Rhodos
Fra : Mejsen

Dato : 07-02-04 22:46

Er der noget særligt man absolut bør se på Rhodos?
Kan det betale sig at leje bil, så man kan komme lidt rundt?
Er der nogen der ved hvad det koster at leje bil der?

Mvh. Bjarne

Fra : Torben Wridt

Dato : 08-02-04 09:15

"Mejsen" <Bjarne @Mejsedal.dk> skrev i en meddelelse
> Er der noget særligt man absolut bør se på Rhodos?
> Kan det betale sig at leje bil, så man kan komme lidt rundt?
> Er der nogen der ved hvad det koster at leje bil der?
>
> Mvh. Bjarne

Hej Bjarne!
Bestemt er der mange smukke steder! Men, det kommer jo an på dine
interesser. Jeg synes, at sydøen er fuld af oplevelser. Ikke mange turister
og meget ægte græsk. Besøg nogle af landsbyerne omkring øens højeste
bjerg(har glemt navnet).

Priserne skal du passe på. Sørg for, at leje med en "rigtig" forsikring,
ellers kan du få store problemer!!

Mvh,
Torben

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-02-04 18:57

Hej

"Torben Wridt" <tow@NOSPAMfmts.dk> wrote:

[klip]
>Priserne skal du passe på. Sørg for, at leje med en "rigtig" forsikring,
>ellers kan du få store problemer!!
[klap]

Ovenstående vil jeg godt slå en pæl igennem ! - Det er nemlig en skrøne
som i mange år har cirkuleret blandt rejsende, og dens oprindelse kommer
af at guiderne jo netop altid gør opmærksom på ovenstående, hvorefter de
henviser til en udlejer som de "kan stå inde for"... den eneste årsag
til at de kan 'stå inde' for netop denne udlejer er at de modtager helt
op til 40 % i kommission fra vedkommende !. (samme gælder iøvrigt også
restauranter som anbefales af guiderne ).

Sandheden er den at lovgivningen på biludlejningsområdet i GR er
indrettet således at man ganske enkelt ikke kan blive/være biludlejer
hvis ikke der netop er fuld forsikring på bilen ! - Så derfor, lej
bilen der hvor den fås billigst (hvis den da ellers er ok) og brug de
sparede skillinger til mere spændende ting, og vær sikker på at bilen
altid er fuldt forsikret !

Go' tur !

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Tus

Dato : 08-02-04 11:31

Jeg var på Rhodos i september og jeg kan varmt anbefale
at du afsætter en hel dag til at gå rundt i "Det gamle Rhodos By"
Det er en hel bydel for sig selv inde midt i Rhodos By
hilsen
Tus

Fra : Mejsen

Dato : 08-02-04 11:38

Tak for svarene.
mvh. Bjarne

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 08-02-04 19:30

Det bliver i hvert fald for kedeligt at være i Rhodos by en hel uge, med
mindre det er en ren druk og badeferie!!!! (og det ville jeg nok også synes
var kedeligt.)
Det er værd at tage rundt på øen! Enten i bil eller på scooter. Og som det
er nævnt tidligere, kan det godt betale sig at kigge lidt omkring, for der
er mange penge at spare ved det. Vi lejede to scootere i 3 dage for 2x22
euro..... Nogle steder koster det 15 euro for en scooter en enkelt dag.
Bilpriserne kender jeg ikke dernede, men jeg vil tro de er overkommelige....
Benzinen er også ganske billig.
Hvis i kan lide at snorkle, så er det helt klart værd at køre en tur ned
langs østkysten, og så ellers hoppe i når i ser et sted der ser godt ud!
Især området omkring Lindos (som er et akropolis) er rigtig spændende at
udforske.
Så er der jo også mulighed for at tage med en sejlbåd ned langs kysten.
Bestemt anbefalelsesværdigt. Men tag en af de mindre både, så det ikke
bliver alt for turistet!
Men derudover er der den gamle by, hvor man kan gå rundt i timer uden at
kede sig.
Endvidere er der også et slot som mussolini brugte som sommerresidens i sin
tid. Også ganske underholdende.

Med andre ord: Der er rigeligt at tage sig til, og prisniveauet er bestemt
overkommeligt!

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Noname

Dato : 09-02-04 13:12

Jeg har selv kommet der nogle år i træk- Syntes selv meget om Rhodos..
Vi har lejet en bil, hver gang vi har været dernede. Fik anbefalet et sted t
leje af rejsebureauet som var Startour.. Kørte øen tynd og så en masse..
Akropolis, sommerfugl dalen, Det store kors, diverse nedlate stadionér og
borge.. Museet som ligger på spidsen at Rhodos i Rhodos by, den gamle by..
desuden dykkede vi meget. Både i Lindos og i Rhodos by. Der er meget at se..

G.T.A