kopi af kvitt - nok?
Fra : KO

Dato : 15-01-04 08:33

Har tænkt mig at scanne alle fremtidige kvitteringer og garantibeviser ind
på PC'en. Derved skulle jeg jo altid kunne finde dem, i tilfælde af indbrud
eller hvis en vare går i stykker.

Holder dette? Altså er en indscannet fil med billedet (kan jo printes ud)
god nok? Eller skal den orig. kvittering altid fremvises?

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 15-01-04 08:42

"KO" skrev 15.01.2004 8:32:

> [...]
>
> Holder dette? Altså er en indscannet fil med billedet (kan jo printes ud)
> god nok? Eller skal den orig. kvittering altid fremvises?

Hvis du bruger groups.google.com til at gå 7 dage tilbage, så vil du se at
spørgesmålet lige har været oppe. Men jeg vil gerne gentage svaret:

"Det kan man ikke svare entydigt på. I tilfælde af, at du vil påberåbe dig
en mangel skal du selvfølgelig kunne dokumentere købstidspunktet (og
-stedet) af hensyn til den 2-årige reklamationsfrist.

Hvorvidt dokumentationskravet er opfyldt er jo i sidste ende op til en
domstol at afgøre, og der er det ikke umuligt at en indscannet og printet
kvittering kan bruges. Men det kan i praksis give dig en del bøvl med
butikkerne og kan derfor ikke anbefales."

/kristian

Fra : Søren

Dato : 15-01-04 12:32

"KO" <kim.mailSPAAM@cSLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Holder dette? Altså er en indscannet fil med billedet (kan jo printes ud)
> god nok? Eller skal den orig. kvittering altid fremvises?

Jeg gør det allerede og lægger dem op i E-Boks !

Det offentlige ligger mit skattekort op i E-Boks som jeg udprinter og det bliver
accepteret fordi der er en E-Boks"vignet" på der
fortæller at det er blevet lagt op i E-Boks se mere her http://www.e-boks.dk som er
gratis for alle !