Udbetaling af forsikringssum
Fra : Martin Hansen

Dato : 13-01-04 17:10

Hej

Jeg har lige haft indbrud i min lejlighed her i fredags, og har i går sendt
papirerne afsted til forsikringen. Det er blevet stjålet HIFI udstyr og DVD,
mm. Ialt for godt og vel 29.000. Mit krav til forsikringen er 20.000 kr ca.

Nogen der ved hvordan de vurderer hvor meget et produkt skal erstattes med?
Alle produkterne er ca 3 år gamle, nogle lidt mere.

Hvor lang tid går der typisk fra en anmeldelse til man modtager
forsikringssummen.

Nogen der ved noget mht tyveri af DVD skiver. Jeg havde 58 originale film,
som nu er stjålet. Men jeg kan jo ikke på nogen måde dokumentere over for
selskabet at jeg ejede dem. Har ingen liste, og da slet ikke kvitt. fra alle
de film. Vil de udbetale nypris for alle 58 film? Nogen der har erfaring med
dette?

Håber meget på svar, da jeg er ret spændt på hvor meget jeg kan få udbetalt.

mvh

Martin Hansen

Fra : MAndersen

Dato : 13-01-04 22:15

"Martin Hansen" <mrhansen@mrhansen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> dette?
>
> Håber meget på svar, da jeg er ret spændt på hvor meget jeg kan få

Du skal ikke regne med at få nypris for noget af det stjålne. Du vil måske
få en værdi der svarer til det skema der er i dine forsikringsbetingelser
ved elskade. Det er forskelligt, men måske et fradrag på 10-15%. Det kan
også være at selskabet kan finde et tilsvarende anlæg.

Vedr. dvd'er, genkøber forsikringen enten dine film til en væsentlig lavere
pris end du kan, eller også får du erstatning med et beløb der svarer til
det forsikringsselskabet kan købe det til.

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Henning

Dato : 13-01-04 22:16

> [...]
>de film. Vil de udbetale nypris for alle 58 film? Nogen der har erfaring med

Det "normale" mht. almindelig musik-skiver er, at du skal lave en
liste over hvilke plader der mangler. Ofte genskaffer forsikringen så
disse plader, de udbetaler ikke bare ex. 100,-/skive.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk