/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
24kr i løn for 14 dage
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 23-01-04 08:31

Ja sagen er den at jeg var ansat ved Hans Jørgen Aarøe taxa vognmand i
Kolding
Og har D.D. fået 24 kr i løn for 14 dage

Jeg skulle have haft NOGET mere men de har gjort følgende

Min kæreste skylder taxa selvskabet noge penge i for en taxa konto hun
bruger jævnligt
og aftalen var at hvergang jeg fik løn måtte der trækkes 500 kr til denne
konto
Jeg er så blevet fyret også har vognmanden (Det er selve centralen hun
skylder hvor der er mange vognmænd tilsluttet) trukket det der stod på
kontoen fra min løn

Er dette lovligt eller hvad gør jeg ?



Erik Andersen



 
 
Jon Bendtsen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 23-01-04 10:24

In article <4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Elbarto Simsoniac wrote:
> Ja sagen er den at jeg var ansat ved Hans Jørgen Aarøe taxa vognmand i
> Kolding
> Og har D.D. fået 24 kr i løn for 14 dage
>
> Jeg skulle have haft NOGET mere men de har gjort følgende
>
> Min kæreste skylder taxa selvskabet noge penge i for en taxa konto hun
> bruger jævnligt
> og aftalen var at hvergang jeg fik løn måtte der trækkes 500 kr til denne
> konto

Hvorfor accepterede du den aftale ?



JonB

Elbarto Simsoniac (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 23-01-04 10:36


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc11q1n.3d2.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Elbarto
Simsoniac wrote:
> > Ja sagen er den at jeg var ansat ved Hans Jørgen Aarøe taxa vognmand i
> > Kolding
> > Og har D.D. fået 24 kr i løn for 14 dage
> >
> > Jeg skulle have haft NOGET mere men de har gjort følgende
> >
> > Min kæreste skylder taxa selvskabet noge penge i for en taxa konto hun
> > bruger jævnligt
> > og aftalen var at hvergang jeg fik løn måtte der trækkes 500 kr til
denne
> > konto
>
> Hvorfor accepterede du den aftale ?
>
>
>
> JonB


Wel gælden skulle jo holes nede på en måde Hun betalte jo oss selv det
resterende hver mdr

Erik



Rasmus (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 23-01-04 10:47


"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
news:4010ea56$0$29407$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnc11q1n.3d2.bendtsen@brok.diku.dk...
> > In article <4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Elbarto
> Simsoniac wrote:
> > > Ja sagen er den at jeg var ansat ved Hans Jørgen Aarøe taxa vognmand
i
> > > Kolding
> > > Og har D.D. fået 24 kr i løn for 14 dage
> > >
> > > Jeg skulle have haft NOGET mere men de har gjort følgende
> > >
> > > Min kæreste skylder taxa selvskabet noge penge i for en taxa konto
hun
> > > bruger jævnligt
> > > og aftalen var at hvergang jeg fik løn måtte der trækkes 500 kr til
> denne
> > > konto
> >
> > Hvorfor accepterede du den aftale ?
> >
> >
> >
> > JonB
>
>
> Wel gælden skulle jo holes nede på en måde Hun betalte jo oss selv det
> resterende hver mdr

Det lyder til at hun har kørt en del i taxa, måske du skulle købe en bil til
hende...

Nå ja, snak med din fagforening....

mvh
Rasmus



Elbarto Simsoniac (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 23-01-04 11:08


"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:buqqiq$gls$1@sunsite.dk...
>
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> news:4010ea56$0$29407$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> > news:slrnc11q1n.3d2.bendtsen@brok.diku.dk...
> > > In article <4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Elbarto
> > Simsoniac wrote:
> > > > Ja sagen er den at jeg var ansat ved Hans Jørgen Aarøe taxa
vognmand
> i
> > > > Kolding
> > > > Og har D.D. fået 24 kr i løn for 14 dage
> > > >
> > > > Jeg skulle have haft NOGET mere men de har gjort følgende
> > > >
> > > > Min kæreste skylder taxa selvskabet noge penge i for en taxa konto
> hun
> > > > bruger jævnligt
> > > > og aftalen var at hvergang jeg fik løn måtte der trækkes 500 kr til
> > denne
> > > > konto
> > >
> > > Hvorfor accepterede du den aftale ?
> > >
> > >
> > >
> > > JonB
> >
> >
> > Wel gælden skulle jo holes nede på en måde Hun betalte jo oss selv det
> > resterende hver mdr
>
> Det lyder til at hun har kørt en del i taxa, måske du skulle købe en bil
til
> hende...
>
> Nå ja, snak med din fagforening....
>
> mvh
> Rasmus
>
>

De vil ikke røre ved sagen

Erik



Elbarto Simsoniac (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 23-01-04 13:19

Så er der mere nyt i sagen
Jeg bogstaveligt talt komme ud og få et par på hovedet
Så er det jeg tænker at trusler om vold takseres det ikke som vold så
fremt der er vidner eller optagelse af samtalen ? Har nemlig på bånd : Du
kan jo bare komme her ud så skal du få nogen på hovedet : Jeg spørger om det
er en trussel hvilket han svare ja til

Erik



Peter G C (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 23-01-04 13:38

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40111097$0$29359$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så er der mere nyt i sagen
> Jeg bogstaveligt talt komme ud og få et par på hovedet
> Så er det jeg tænker at trusler om vold takseres det ikke som vold så
> fremt der er vidner eller optagelse af samtalen ? Har nemlig på bånd : Du
> kan jo bare komme her ud så skal du få nogen på hovedet : Jeg spørger om
det
> er en trussel hvilket han svare ja til

Gå ned til politiet straks.

/Peter



Elbarto Simsoniac (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 23-01-04 14:00

Vil jeg da så gøre


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:401114b8$0$1641$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40111097$0$29359$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Så er der mere nyt i sagen
> > Jeg bogstaveligt talt komme ud og få et par på hovedet
> > Så er det jeg tænker at trusler om vold takseres det ikke som vold så
> > fremt der er vidner eller optagelse af samtalen ? Har nemlig på bånd :
Du
> > kan jo bare komme her ud så skal du få nogen på hovedet : Jeg spørger om
> det
> > er en trussel hvilket han svare ja til
>
> Gå ned til politiet straks.
>
> /Peter
>
>



S.G (23-01-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 23-01-04 14:27


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:401114b8$0$1641> > er en trussel hvilket han svare ja til
>
> Gå ned til politiet straks.

Er det egentlig lovlig at bånde sådanne påtagelser? Og holder de i retten?



Martin Sørensen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 23-01-04 14:29

>> Gå ned til politiet straks.
> Er det egentlig lovlig at bånde sådanne påtagelser? Og holder de i
> retten?

Ja, hvis man selv deltager i samtalen, må man optage alt det man vil.

--
signing off.. Martin Sørensen



Søren (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 23-01-04 14:32

> Er det egentlig lovlig at bånde sådanne påtagelser? Og holder de i retten?

Ja...Elbarto er som jeg læser det den ene part i samtalen, og derfor må han
gerne optage samtalen på bånd.

--
Søren



Per Christoffersen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 23-01-04 14:39


"S.G" <diller@123mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:ui9Qb.2649$0H5.628@news.get2net.dk...
>
> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:401114b8$0$1641> > er en trussel hvilket han svare ja til
> >
> > Gå ned til politiet straks.
>
> Er det egentlig lovlig at bånde sådanne påtagelser? Og holder de i retten?

Kort svar:
Ja. Måske.

Langt svar:
Der er ingen lov, der decideret angiver at det er lovligt at bånde
optagelser af samtaler man fører med andre, - normalt lovgives ikke om hvad
der er lovligt, men kun om hvad der er forbudt eller lovpligtigt.
Det er derimod ulovligt at optage samtaler man ikke deltager i, jvf.
straffeloven:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket
meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,
2) skaffer sig adgang til andres gemmer,
3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser
fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller
forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han
uberettiget har skaffet sig adgang.

Alting kan (principielt) bringes til rettens kundskab som bevis, - det vil
så være op til retten at afgøre hvilken værdi beviserne tillægges. I den
vurdering vil også indgå den anklagedes forklaring.
Det er altså ikke muligt på forhånd at sige, at en båndoptagelse vil 'holde
i retten'.

/Per



Elbarto Simsoniac (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 23-01-04 14:46

Nu ha jeg så snakket med dem nede på stationen og trusler om vold gælder
ikke .. han skal udøve volden eller have fat i mig menes han truer mig .


Men der er flere muligheder endnu skal nok få ramt på svinet
men indtil da

KØR IKKE MED KRONE TAXA de fusker



Erik



Christian B. Andrese~ (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-01-04 14:46


"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
news:40112501$0$29329$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu ha jeg så snakket med dem nede på stationen og trusler om vold gælder
> ikke .. han skal udøve volden eller have fat i mig menes han truer mig .
>
>
> Men der er flere muligheder endnu skal nok få ramt på svinet
> men indtil da
>
> KØR IKKE MED KRONE TAXA de fusker

Er Trolde Taxi bedre ?


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30




Peter Bjerre Rosa (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 24-01-04 19:54

Christian B. Andresen skrev:

>> KØR IKKE MED KRONE TAXA de fusker

> Er Trolde Taxi bedre ?

Næ, var det ikke City Bilen, der var konkurrent til Krone?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Don't try to be like Jackie. There is only one Jackie ... Study
computers instead."


Kristian Thy (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 24-01-04 20:44

Peter Bjerre Rosa uttered:
>> Er Trolde Taxi bedre ?
>
> Næ, var det ikke City Bilen, der var konkurrent til Krone?

Jo. Gad vide om det er Hermann der er på spil og indeholder Erlandos
løn?

\\kristian
--
Aibohphobia: the fear of palindromes.

Bertel Lund Hansen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 23-01-04 18:58

S.G skrev:

>Er det egentlig lovlig at bånde sådanne påtagelser?

Ja, når man selv deltager (eller hvis blot én deltager er
informeret og indforstået).

>Og holder de i retten?

Alt holder i retten. Til hvor meget afgør dommeren.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

GiWeo (23-01-2004)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 23-01-04 18:08

Hejsa

Lønindholdelse, som det kaldes, er under ingen omstændigheder lovlig -
MEDMINDRE du skylder det offentligt penge.....

En bank må derfor ikke engang heller holde noget tilbage på din
lønkonto, selvom du måske skylder dem 10.000.000 på en anden !



--

Lars Engelhardt - webmaster@linkssiden.dk
Din startside: http://www.linkssiden.dk ??
MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755
EyeBall: GiWeo


Peter G C (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 23-01-04 19:23

"GiWeo" <giweo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:75l210to8ifbpeos5ulre997jhhj94c5f0@4ax.com...
> Hejsa
>
> Lønindholdelse, som det kaldes, er under ingen omstændigheder lovlig -

Det kaldes modregning, og kan være lovligt.

> MEDMINDRE du skylder det offentligt penge.....
>
> En bank må derfor ikke engang heller holde noget tilbage på din
> lønkonto, selvom du måske skylder dem 10.000.000 på en anden !

Det er nok lige at stramme den....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Karina og Christian (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Karina og Christian


Dato : 23-01-04 23:49

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:4011668f$0$29359$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
[klip]
> > Lønindholdelse, som det kaldes, er under ingen omstændigheder lovlig -
>
> Det kaldes modregning, og kan være lovligt.

Aaaaaah da. Modregning er modregning. Lønindeholdelse er lønindeholdelse
(hehe - men sår'n er det altså). Virkningen kan være den samme, meeeeen det
er da to forskellige ting

> > En bank må derfor ikke engang heller holde noget tilbage på din
> > lønkonto, selvom du måske skylder dem 10.000.000 på en anden !
>
> Det er nok lige at stramme den....

Ja deeeet.

Karina



Henrik Stidsen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-01-04 04:08

GiWeo <giweo@hotmail.com> wrote in
news:75l210to8ifbpeos5ulre997jhhj94c5f0@4ax.com

> Lønindholdelse, som det kaldes, er under ingen omstændigheder
> lovlig - MEDMINDRE du skylder det offentligt penge.....

Hvorfor skulle det ikke være lovligt hvis det er aftalt mellem
arbejdsgiver og lønmodtager ?

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Kristian Storgaard (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 24-01-04 11:45

"Henrik Stidsen" skrev 24.01.2004 4:07:

> Hvorfor skulle det ikke være lovligt hvis det er aftalt mellem
> arbejdsgiver og lønmodtager ?

Så er det begrebsmæssigt ikke lønindeholdelse.

/kristian


Peter G C (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 23-01-04 19:24

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

[klip]

> Er dette lovligt eller hvad gør jeg ?

Din arbejdsgiver har næppe lov til at modregne sådan som det er sket. Du bør
kontakte en advokat hvis du skal videre med sagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Povl H. Pedersen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 23-01-04 19:59

On 2004-01-23, Peter G C <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
>> Er dette lovligt eller hvad gør jeg ?
>
> Din arbejdsgiver har næppe lov til at modregne sådan som det er sket. Du bør
> kontakte en advokat hvis du skal videre med sagen.

Enig. Der er i lønnen ikke modregnet penge, da skyldneren ikke er
den fyrede chauffør. Der tilbageholdes løn til at dække 3. persons
gæld.

En sådan sag kan man ikke andet end at vinde med en bare nogenlunde
kompetent advokat.


Henning Sørensen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 23-01-04 20:19

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:401166c3$0$29359$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
> > Er dette lovligt eller hvad gør jeg ?
>
> Din arbejdsgiver har næppe lov til at modregne sådan som det er sket. Du
bør
> kontakte en advokat hvis du skal videre med sagen.
>
> /Peter

Synes at "Elbarto" ligeledes skulle give et hint om hvilken fagforening, der
ikke vil røre ved sådan en sag..!
Garanteret en lækkerbidsken for såvel EkstraBladet, B.T. som diverse TV
kanaler!!!!!

/Henning.



kni (23-01-2004)
Kommentar
Fra : kni


Dato : 23-01-04 20:34

Er sagen ikke at du selv har indgået en aftale med vognmanden om træk af
penge pva. din kæreste?

kni
"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4010cd09$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja sagen er den at jeg var ansat ved Hans Jørgen Aarøe taxa vognmand i
> Kolding
> Og har D.D. fået 24 kr i løn for 14 dage
>
> Jeg skulle have haft NOGET mere men de har gjort følgende
>
> Min kæreste skylder taxa selvskabet noge penge i for en taxa konto hun
> bruger jævnligt
> og aftalen var at hvergang jeg fik løn måtte der trækkes 500 kr til denne
> konto
> Jeg er så blevet fyret også har vognmanden (Det er selve centralen hun
> skylder hvor der er mange vognmænd tilsluttet) trukket det der stod på
> kontoen fra min løn
>
> Er dette lovligt eller hvad gør jeg ?
>
>
>
> Erik Andersen
>
>



Carsten Riis (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 23-01-04 23:32

Elbarto Simsoniac wrote:
>
.....
> eller hvad gør jeg ?


Få nogen penge af din kærste! Nu har du jo betalt hendes gæld i
firmaet (ufrivilligt, men betalt har du da).
Det er vel så ikke urimeligt, at din kærste så giver dig pengene som du
har lagt ud.


Sørg for at firmaet kun har trukket det de skal trække....Og undersøg om
de har betalt skat, feriepenge og pension af de penge som det skal
betales af.

Hvor svært ka' det være?











PS: Undlad at indgå aftaler, hvor du betaler af på andres gæld.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Spangkuk (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 24-01-04 00:08


> Sørg for at firmaet kun har trukket det de skal trække....Og undersøg
om
> de har betalt skat, feriepenge og pension af de penge som det skal
> betales af.

DOOOH....

"Hej, jeg hedder Erik Andersen....Poul Erik Andersen, jeg er her
på T&S for liiiige at checke, om min gamle chef, der iøvrigt
fyrede mig fordi han er et dumt svin (syntes jeg), har betalt skat
af de penge han tilbageholdte af min løn ?. Du får en hund hvis du
giver mig den information"

Samme intelligente samtale vil foregå hos ATP og Arbejdsmarkedets
Feriefond.

Spang



Carsten Riis (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 24-01-04 11:32

Spangkuk wrote:
>
......
> "Hej, jeg hedder Erik Andersen....Poul Erik Andersen, jeg er her
> på T&S for liiiige at checke, om min gamle chef, der iøvrigt
> fyrede mig fordi han er et dumt svin (syntes jeg), har betalt skat
> af de penge han tilbageholdte af min løn ?. Du får en hund hvis du
> giver mig den information"
>
Denne information skal gives gratis!

Det er en hel ærlig forespørgsel.
Lønsedlen er godt nok en slags kvittering for skatten+altdetandet er
betalt, men er den nu også det?

Man kan skrive mange spændende ting på papir.

> Samme intelligente samtale vil foregå hos ATP og Arbejdsmarkedets
> Feriefond.

Jep!

Om indbetalingen af feriepengene er sket kan man selv kontrollere på
feriekonto.dk (for funktionærer senest den 10. i den efterfølgende
måned, hvor funktionæren er stoppet.... og så er det nok en god ide at
give feriekonto et par dage til at opdatere database-halløjet)
--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Spangkuk (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 24-01-04 15:18

> Jep!
>
> Om indbetalingen af feriepengene er sket kan man selv kontrollere på
> feriekonto.dk (for funktionærer senest den 10. i den efterfølgende
> måned, hvor funktionæren er stoppet.... og så er det nok en god ide at
> give feriekonto et par dage til at opdatere database-halløjet)

Jeg har snippet lidt i dit indlæg, men denne kommentar
gælder det hele.

Gæld, som vognmanden har trukket fra lønnen er trukket
af netto-lønnen. Der skal naturligvis ikke gives ATP og FP
til lønmodtageren af dette træk, og Erik kan derfor ikke se
at noget skulle være indbetalt.

Skatten der skal betales, går over vognmandens firma som
helt alm. indtægt, og Erik kan naturligvis ikke få noget indblik
i denne del.

Spang



Inger Pedersen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 24-01-04 15:44


"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse

>
> Gæld, som vognmanden har trukket fra lønnen er trukket
> af netto-lønnen. Der skal naturligvis ikke gives ATP og FP
> til lønmodtageren af dette træk, og Erik kan derfor ikke se
> at noget skulle være indbetalt.
>

Nå - og hvorfor i alverden skal der ikke det?
Hvis Erik havde fået pengene i hånden og 2 sekunder derefter betalt
kærestens gæld, skulle der så heller ikke afregnes ATP m.v.?

> Skatten der skal betales, går over vognmandens firma som
> helt alm. indtægt, og Erik kan naturligvis ikke få noget indblik
> i denne del.

Det lyder endnu mere mystisk.
Hvordan kan skat, der trækkes af en lønmodtagers løn og herefter "opbevares"
af firmaet, inden den afregnes til Told og Skat, være en INDTÆGT (jeg går ud
fra, du mener for firmaet)?

Hvis det af Eriks lønseddel fremgår, at der er opkrævet skat, er det ikke
hans problem, om beløbet bliver betalt videre. Told og Skat henter pengene
hos firmaet.
Hvis der IKKE er opkrævet skat, vil han få en restskat; det er skattevæsenet
uvedkommende, om hans løn er blevet brugt til at betale andres (eller egen)
gæld.

Hilsen Inger



Spangkuk (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 24-01-04 16:07

> > Gæld, som vognmanden har trukket fra lønnen er trukket
> > af netto-lønnen. Der skal naturligvis ikke gives ATP og FP
> > til lønmodtageren af dette træk, og Erik kan derfor ikke se
> > at noget skulle være indbetalt.
> >
>
> Nå - og hvorfor i alverden skal der ikke det?
> Hvis Erik havde fået pengene i hånden og 2 sekunder derefter betalt
> kærestens gæld, skulle der så heller ikke afregnes ATP m.v.?

Nej ! Det skal der ikke, hvis du mener til Erik ?!

> > Skatten der skal betales, går over vognmandens firma som
> > helt alm. indtægt, og Erik kan naturligvis ikke få noget indblik
> > i denne del.
>
> Det lyder endnu mere mystisk.
> Hvordan kan skat, der trækkes af en lønmodtagers løn og herefter
"opbevares"
> af firmaet, inden den afregnes til Told og Skat, være en INDTÆGT (jeg
går ud
> fra, du mener for firmaet)?

Hov, vent lidt,- vi taler forbi hinanden. Eriks spørgsmål gik på
fradrag af gæld, som naturligvis er trukket af netto-lønnen. Brutto
lønnen er da skattepligtig og alle tal, skat, ATP og FP skal fremgå
af denne sidste lønseddel. Det er da klart !


> Hvis det af Eriks lønseddel fremgår, at der er opkrævet skat, er det
ikke
> hans problem, om beløbet bliver betalt videre. Told og Skat henter
pengene
> hos firmaet.

Korrekt.

> Hvis der IKKE er opkrævet skat, vil han få en restskat; det er
skattevæsenet
> uvedkommende, om hans løn er blevet brugt til at betale andres (eller
egen)
> gæld.

Enig.



Inger Pedersen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 24-01-04 16:24


"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse
news:buu1kn$2p4u$1@news.cybercity.dk...

> > Hvis Erik havde fået pengene i hånden og 2 sekunder derefter betalt
> > kærestens gæld, skulle der så heller ikke afregnes ATP m.v.?
>
> Nej ! Det skal der ikke, hvis du mener til Erik ?!
>
Nej da, det skal hæves af hans løn.

>
> Hov, vent lidt,- vi taler forbi hinanden. Eriks spørgsmål gik på
> fradrag af gæld, som naturligvis er trukket af netto-lønnen. Brutto
> lønnen er da skattepligtig og alle tal, skat, ATP og FP skal fremgå
> af denne sidste lønseddel. Det er da klart !
>
Enig.
Det var Carsten, der indførte skattetræk i debatten og dig selv, der
indførte ATP.
Så vidt jeg kan se, har Erik ikke selv spurgt

Hilsen Inger



Spangkuk (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 24-01-04 16:51

> Enig.
> Det var Carsten, der indførte skattetræk i debatten og dig selv, der
> indførte ATP.
> Så vidt jeg kan se, har Erik ikke selv spurgt

Nå ja,- men nogle gange få man jo bare mere end
man beder om

Spang



Carsten Riis (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 24-01-04 19:16

Inger Pedersen wrote:
>
......
> Det var Carsten, der indførte skattetræk i debatten og dig selv, der
> indførte ATP.
> Så vidt jeg kan se, har Erik ikke selv spurgt

Ok, vi snakker forbi hinanden.....grunden til jeg nævnte det med
feriepenge, ATP og skat var alene, at når arbejdsgiveren kan finde på,
at tage hele Eriks løn for at betale Eriks kærstes gæld, hvad kan han så
ellers finde på?


--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Spangkuk (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 24-01-04 21:18

> Ok, vi snakker forbi hinanden.....grunden til jeg nævnte det med
> feriepenge, ATP og skat var alene, at når arbejdsgiveren kan finde på,
> at tage hele Eriks løn for at betale Eriks kærstes gæld, hvad kan han

> ellers finde på?

I know...



Spang



Bertel Lund Hansen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 24-01-04 16:51

Inger Pedersen skrev:

>Det lyder endnu mere mystisk.

Spangkuk er også helt galt afmarcheret.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

alexbo (24-01-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 24-01-04 11:44


"Spangkuk" skrev

> DOOOH....
> "Hej, jeg hedder Erik Andersen....Poul Erik Andersen, jeg er her
> på T&S for liiiige at checke,

Umiddelbart ville jeg tro det var nemmere at kigge på lønsedlen, er det
skyldige beløb trukket før eller efter skat.

Om det burde være trukket er sværere at gennemskue, det er et spørgsmål om
Erik har indgået en aftale om at hæfte for kæresten.


mvh
Alex Christensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste