Stiftelse af andelsforening
Fra : Jacob Møller

Dato : 12-01-04 15:22

Hej Gruppe,

Ejendommen jeg bor til leje i er til salg. Derfor har samtlige beboere fået
tilbuddet om at danne en andelsforening. Hvordan griber vi det an i praksis
? Hvor kan jeg få information om emnet ?

Med venlig hilsen,
Jacob Møller

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-01-04 15:39

"Jacob Møller" <jacob@kiloo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbuddet om at danne en andelsforening. Hvordan griber vi det an i
praksis
> ? Hvor kan jeg få information om emnet ?

Her er en hurtig gennemgang:
http://www.andelsbolig.dk/abdk/templates/informationpage.jsp?pageid=170392

Det er muligt I kan få lidt mere rådgivning hos Andelboligforeningernes
Fællesrepræsentation
www.abf-rep-dk
Det er godt nok en medlemsorganisation for etablerede andelsforeninger, men
de må jo også være interesserede i lidt opsøgende kundepleje

/Per

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-01-04 15:48

Scripsit "Jacob Møller" <jacob@kiloo.dk>

> Ejendommen jeg bor til leje i er til salg. Derfor har samtlige beboere fået
> tilbuddet om at danne en andelsforening. Hvordan griber vi det an i praksis
> ? Hvor kan jeg få information om emnet ?

Spørg om hjælp hos Andelsboligforeningernes Fællesrepresentation
<http://www.abf-rep.dk/>.

--
Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian. Do
you know what an Ellen Jamesian is?"

Fra : anders majland

Dato : 12-01-04 15:38

> Ejendommen jeg bor til leje i er til salg. Derfor har samtlige
> beboere fået tilbuddet om at danne en andelsforening. Hvordan griber
> vi det an i praksis ? Hvor kan jeg få information om emnet ?

Jeg ville gribe fat i en proffesionel administrator af
andelsboligforeninger. Med mindre i har mod på at drive foreningen selv
bagefter skal i alligevel have fat i en. Så prøv at høre nogle
andelsforeninger i nærheden om hvem de bruger som administrator og om de
er tilfdredse.

Prøv "andelsboligforening stiftelse" på www.google.com Det er mange
links ....

Det første http://www.ejdadm-ja.dk/andelsboligforening_stiftelse.htm