Salg af dødsbo.
Fra : Ulrich

Dato : 11-01-04 11:50

Min svigerfar er afgået ved døden, os (de efterladte) skal nu sælge huset.
Hvad kan vi komme til at hæfte for, på det solgte hus?
Jeg mener børnene har ikke boet i huset de sidste 30 år,
det er begrænset hvad de kender til skjulte fejl etc.

P.S. kan det passe at der kun bliver 598.000 tilbage at det tilbud
ejendomsmægleren kom med,
han ville kunne sælge det for 642.000.

--
Hygge Ulrich

Fra : Johnt

Dato : 11-01-04 14:12

> PS kan det passe at der kun bliver 598.000 tilbage at det tilbud
> ejendomsmægleren kom med,
> han ville kunne sælge det for 642.000.

Ja det lyder meget almindeligt. Jeg tror ikke at det kan gøres billigere,
medmindre man sælger huset selv.

Der kommer følgende omkostninger:
- Salær til mægler ca. 5%, dvs. cirka 30.000, samt annoncering
- Tilstandsrapport, kr. 5.000
- Fotografering + opmåling ca. kr. 5.000

+ diverse offentlige gebyrer

Hilsen

Johnt

Fra : TGD

Dato : 11-01-04 16:27

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener børnene har ikke boet i huset de sidste 30 år,
> det er begrænset hvad de kender til skjulte fejl etc.

<OT>

Kontakt en advokat og når han alligevel er hyret sælg huset privat.

</OT>
<KLIP>