Barsel
Fra : Bettina Svendsen

Dato : 13-01-04 17:52

Hej Gruppe

Jeg er p.t. på barsel, og har vil vide følgende:

- Kan jeg varsle for min arbejdsgiver at jeg ikke ønsker at holde min
barselsorlov på helligdage, og dermed få fuld løn disse dage? Jeg er
funktionæransat

På den måde kan man jo strække barslen med et par dage ekstra i løbet af
sommeren :)

Mvh,

Bettina

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-01-04 20:32

"Bettina Svendsen" <mikro@mikro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> funktionæransat
>
> På den måde kan man jo strække barslen med et par dage ekstra i løbet af

Det må vist kaldes kreativ tænkning, eftersom du vel ikke har tænkt dig at
møde på disse helligdage?
Hvis du læser nærmere på reglerne for barsel, vil du nok opdage, at barsel
opgøres i uger, ej i dage. De få steder, hvor der omtales dage (f.eks. hvor
lang tid før) opgøres det i kalenderdage, så der er heller ikke noget at
hente.
Så svaret må være nej, du kan ikke strække din barsel på denne kreative
måde.
Hvis nu du er rigtig uheldig, så falder din barsel sammen med perioder,
f.eks. påske og pinse, hvor du så altså bliver nødt til også at holde barsel
på alle disse ekstra helligdage. Det giver heller ikke ekstra i den sidste
ende, selv om der er ekstra helligdage.

Kurt

Fra : Søren

Dato : 14-01-04 00:52

"Bettina Svendsen" <mikro@mikro.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Jeg er p.t. på barsel,

og hvis du føder lige inden den første i et kvartals start, får du også børnepengene fra
kommunen, hvorimod føder du efter den første,
må du vente til nyt kvartal !

skåret ud i pap fødsel inden 1.april giver børnepenge for hele 2.kvartal - fødsel efter
1.april - må du vente med børnepenge til 3.kvartal !

vh