Ang. den sidste Harley udsendelse på DR2 i~
Fra : Ninja Rider

Dato : 07-02-04 22:48

Hejsa

Jeg må nok tilstå at jeg ikke er den store Harley tilhænger, men jeg så
programmet alligevel. Jeg blev Positivt overrasket over hvorgod
udsendelsen var. Jeg må nok tilstå at det var flot at pakke omkring 100
harleyer ind og sejle dem til USA igen, og hjem en måned efter igen.
Det kræver godtnok at man er entuiast (stave pade!)
Der var godtnok mange aktiviter, fester, og meget meget mere som de var
med til + en masse natur oplevelser. (udover køreturen på over 1500km
hvervej)

Hvad synes i andre om det, hvis i så det?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Olesen

Dato : 07-02-04 22:58

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad synes i andre om det, hvis i så det?

Ok udsendelse, for ½ år siden - det var en genudsendelse.

Fra : Neser

Dato : 08-02-04 00:43

> Ok udsendelse, for ½ år siden - det var en genudsendelse.

Tænkte det nok, nå men det er båndet, så kan man jo altid gense det i
morgen.

- Neser

Fra : Robert A. Hansen

Dato : 08-02-04 01:49

Første gang jeg så udsendelsen, og jeg må sige at også jeg var positivt
overrasket! (Som om jeg ikke skulle ha' grund til det??). Men klart at jeg
troede at det var lidt en "nørd"-udsendelse, men var faktisk helt god da det
kom til stykket...
Og den var ovenikøbet så god, at mine forældre som var på besøg, faktisk var
ret opslugt af udsendelsen... (hmmm... spørgsmålet er om de bare bryster
havde noget med min fars interesse at gøre... hmmm, nej det kan jeg ikke
forestille mig, heheh...).

Fin udsendelse, kan anbefales...

Ham dér englænderen på 70 (!), som kørte til Afrika (udsendelsen inden) var
sq rimelig frisk... Knap så ophidsende en udsendelse, men absolut
inspirerende... Surt at han faldt og brækkede benet undervejs, men hva', han
havde jo tid til at vente til det var groet sammen igen, for derefter at
fortsætte turen...

Robert A. Hansen
Yamaha XT 350
http://dfmc.dk/480

Fjern REMOVE i mail-adressen ved direkte svar!

Fra : Poul B-H

Dato : 08-02-04 02:03

Jeg synes det var en elendig udsendelse, særligt fordi den angav at være en
temaudsendelse om motorcykelen. Magen til mikrofonholderi for Harley
Davidson, skal man da lede længe efter. Udsendelsen var helt klart lavet af
folk der ikke kender motorcykler, men kun Harley myterne (produceret af
Harleys PR afdeling) som ikke motorcykelkendere falder for.
Den egentlige grund til Harleys overlevelse er vel, at det var den eneste
amerikansk producerede motorcykel der var tilbage i USA og derfor blev købt
af de meget nationalistiske amerikanere, som også på bil området følte sig
truet af japanerne.
Da Harleyen var/er ret tilbagestående rent teknisk, producerede man
istedetfor myterne om "den store frihed" og "lyden"som vel egentlig nydes
væsentligt bedre på en japansk maskine der bare kører, er olietæt, og kan
køre hurtigt, når man ønsker det og så også kan bremse når man behøver det.
De danske "bikere" (hvad fanden er det egentligt) hylede og jamrede og
følte at de havde fuldført noget stort, fordi de havde kørt 500km på en dag
, med 2 lastbiler til bagage og opsamling! Er der overhovedet nogen
touringkørere her inde der nogensinde har kørt så LIDT på en dag ? selvom de
har haft al bagagen på cyklen, og selv måttet klare alle problemer undervejs

Den største fascination ved motorcykelen har da altid været farten og den
blev kun nævnt kortvarigt ifm. dragracing, som også var Harley relateret.
Der var intet om almindelig landevejskørsel på sportsmaskiner, intet om alle
de andre MC klubber i Danmark, intet om roadracing, intet om trackdays,
intet om motocross, speedway, enduro !!!!

Forøvrigt var udsendelsen lavet for og om gamle mænd; hvor var alle de unge
MC kørere som der dog stadigvæk er flest af?

Om igen!
Ideer: følg nogle almindelige touringkørere på en tur ud i europa og ikke
til sadån et opreklameret sted som Sturgis, som ikke er andet end et kæmpe
pubertets party med tatoveringer, øl og patter.
Følg nogle kørere på deres første trackdag eller terrændag og film
dem lige efter de er kommet ind fra et pas, så skal I sgu' se folk der er
vilde med motorcykler.

Poul B-H

Fra : Robert A. Hansen

Dato : 08-02-04 02:34

Hehe... Dét er selvfølgelig også en holdning...

Var det mig der misforstod noget? Var der ikke tale om en temalørdag omkring
Harley'en og dens historie?

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-02-04 10:05

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> væsentligt bedre på en japansk maskine der bare kører, er olietæt, og kan
> køre hurtigt, når man ønsker det og så også kan bremse når man behøver

Apropos myter ...

Lad nu være med at være så misundelig, Harley'er er også motorcykler, og
hvis nogen vil lave en udsendelse om motorcykler, BEHØVER de ikke komme
rundt om alle detaljer i motorcykel-universet. (Det ville blive enten en
meget lang udsendelse, eller en meget overfladisk en).

Rittig
(Som synes Harley er en af de fedeste motorcykler der findes)

Fra : Poul B-H

Dato : 08-02-04 12:05

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> Lad nu være med at være så misundelig,

Det er nok ikke lige misundelse der kommer ind i billedet men nærmere total
forbløffelse over at folk kan fascineres af en "motorcykel" som fortrinsvis
er designet til at blive set, fremfor at blive kørt. )

Poul B-H
der drømmer om en Honda RS250 på 102kg med 98 heste og forøvrigt mener at
moment er noget en traktor behøver for at kunne trække en plov

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-02-04 12:46

> Det er nok ikke lige misundelse der kommer ind i billedet men nærmere
> total forbløffelse over at folk kan fascineres af en "motorcykel" som
> fortrinsvis er designet til at blive set, fremfor at blive kørt. )

.... og med en "ikke-harley", der kan man gerne begge dele og gerne til en
billigere indkøbs- og vedligeholdelsespris!

[Jeg spørger lidt dumt]:
Jeg ved godt, at ordet: "misundelig" ofte kommer ind i denne sammenhæng, men
hvorfor?
For det er vel ikke omkostningen? - For hvis jeg var milliardær og var
ligeglad med MC-indkøbs-/vedligeholdelsesprisen, så ville en Harley nok
alligevel stå allernederst på min MC-ønskeliste... Men vi er alle
forskellige og dét er jo herligt!
Personligt tror jeg da, at de fleste (f.eks. her i DFM) holder af deres egen
MC og jeg kan slet ikke se, hvorfor der nødvendigvis skal stå "Harley
Davidson" på tanken, før at man kan få et godt forhold til sin MC. Derfor
forstår jeg heller ikke begrebet: "Misundelig": For hvorfor skulle man dog
have en, hvis man ikke kan se det magiske ved den?!

Hilsen
Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-02-04 22:00

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.brige> skrev i en meddelelse

> [Jeg spørger lidt dumt]:

Nej, det er slet ikke dumt.

> Jeg ved godt, at ordet: "misundelig" ofte kommer ind i denne sammenhæng,
men
> hvorfor?

Jo, ser du: Her er altså en udsendelse på nationalt dækkende tv om en
motorcykel der hedder Harley Davidson. Havde udsendelsen handlet om fx.
Yamaha eller lignende, havde Poul næppe fyret sådan et brokke indlæg af,
selvom udsendelsen stadig havde været lige ensidig og "udækkende" for
begrebet motorcykler. Havde udsendelsen handlet om ethvert andet mærke, så
havde næsten alle dels været tilfredse med at der endelig var noget om
motorcykler på dansk tv (guderne skal vide der ikke er for meget af det),
dels følt en forståelse for de medvirkende og deres passion for netop deres
mærke, uanset at det ikke lige var Poul's foretrukne mærke.
Nu var det altså Harley Davidson det handlede om, og så kan forståelsen for
de interview'edes passion ligge på et meget lille sted - som det tydeligt
ses af det ovenfor citerede. Tillad mig at afsløre at "som fortrinsvis er
designet til at blive set, fremfor at blive kørt" er lodret forkert! Det er
muligt at de fleste af modellerne ikke er designet til at køre på dne måde
Poul foretrækker at køre, men de er dæleme designet til at blive kørt, og
jeg elskede at køre på min.
Det, der gør at Poul reagerer så stærkt, er misundelse. Ikke den slags
misundelse som får Poul til at ønske at han havde en Harley istedet for den
han nu kører på, men misundelse over at så mange mennesker generelt ser så
meget mere i en harley Davidson, end i den cykel Poul kører på - det synes
han nemlig er urimeligt, og han er misundelig på den ... skal vi kalde det:
"Anseelse" som mærket nyder. Misundelse.
Om mærkets kult-status er rimelig, og om 100 årig historie har nogen
relevans kan man diskutere i uendeligheder, men det ville nu alligevel være
rart om folk som Poul bare kunne læne sig tilbage i sofaen og smile over den
glæde og enthusiasme HD kørerne portrætteredes med i udsendelsen, i stedet
for at føle den der træls følelse.
Det er paradoksalt at lige netop motorcyklister, som jeg ellers generelt
opfatter som meget tolerante mennesker, er så intolerante overfor
minoriteter blandt egne rækker. Jeg har prøvet at møde op til "almindelige"
mc arrangementer på min Harley, og føle mig totalt isoleret. Havde jeg taget
Hondaen, havde det været helt anderledes. Sær verden.

Rittig

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 08-02-04 22:45

"Claus Rittig" skrev en masse begavet og kvikt >

SNIP

Hej Claus

En meget god og fin pointe du har fat i.

Jeg kan for mit vedkommende sige at jeg er ganske ligeglad med hvem der
kører hvad og hvornår men netop som du selv siger er der mange intolerante
personer som ser ned på det ene eller andet mc-mærke.

Og der synes jeg personligt så at jeg har oplevet langt flere HD-kørere se
ned på mig fordi jeg har valgt en japansk mc (af navn ihvertfald) og de
begynder straks at svine den til med gloser som "bøttejern - symaskine osv.
"

hvliket altid får mig til at tænke fordi min mc ikke lyder som en lungesyg
elefant med halskatar er det altså forkert ? hvorefter der næsten altid
starter en diskussion om hvad der er rigtigt hvor de forsøger at overbevise
mig om at HD er det eneste rigtige mærke. Derfor kan jeg da ikke sige mig
fri for at være forudindtaget omkring HD men det skyldes jo nok primært dem
jeg har oplevet forsøge at omvende mig til chopperstil.

Jeg har stadig min første tur på HD til gode men mon ikke CAPS endag i
foråret holder åbent hus så skal det da prøves.

Jens
Suzuki RF900r-ejer

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-02-04 23:26

Hej Jens,

> [...]
> HD-kørere se ned på mig fordi jeg har valgt en japansk mc (af navn
> ihvertfald) og de begynder straks at svine den til med gloser som

..... dén er hørt før og det fremmer vel ikke ligefrem integrationen, Rittig?
Firmaet og HD-folket er vel også skyldige i denne kløfteudgravning, f.eks.
med ævl som, at den eneste rigtige MC er en Harley...osv.?

[Provokation: ON]
Men kommer der kritik i modsat retning, så er kritikkerne (pr. automatik)
kategoriseret som værende "misundelige", fremfor at skulle betegne dem som
værende enten "ligeglade" eller "kritiske", hvilket jo lyder mindre godt....

[Provokation: OFF]

Hilsen
Lars

Fra : Leonard

Dato : 08-02-04 23:57

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.brige> wrote:

> [...]
>værende enten "ligeglade" eller "kritiske", hvilket jo lyder mindre godt....

Og så kan vi så begynde på en lang diskussion om hvem der kom først
med at forherlige deres model overfor de andres ...
.... men det er jo ligegyldigt ...

Sålænge der findes forskellige modeller vil der også være
"misundelige" tilråb fra dem der har en anden model.
Indenfor de enkelte mærker findes der jo også "modelmisundelse", jeg
husker bl.a. da de første CBR kom til landet, der råbte os der kørte
på CBer jo gladeligt "at da jeg fik ny model var den da pakket ud fra
forhandleren", og det var vel egentlig bare i misundelse over at andre
havde råd til en ny model.
Plastikraketter, Honda er for bøsser, jeg vil ingen Yamaha,
Kawaskrotstak osv osv er altsamen af samme skuffe.

Desværre er der i alle hobbyer der kan deles i grene den samme slags
misundelsesmobning, så det forsvinder nok heller ikke Mc-verdenen ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-02-04 00:11

Leonard wrote:

> Sålænge der findes forskellige modeller vil der også være
> "misundelige" tilråb fra dem der har en anden model.
> Indenfor de enkelte mærker findes der jo også "modelmisundelse", jeg

Vi har jo ikke nød at gå længere end til det mærke udsendelsen i går handlede om.
Til træf i mærkeklubben accepteres ikke totaktsmodeller. Og Sportster regnes
heller ikke rigtigt med.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 18:04

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
handlede om.
> Til træf i mærkeklubben accepteres ikke totaktsmodeller. Og Sportster

Og "en rigtig Harley er stivstellet" og så videre.
Men det er ikke det jeg taler om, det svarer jo blot til "Rigtige mænd får
tvillinger" og lignende tåbelige slogans, der ligger ikke andet i det, end
noget let gennemskueligt "Jeg er stolt af dit-og-dat!" signalering.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 09-02-04 01:26

> [...]
> handlede om.
> Til træf i mærkeklubben accepteres ikke totaktsmodeller. Og Sportster

- - - - Ligesom at Buell'en giver HD'folket grå hår i hovedet

--
Armand.
(der mindes at Mads Lund var som en hund i et spil kegler, da han ved CAPS

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-04 17:07

Armand wrote:

> [...]
> forhørte sig på en Buell-resevedel - Især da det skinnede igennem at den

Næsten alle dem jeg kører sammen med kører HD. På et tidspunkt fik jeg fingre
i en bærepose tilplastret med "HD" og "CAPS". Den skal jeg have med næste gang
vi skal til træf. Jeg er overbevist om den er skide god søndag morgen når der
skal samles affald.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 18:19

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på CBer jo gladeligt "at da jeg fik ny model var den da pakket ud fra
> forhandleren", og det var vel egentlig bare i misundelse over at andre

"You meet the nicest people on a Honda"

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 18:18

> .... dén er hørt før og det fremmer vel ikke ligefrem integrationen,
Rittig?

Naturligvis ikke.
Stupiditet er stupiditet uanset hvem det bliver fremsat af.

> Firmaet og HD-folket er vel også skyldige i denne kløfteudgravning, f.eks.
> med ævl som, at den eneste rigtige MC er en Harley...osv.?

Ethvert firma prøver at få netop deres motorcykel til at fremstå som den
bedste, det er ikke forbeholdt Harley. Midlerne kan variere, men målet er
altid det samme.
Jeg tror mere det er "folket", hvis man da kan tale om et "folk", der
bringer ved til bålet.

> [...]
> kategoriseret som værende "misundelige", fremfor at skulle betegne dem som
> værende enten "ligeglade" eller "kritiske", hvilket jo lyder mindre

Det synspunkt deler jeg ikke. Faktisk tror jeg at fjolserne er nogenlunde
ligeligt fordelt i begge lejre. Jeg har mødt mange fornuftige, intelligente
mennesker der kørte Harley - men mange af de fornuftigste er typisk dem som
enten har eller har haft, både amerikanske cykler og cykler af andre
nationaliteter.
For helt ærligt: Hvis man var "ligeglade" var der da ingen grund til at tage
sådan på vej, var der?

Rittig

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 09-02-04 19:42

Hej Claus,

> For helt ærligt: Hvis man var "ligeglade" var der da ingen grund til
> at tage sådan på vej, var der?

Måske fordi, at de netop /er/ kritiske!?

Hilsen
Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 18:10

"Jens B. Rasmussen" <rf900@email.dkDETTESKALFJERNES> skrev i en meddelelse

> [...]
> ned på mig fordi jeg har valgt en japansk mc (af navn ihvertfald) og de
> begynder straks at svine den til med gloser som "bøttejern - symaskine

Hej - hov! Jeg sagde HULEME ikke at japaner-kørere er værre til det her
intolerante fis end HD-kørere!
Begge lejre er precis lige tåbelige i mine øjne, jeg responderede bare på et
brokke indlæg fra en japaner-kører, ikke en HD-kører.
Jeg har da også oplevet at kammerater på HD pludselig ikke kunne hilse,
fordi jeg tilfældigvis kørte på Honda'en da jeg mødte dem. Havde de genkendt
mig, havde de sikkert hilst, men jeg er svær at genkende med fullface og
spraglet kluns.

Rittig
(Som stædigt bekæmper intolerancen i alle dens former

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 09-02-04 21:11

Claus Rittig skrev
> [...]
> spraglet kluns.
>
> Rittig
> (Som stædigt bekæmper intolerancen i alle dens former

Nej nej det har jeg heller ikke påstået - i givet fald var det ikke min
hensigt !

Personligt kunne aldrig falde mig ind at dømme folk på noget så ligegyldigt
som hvad de har valgt at tilbringe mange gode timer på ryggen om det er HD,
Enfield eller en tredje. Jeg vil meget hellere have en samtale med personen
og så kan jeg dømme udfra det - derfor hilser jeg også konsekvent på
HDkørere, politifolk og alle andre

Det jeg har noget i mod er uanset hvad man kører skal man ikke forsøge at
overbevise den anden om at "du valgt forkert mc - du skulle vælge sådan en
som den her istedet" og det gælder både HDkørere/Japanerkørere - altså folk
som forsøger at omvende mig uden at lytte til mig og bare fastslår du skulle
købe sådan SUKIYAM-DASON i stedet. Så er det nemlig at jeg stejler og gør
modstand om det er intolerance vil jeg lade andre bedømme !

Mvh
Jens

Dagens vise ord må være:
Husk at når du peger på andre er der altid tre fingre som peget på dig selv
!

Fra : Per Jakobsen

Dato : 10-02-04 00:21

Nu bor jeg tilfaeldigvis i USA, og min oplevelse herovre er meget positiv
hvad angaar motorcycler.

Der er mange tref, og blandt de kendte er vel nok Daytona bike week, sturgis
(kan sikkert ikke stave dette korrekt), og Biketoberfeast som ogsaa er i
Daytona.

Jeg er selv den heldige ejer af en Suzuki VL800 2004, Jeg valgte min
motorcycle med baggrund i den forbedrede technologi, fordi jeg skulle betale
lige saa meget for en HD (Sportster 883XL 2004 model) som for min Suzuki.

Naa men herovre gaar bikere (motorcycle entusiaster) ikke saa meget op i
hvad du koerer, men bare det faktum at du koerer.

Baade Daytona, biketoberfeast og sturgis, tiltraekker alle typer af biker's,
paa alle forskellige motorcykel maerker. Idag er det vel nok mere et salgs
event for de forskellige leverandoerer (men det fremgaar nok ikke af
udsendelsen fra DR). Og alle er velkommen lige meget hvad de sidder paa.
Deruover saa har de enkelte leverandoerer deres egne bruger foreninger, hvor
HOG, nok er den mest kendte, Ja HD kan det der med marketing

Endelig vil jeg naevne at da jeg var ude og shoppe MC, her i USA kunne jeg
ikke lade vaere med at taenke paa mit faedreland, og paa de priser der
betales for MC'er i Danmark. Jeg ville hjemme aldrig have raad til andet
end, ja i ved hvad jeg kunne faa for 38000, sikkert ikke meget selv om den
var 10 eller 15 aar gammel. Jeg haaber at dette vil aendre sig i de
naermeste aar.

Ingen ved hvordan verden ser ud om 10 aar, men jeg vil da satse paa at blive
boende i USA, jeg kan meget godt lide dette land, og det's indbyggere, og
min personlige ultimative droem om en kvaern er vel nok en eller anden
Custom (Titan, eller Ironhorse), Victory ser ogsaa ud til at lave nogle
serioese maskiner. Det maa fremtiden og Konen jo nok vaere med til at
bestemme.

Koer sikkert

Per

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-04 17:13

"Per Jakobsen" <pjakoben@indy.rr.com> skrev i en meddelelse

> Naa men herovre gaar bikere (motorcycle entusiaster) ikke saa meget op i
> hvad du koerer, men bare det faktum at du koerer.

Næh, det er mest os danskere der går i for små sko.

> [...]
> min personlige ultimative droem om en kvaern er vel nok en eller anden
> Custom (Titan, eller Ironhorse), Victory ser ogsaa ud til at lave nogle

SÅ skal du nok blive i usa - herovre får du ikke råd til (savle) en Titan.

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 23:32

Claus Rittig skrev i meddelelsen ...

> [...]
taget
>Hondaen, havde det været helt anderledes. Sær verden.

Tjae, det virker da i den grad i begge retninger :-| Nogen der kan huske
hvem der startede ?

Men ikke mindre underligt af den grund....

mvh
Orla, heldigvis uden fjernsyn

Fra : Cykellapper

Dato : 09-02-04 20:55

Orla Pedersen wrote:
> Tjae, det virker da i den grad i begge retninger :-| Nogen der kan
> huske hvem der startede ?

Nej? Hvem startede? Hvor kommer den differenciering i hilsepligten fra?
Og hvorfor er der stadig folk, der ikke hilser på Vespa'er og MZ'ere??
Alle, der har været på et MZ-træf, ved, at deres passion er /mindst/ lige så
stor som hos alle andre mærker.

Preben
(Cykellapper)
- Der (når han ellers har noget at køre på) hilser på alt, der er indregistreret
som motorcykel! OSSE Harleyer!

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 01:34

> [...]
taget
> Hondaen, havde det været helt anderledes. Sær verden.

TAK til psykiater Rittig. Den analyse ville have kostet flere tusinde
kroner, hvis jeg skulle have ligget på briksen.
TAK til usegroup skribent Rittig. Du skriver jo alt hvad jeg ikke engang
viste at jeg tænkte, så sparer jeg et langt indlæg. ))

Poul
PS: der blev i det oprindelige indlæg, spurgt om andres mening om
udsendelsen, og i fik min. Faktisk var min kritik rettet mod DR som bare
falder for en masse myter og reklame gas istedetfor at researche emnet.
PPS: 2 gange i foromtalen på DR2 omtaltes udsendelsen som "en tema aften om
motorcyklen" så jeg blev selvfølgelig skuffet over det der blev vist, idet
det ikke på nogen måde dækkede begrebet "MOTORCYKLEN" , som har mange flere
aspekter.
PPPS: bemærkningen om minoriteter sættes virkelig i perspektiv af de
oplevelser den mand havde haft, der kørte til Harley stævner på en Aermacchi
Harley og følte sig isoleret og hvordan mon jeg ville blive modtaget til et
Harley stævne på min 250'er 2-takter ( er det ikke sådan nogle de plejer at
brænde af på stævnerne)
Så det!

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 18:24

<pbekkerh a post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> TAK til usegroup skribent Rittig. Du skriver jo alt hvad jeg ikke engang
> viste at jeg tænkte, så sparer jeg et langt indlæg. ))

Det var så lidt, altid glad for at kunne hjælpe!

> [...]
> motorcyklen" så jeg blev selvfølgelig skuffet over det der blev vist, idet
> det ikke på nogen måde dækkede begrebet "MOTORCYKLEN" , som har mange

Skulle du i gang med at kritisere DR, kunne du så ikke skyde lidt mere
bredt? En undersøgelse har lige vist at sports-programmerne i DK er de mest
ensporede i europa (måske i verden?). Der vises stort set kun fodbold og
håndbold. Andre lande kan da snige lidt motorsport ind en gang imellem, så
med den dugfriske undersøgelse i hånden kunne vi måske presse DR og TV2 til
at vise lidt mere tohjulet sport end de krummer de plejer at smide til os.

Rittig

PS: Du spurgte. Jeg svarede. Du glemte at skrive at du kun spurgte om ALLE
DE ANDRES mening.

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 20:43

> [...]
til
> at vise lidt mere tohjulet sport end de krummer de plejer at smide til os.

Mit oprindelige indlæg er sendt til dr2:
http://www.dr.dk/omdr/index.asp?sektion=kontakt&subsektion=106

og Rittig, nu kan du lige prøve på at sende alle dine indlæg imod mig til
dr2 også

Poul B-H

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 23:24

> og Rittig, nu kan du lige prøve på at sende alle dine indlæg imod mig til
> dr2 også

Hovsa, ups...

Rittig

Fra : Per Jakobsen

Dato : 10-02-04 17:36

Ja selv herovre kan prisen vaere svimlende, en Titan staar vel et sted
mellem 23000 - 30000 USD. Hvis man virkelig vil have custom's (OCC, West
Coast) chopper's saa starter man vel paa 50000 USD. Men der er flotte.

Per

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-04 22:45

> Ja selv herovre kan prisen vaere svimlende, en Titan staar vel et sted
> mellem 23000 - 30000 USD. Hvis man virkelig vil have custom's (OCC, West
> Coast) chopper's saa starter man vel paa 50000 USD. Men der er flotte.

Jeg er mere til lav og bred, end lang og ranglet, så OCC er typisk ikke lige
mig. Titan kan derimod får mig til at savle, og så er de med motorer der
virkelig KAN noget, det tiltaler mig også.
Men ak, jeg bor jo i DK...

Rittig

Fra : Leonard

Dato : 10-02-04 22:47

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Jeg er mere til lav og bred, end lang og ranglet,

Det er jo også en fordel at kunne nå jorden

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-02-04 12:13

Poul B-H wrote:

> Den største fascination ved motorcykelen har da altid været farten

Nu er det vist dig der er lidt snævertsynet
--
mvh Jes Vestervang

Fra : TheHobbit

Dato : 08-02-04 14:09

Poul B-H wrote:
[snip - en masse brok over Harley]

Jeg er ret tilbøjelig til at give dig ret i kritikken. Men hvis man ser bort
fra at det var rent til grin hvad angår motorcykel-delen så var det nu et
underholdende program - måske lidt i stil med Bikerjens i USA.

Der må sidde nogle PR folk et sted og styre at samtlige udsendelser om MC'er
på samtlige kanaler skal handle om Harley. Det er faktisk til at brække sig
over - selv Discovery som jeg anser for en god kanal viser aldrig andet end
gamle lorte Harleyer når emner er om motorcykler. Der står altid en masse
gamle mænd og siger "jaaaa, det ER jo den eneste rigtige motorcykel - vi
rigtige kendere ved jo godt at ALT andet bare et en dårlig kopi af "The One
And Only Legendary Biker Spirit American Freedom Awesome-Sounding
Treat-Her-Like-A-Lady Hog-Heaven Bike From Hell Riding Into The Sunset".
Uden andre kommentare går programmet vidre til punkt 2, uden at anfægte det
manden siger lader man det stå som en kendsgerning af Harley er the "The One
And Only...osv". Men det er vel fordi de fleste folk aldrig har været oppe
på en motorcykle og de synes bare at Harley er for fedt. USA har jo altid
været et suverent land til at eksportere deres kultur og hele
"Legende"-princippet er jo nok kommet for at blive. Idag går vi jo også i
Cowboy-bukser uden at give det en tanke, men accepterer det som en del af
vores egen kultur. Det kommer ind sammen med Amerikansk musik og film som vi
jo også æder råt. I de fleste Amerikanske film er det Harley der er "The One
And Only.. osv" så det er vel naturligt nok at det er den generealle
opfattelse for folk der aldrig har lært andet.

Spørgsmålet er om det kan ændres. Hvad skal man gøre for at komme frem med
et budskab om at der findes meget mere i begrebet motorcykel end 1. et
transportmiddel og 2. en True Harley Biker Legend.

Mon man på én eller anden måde kunne påvirke de uvidende stakler ved TV
2tempæl, Danmarks Radio (Radio...?) eller andre medier?

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

Fra : Richard

Dato : 08-02-04 19:55

TheHobbit wrote:

> Spørgsmålet er om det kan ændres. Hvad skal man gøre for at komme frem med
> et budskab om at der findes meget mere i begrebet motorcykel end 1. et
> transportmiddel og 2. en True Harley Biker Legend.

Vi motorcyklister - her i DFM som uden for - skal bare allesammen hver
især sende DR2 en mail med forslag til, hvad de ellers kan dække
- gør det venligst i løbet af de næste par dage med henvisning til, hvad
motorcykkellivet er for hever enkelt, og hvordan DR kunne dække det.

Jeg sender i det mindste mit forslag til DR2 senere i aften eller i
morgen...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-02-04 11:58

Hej Emil!
Havde temaet været "motorcykler", så var jeg nok blevet lidt harm.
Jeg synes, at Harley-udsendelserne var ret overfladiske og gik mere efter,
at holde myterne omkring at holde dette stykke forarbejdede metal i hævd.
Men eftersom temaet netop var Harleyen og dens mystik, så levede udsendelsen
vel op til varebetegnelsen?
Så havde man læst omtalen, så vidste man nogenlunde, hvad man kunne forvente
af udsendelsen.

Outbreaket var nok "Jupiters Rejse", eftersom Ted Simons MC jordomrejse vel
næppe kan klares på en Harley
"Jupiters Rejse" var måske lidt populistisk og scenesat. Men jeg synes
alligevel, at det var ret frisk gjort af ham, at han i en alder på 69-årig,
genoptager dén tur, som han oprindelig foretog i 1973.

Var der forresten ikke en anden temalørdag om motorcykler/bikerliv? - Jeg
mener, at den blev sendt i september/efteråret 1999 på DR2, men jeg glemte
at se den... ;-(

Hilsen
Lars

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-02-04 18:27

"Lars T. Thomsen" wrote:

> [...]
> vel op til varebetegnelsen?
> Så havde man læst omtalen, så vidste man nogenlunde, hvad man kunne forvente

I mit program hed temaaftenen "Op på fars motorcykel". De burde måske have kaldt
den "Op på fars Harley".

> Var der forresten ikke en anden temalørdag om motorcykler/bikerliv? - Jeg
> mener, at den blev sendt i september/efteråret 1999 på DR2, men jeg glemte
> at se den... ;-(

Masser af temaaftener er blevet genudsendt. Bare ikke den du taler om. Men den
må da snart komme. Jeg har den på bånd, men en bekendt haft lånt den. Og så den
på en defekt maskine, så båndet er ikke så godt. Men jeg forventer da at den
bliver sendt igen snart. Men den er desværre også peppet med Harleyromantik,
Sturgis og patter. Men så kan man da spole forbi.

Ib Jakobsen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-02-04 19:02

Hej Ib,

> I mit program hed temaaftenen "Op på fars motorcykel".

Og i omtalen står der:
I 2003 var det 100 år siden, at brødrene Davidson og vennen Harley
konstruerede deres første motorcykel i et ydmygt træskur i Milwaukee.
Temalørdag forfølger legenden om verdens mest berømte motorcykel.

> De burde måske
> have kaldt den "Op på fars Harley".

Forvent, at folk der læser programtitler er snæversynede:
Hos dém er en motorcykel pr. definition en: "Harley Davidson", ligesom
landmandens traktor jo altid vil være en: "Fergusson"!
Og vedkommende, der kører på en motorcykel (motorcykelist) er pr. automatik
en biker, der... [fordomme]... [fordomme]... patter [fordomme]...
tatoveringer... [fordomme]... osv.

Så mon ikke, at folk fik hvad de havde forventet?

> [...]
> godt. Men jeg forventer da at den bliver sendt igen snart. Men den er
> desværre også peppet med Harleyromantik, Sturgis og patter. Men så

.... altså en tidligere bekendt!? - Mon det er pga. al den spolen fremad?!

Nå, men jeg kan da forstå, at jeg ikke gik glip af noget... Dén slags
udsendelser virker vel bare til at holde alle fordommene i hævd... Trist,
trist, trist... for alle os andre...

Hilsen
Lars

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 08-02-04 21:28

> [...]

>Nå, men jeg kan da forstå, at jeg ikke gik glip af noget... Dén slags
>udsendelser virker vel bare til at holde alle fordommene i hævd... Trist,
Det var svjh. også andre historier i den temalørdag. Blandt andet en
underholdende reportage fra det norske Primustræf - med sne, primuser
og hjemmebrændt sprit.

--
Kåre

Fra : Leonard

Dato : 08-02-04 23:20

> [...]

>Nå, men jeg kan da forstå, at jeg ikke gik glip af noget... Dén slags
>udsendelser virker vel bare til at holde alle fordommene i hævd... Trist,

Hold da kæft hvor er der godt nogle stykker herinde der skulle ønske
sig nye støvler mange numre større inden sæsonen begynder igen!

Hvorfor ikke bare glæde sig over at disse entusiaster går så meget op
i deres hobby at de gider gøre noget så skingrende åndsvagt som at
tage dansk indregistrede Harleyer (som de har betalt 3 gange prisen
for) med tilbage til USA for at køre en tur og opleve det de synes er
fedt ved deres hobby?
Og så lade være med at hidse sig op over at TV en engang handler om
seertal og derfor skal der være en del populisme i en udsendelse for
at få lov at sende den.

Brug i stedet energien på at få en ide til en udsendelse om jeres egen
hibby, om det så er dragrace, caferace eller ... det er sgu
ligegyldigt, hvis I virkelig brænder for det, så skal det nok blive en
god film.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 09-02-04 00:22

Hej Leonard,

> Hold da kæft hvor er der godt nogle stykker herinde der skulle ønske
> sig nye støvler mange numre større inden sæsonen begynder igen!

Det skal jeg ikke lige kunne sige, eftersom jeg desværre ikke har set dén
som blev sendt tilbage i 1999. Men jeg kunne forstå på Ib, at 1999-udgaven
var "peppet med Harleyromantik, Sturgis og patter", så kunne jeg sikkert
finde på noget andet, at lave... f.eks. oprydning, støvsugning,
lektielæsning, hurtigspoling på videoen osv. imellem pauerne.
Så må man jo håbe på, at folk selv kan skældne og ikke virke al for
generaliserende og dømmene, hvis de ser hele udsendelsen i sin fulde
længde...

> [...]
> tage dansk indregistrede Harleyer (som de har betalt 3 gange prisen
> for) med tilbage til USA for at køre en tur og opleve det de synes er

Jowjow, jeg er såmænd helt enig. Jeg har en temmelig neutral holdning ang.
DR2 udsendelsen i går aftes. At udsendelsen burde hedde "Op på fars Harley"
er IMO noget vrøvl, for læste man omtalen, så fik man også et indblik i,
hvad udsendelserne handlede om. Desuden handlede den ikke ikke /kun/ om
Harley.

Jamen herre gud: Hvis man ikke gider at se på det, så kan man slukke og i
stedet glæde sig over, at andre kan få en god oplevelse... smag og behag,
længere er den historie vel ikke? - Dette spørgsmål er ikke specielt
usenet-venligt, eftersom der nok findes ligeså mange forskellige meninger,
som antallet af seere af udsenderne.

Jeg fik ihvertfald noget positivt ud af dén og så den igen i sin fulde
længde, selvom jeg også så den for ½ år siden (optog den også på video). For
selvom jeg ikke er HD-eutisiast, så kan man da sagtens se den pga. min
MC.interesse. Så hér blev det aldrig mere negativt, end en rolig
hovedrysten.

Hilsen
Lars

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-02-04 17:09

"Lars T. Thomsen" wrote:

> [...]
> Så må man jo håbe på, at folk selv kan skældne og ikke virke al for
> generaliserende og dømmene, hvis de ser hele udsendelsen i sin fulde

Udsendelsen består af flere indslag. Et af dem er med HD. Vi er enige om de også
skal være der. Hvis jeg ikke husker meget så er der også indslag om en
chopperbygger fra Caps. Samt fra et HD-træf. Mener at også denne udsendelse er
lavet af Frank Esman, som har boet i USA, og kører HD.

> Jamen herre gud: Hvis man ikke gider at se på det, så kan man slukke og i
> stedet glæde sig over, at andre kan få en god oplevelse... smag og behag,
> længere er den historie vel ikke? -

Også lige hvad jeg gjorde.

Ib Jakobsen

Fra : Ninja Rider

Dato : 09-02-04 18:52

Hejsa

Leonard wrote:
> [...]
> hibby, om det så er dragrace, caferace eller ... det er sgu
> ligegyldigt, hvis I virkelig brænder for det, så skal det nok blive en

HØRT!

Man kan da ikke komentere en udsendelse før der er 100 der skriver en
masse negativt om den. Ikke fordi at jeg ikke kan tåle negativ kretik,
men jeg synes at det er federe at kunne glæde sig over at der
overhovedet bliver sendt noget om 2hjulere over 50ccm!

Jeg ville self hellere at det var et skidegodt program om eh klub i
danmark, f.eks. der kørte på alt fra Bambus raketter til de mindste
2takts mc'er. F.eks viste deres årlige tur til Assen!

Men det kan vi nu en gang ikke forvente, så jeg synes at man skal tage
sig til takke med det man kan få!

Man skal ikke Elske den man drømmer om, men man skal Elske den man får!

Slut her fra! - Emil

Fra : Richard

Dato : 09-02-04 18:56

Ninja Rider wrote:

> Man skal ikke Elske den man drømmer om, men man skal Elske den man får!

Drømme om den man elsker, er nu heller ikke så tosset

Fra : Armand

Dato : 09-02-04 01:26

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Drømme om den man elsker, er nu heller ikke så tosset

Også er der dem der drømmer, mens sex-partneren elsker!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-02-04 23:20

"Lars T. Thomsen" wrote:

> [...]
> tatoveringer... [fordomme]... osv.
>

> Så mon ikke, at folk fik hvad de havde forventet?

Ja, nej og måske. Jeg læste både overskriften og omtalen. Og med håbets briller
kunne man få den opfattelse at det handlede om motorcykler. Og ikke udelukkende
HD. Men skidt med det. Man kan jo bare skimme båndet igennem og slette det.

> ... altså en tidligere bekendt!? - Mon det er pga. al den spolen fremad?!

Jeg ved ikke lige hvem, eller det er slidtage. Set er det i hvertfald.

> Nå, men jeg kan da forstå, at jeg ikke gik glip af noget... Dén slags
> udsendelser virker vel bare til at holde alle fordommene i hævd... Trist,
> trist, trist... for alle os andre...

Den temaaften handlede om meget andet en HD. Blandt andet Primustræf, en pige
på BMW, Chris Hummelshøj. Mon ikke den kommer igen.

Ib Jakobsen

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-02-04 18:51

"Ninja Rider" skrev
> [...]
> hvervej)
>
> Hvad synes i andre om det, hvis i så det?

Udsendelser var fine nok.
Temaet for aftenen burde nok havde været motorcyklister, og ikke
motorcykler.
En tema aften om motorcykler kunne efter min mening indeholde:

Et historisk program der fulgte motorcyklen gennem tiden.
Programmet skulle belyse motorcyklens status og betydning for samfundet
gennem tiden.
Programmet skulle også vise den tekniske udviskning gennem tiden.

Købe guide. Et program der fremviser de forskellige typer motorcykler
(nutidige), og fortæller om egenskaberne for de forskellige typer.
Programmet kunne have interviews med ejere, der fortæller hvorfor de valgte
netop den model.
En guide om brugt køb og vedligeholdelse.

Motorsport på 2 hjul. Et program om de forskellige typer motorsport på
motorcykler.

Køreteknik. Et program om køreteknik, man kunne f.eks. følge et hold på
bronze eller guld kursus.

I ovenstående burde der være stof nok til en tema uge om motorcykler

--
Brian
Cagiva Elefant 750