Fortolkning af EU-direktiv
Fra : Martin Sørensen [284~

Dato : 24-01-04 15:07

Hej ng;

Der findes et EU-direktiv ang. godkendelse af lystbåde, kendt som
Recreational Craft Directive (RCD, ved ikke hvad det hedder på dansk). Her
kan man se teksten på engelsk med kommentarer:

http://www.ceproof.com/recreational_craft_directive_RCD.htm

For at summere, så skal alle både der sælges i eller importeres til EU
være certificerede i henhold til RCD. Der er så en række undtagelser,
såsom både kun til kapsejlads. Hjemmebyggede både skal kun certificeres
hvis man sælger dem inden 5 år efter ibrugtagningen.

Mit spørgsmål er nu: Hvad er situationen hvis man selv bygger en båd uden
for EU og vil bringe den med sig ind, f.eks ved flytning? Skal den
godkendes eller ej?

Det er ikke klart for mig. Men jeg er heller ikke jurist, og sund fornuft
kan ikke altid bruges i forbindelse med den slags lovgivning.

mvh

Martin

PS: Jeg går ud fra at mit spm er on-topic, da direktivet må være omsat til
dansk lov.

--
Fjern "FJERNES" fra email