ot- qute fix, jeg har været uartig og et s~
Fra : Charlotte petersson

Dato : 07-02-04 17:06

haj igen, efter lang tid ( en flytning) er jeg kommet på igen. og desværre
skal jeg igen bede om linket til at rette meddelelserne i OE.
Og jeg har været en værre én og ikke gjort viragoen vinter klar, og nu er
det næsten forår. Den har ikke været startet i to mdr. hvad skal jeg lige se
på før jeg gør det igen?
Kan jeg få en større tak til at passe på min virago 750, fra 85, uden nogen
problemer?

mange hilsner
Den grimme ælling
Charlotte fra Korsør

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 07-02-04 17:22

Charlotte petersson griflede i

http://flash.to/oe-quotefix/

--
Hygge...
Daniel

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-02-04 17:24

> haj igen, efter lang tid ( en flytning) er jeg kommet på igen. og
> desværre skal jeg igen bede om linket til at rette meddelelserne i OE.

OE-Quotefix finder du her:
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 07-02-04 18:43

Charlotte petersson wrote:

> Og jeg har været en værre én og ikke gjort viragoen vinter klar, og nu er
> det næsten forår. Den har ikke været startet i to mdr. hvad skal jeg lige se
> på før jeg gør det igen?

Lad akkumulatoren op, skru tændrørene af, sprøjt et par stænk olie eller
tre i hver cylinder og tørn motoren et par gange med baghjulet eller
starteren. Hvis du kan køre en tur på 12-15 km og køre motoren varm, så
gør det, inden du skifter olie og giver cylindrene en oliesnaps igen - kan
du ikke, så vent med at skifte olie til efter din første forårstur. (Jeg
antager, at du ikke har kørt jorden rundt på den gamle olie Der kan du
skifte de andre væsker.
Sprøjt derefter cyklen ind i et lag vintervoks - tyndt hvis den står tørt
og tempereret, tykt hvis den står ude under mc-garage. Håb på, at din
cykel tilgiver dig denne gang

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 07-02-04 22:12

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> Sprøjt derefter cyklen ind i et lag vintervoks - tyndt hvis den står tørt
> og tempereret, tykt hvis den står ude under mc-garage. Håb på, at din
> cykel tilgiver dig denne gang

Hej Richard,
Kan du anbefale en bestemt vintervoks, og skal den blive siddende, eller
vaskes af igen til foråret?

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-02-04 23:14

> Hej Richard,
> Kan du anbefale en bestemt vintervoks, og skal den blive siddende,
> eller vaskes af igen til foråret?

Jeg hedder godtnok ikke Richard, men vil da stadig anbefale Motorex
Protect&Shine 645, som er velegnet til det formål. Det behøves ikke at blive
vasket af igen, men man kan give cyklen endnu en behandling til foråret, da
den fordamper lige så stille. Det renser og lægger en beskyttende hinde på
gummi/plastic/lak m.v. og kan benyttes til tørvask af cyklen, så længe den
ikke er direkte beskidt. Cyklen ser meget flot ud når den lige har fået
sådan en behandling.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 08-02-04 18:35

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> ikke er direkte beskidt. Cyklen ser meget flot ud når den lige har fået

Netop Martin, det er den, jeg bruger på 7' år med godt resultat; man
skal bare huske at give cyklen et nyt lag midtvejs eller hver 7-8 uge,
da den lige så stille fordamper.

Når resten er pudset af til foråret, skal bør den første tur starte med
20-25 km uden lyskryds, da den voks, der ikke kan pudses af i
kringelkroge på motor og udstødning, kan forårsage en betydelig
røgudvikling.

Ud over tørvask giver jeg også cyklerne et let lag på de mest udsatte
chrom- og aludele ved mere end et par ugers stilstand i sæsonen. Det er
jo hurtigt tørret over inden turen.

Er der iøvrigt nogen, der har fundet et tilsvarende voksholdigt produkt
af andet fabrikat? - evt. til en lavere pris (< 85 kr/500 ml).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-02-04 18:47

> Er der iøvrigt nogen, der har fundet et tilsvarende voksholdigt
> produkt
> af andet fabrikat? - evt. til en lavere pris (< 85 kr/500 ml).

Louis er som sædvanligt din ven. Om det er godt aner jeg dog ikke.
Bestell nr: 10004923 37kr for 300ml voks på spray.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : RacerNiels

Dato : 09-02-04 13:41

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> Netop Martin, det er den, jeg bruger på 7' år med godt resultat; man
> skal bare huske at give cyklen et nyt lag midtvejs eller hver 7-8 uge,
> da den lige så stille fordamper.

Jeps, den er super god!
Til Flemse: Jeg har noget i klubben som kan forsøge dig med på et begrænset
område

> Er der iøvrigt nogen, der har fundet et tilsvarende voksholdigt produkt
> af andet fabrikat? - evt. til en lavere pris (< 85 kr/500 ml).

Njaææ... Bager foreslår Louis. Jeg selv købte den hos M&P da jeg alligevel
skulle ha dele derovre fra.
best.nr. 507147 - pris: £6,64
best.nr 530856 - pris: £7,59 (en anden variant - kender den ikke)

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Richard

Dato : 09-02-04 18:31

RacerNiels wrote:

> Njaææ... Bager foreslår Louis. Jeg selv købte den hos M&P da jeg alligevel
> skulle ha dele derovre fra.
> best.nr. 507147 - pris: £6,64
> best.nr 530856 - pris: £7,59 (en anden variant - kender den ikke)

Ja tak skal I have begge to; hm, til den beskedne besparelse ifht. M&P's
pris vil jeg nu foretrække at støtte min lokale pusher; Louis' må komme
an på en prøve ved lejlighed

T.Hansen fører iøvrigt et Motorex-sortiment, men ikke denne voks...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-02-04 12:02

> Og jeg har været en værre én og ikke gjort viragoen vinter klar, og
> nu er det næsten forår. Den har ikke været startet i to mdr. hvad
> skal jeg lige se på før jeg gør det igen?

Hej Charlotte

Nu er det næsten for sent. Jeg ville straks lade batteriet godt op. Hvis der
er fluer på din cykel fra sidste år, så skal de blødes op og tørres af. Brug
våde håndklæder eller masser af vådt køkken rulle. Insekt rester æder sig
ind i lakken, og gør at lakken mister sin glans. Jeg ville ikke begynde at
starte motoren, eller skifte olien nu. Kør den godt varm til foråret, og
skift olie og filter der, straks efter en lang tur mens motoren stadig er
varm.