Hey alle
Jeg har fået købt en kontorstol i Jysk, i august sidste år - altså for ca. 5
mdr. siden. For ca. 2 måneder siden skete det at ryglænet gik i stykker. Der
skete simpelthen det at mens jeg lænede mig tilbage, "knækkede" plastikken i
ryglænet der holder om den stang der går fra stolen. Dernæst var stolen jo
næsten ubrugelig, da den jernstang jo er gået igennem plastikken og stikker
én direkte i ryggen -- meget ubehagligt.
Nu skal det siges at jeg ikke er særlig "stor" - tværtimod, så det er klart
at der er tale om en meget dårlig konstureret stol/ryglæn.
Den gang fik jeg så et helt nyt ryglæn, og det var så fint nok. I dag er det
samme dog sket igen, og nu er jeg ved at være træt af det.
Spørgsmålet er så - kan jeg gå i butikken og kræve mine penge tilbage, eller
kan de godt tilbyde endnu en ombytning? Hvis jeg *kan* kræve pengene
tilbage, og de nægter at efterkomme dette, hvilke paragraffer kan jeg så
smide efter dem?
Det er jo tydeligt at der er noget galt i stolens konstruktion, når den så
let går i stykker, så det samme vil nok ske igen.
Håber der er nogle der kan hjælpe :)
FUT: dk.videnskab.jura
/Daniel
|