Barsel
Fra : Niels Henriksen

Dato : 15-01-04 13:34

Hejsa

Hvordan er reglerne for barsel for mænd? Her tænker jeg på hvis man får en
kæreste som lige er blevet gravid og man derfor ikke selv er far til barnet.

--
Niels

Fra : Nette

Dato : 15-01-04 23:28

"Niels Henriksen" skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan er reglerne for barsel for mænd? Her tænker jeg på hvis man får en
> kæreste som lige er blevet gravid og man derfor ikke selv er far til
barnet.

Når det ikke er dit barn, så har du ingen krav på hverken barsel, barnets
første sygedag eller lignende. Sådan fik jeg det i hvert fald forklaret, da
jeg af nysgerrighed spurgte for fire år siden, men om det er blevet ændret
siden da, det ved jeg ikke.

Nette

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-01-04 00:04

"Nette" <nettesnetpost@hotmailsletdette.com> skrev i en meddelelse

> [...]
da
> jeg af nysgerrighed spurgte for fire år siden, men om det er blevet ændret

Tjenestemænd inden for staten har ret til barn.s 1. sygedag, også til
konens/samleverens børn.
Hvordan det er for andre, skal jeg lade være usagt.

Kurt