeg skal sige til dem når jeg kommer ind til dem. Og ja
reklamationsfristen er overholdt, og der er tale om en mangel.. Der er ingen
lyd i maskineriet.
Igen mange tak
Med Venlig Hilsen
Michael Sørensen-Bech
"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BC3A000F.2E561%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> "Hype" skrev 25.01.2004 23:07:
>
> > Jeg ved ikke om dette har været postet før, men jeg har ikke fundet
noget om
> > det via søgemaskiner, så jeg vover pelsen.
>
> Omtrent 1.000 gange, men vi svarer gladeligt på det igen.
>
> > Jeg ved udfra hvad jeg kan læse på
www.fi.dk og
www.fs.dk at jeg har ret
til
> > at få en ny vare, samme model og samme farve mv. udleveret, så det
gælder
> > for en ombytning. Men her tilstøder mit problem, varen er i mellemtiden
> > steget med 100 kr og det vil de have mig til at betale. Er dette i
orden,
> > eller skal de "sluge" de 100 kr for egen regning?
>
> Jeg går ud fra at reklamationsfrister m.v. er overholdt, og at der ikke er
> tvivl om at varen har en mangel.
>
> I så fald kan du *kræve* omlevering eller afhjælpning.
> Afhjælpning/omleveringen skal ske uden omkostninger for dig. COOP skal
> utvivlsomt "æde" de 100 kr. selv. Se i det hele købelovens § 78.
>
> Prøv for sjovs skyld at spørge dem om de havde givet dig 100 kr. tilbage,
> hvis den var faldet i pris...
>
> > Eller kan jeg sige at jeg vil have hævet handlen og dermed få pengene
> > udbetalt i form af rede penge? (Efter hvad jeg har kunnet læse mig til,
har
> > jeg ret til at sige nej til et tilgodbevis o.lign.)
>
> Nej. Når de har tilbudt dig omlevering, kan du ikke hæve handelen.
>
> /kristian
>