Jeg kørte over for rødt !!! lidt lang !!!!
Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-02-04 22:49

Hejsa alle

Her forleden dag på vej hjem fra arbejde (bor i Ishøj) kom jeg kørende i
firmabilen (hi-ace) og lige plusselig kigget jeg op i mit bakspejl og så en
hvid Ford Mondeo som kom hurtigt op bag mig og jeg tænkte ved mig selv ...
det er en civil !!! ... Jeg trak ind i inderste spor for jeg tænkte med den
fart skulle han nok ud til et røveri eller sådanne noget.

Da han så kommer op på siden af mig så kigger jeg ud på ham for at se om jeg
havde ret i at det var en civil og det havde jeg !!! MEN han sad og viftet
med en slikkepind at jeg skulle stoppe så det gjorde jeg selvfølgelig så
hurtigt jeg kunne. Jeg tænkte nu om jeg havde kørt for hurtigt eller om det
var fordi jeg havde trukket hurtigt ind for at gi plads til ham.

Da han (der var kun en mand i bilen) så kom op til mig sagde han at jeg
havde kørt bag ved en taxi et par lyskryds tilbage, og til det sagde jeg at
det havde jeg ikke lige set. Så sagde han at jeg heller ikke havde set at
jeg havde kørt over for rødt ved motorvejsbroen når man kommer fra glostrup
(ved Q8 tanken, hvilket han dog ikke sagde til at starte med).

Så sagde jeg at det kunne jeg ikke forstå osv. Vi snakkede lidt frem og
tilbage og jeg blev mere forvirret og tog krak´en frem og viste at jeg var
kommet fra chalottenlund og var kørt af motorring 3 (hedder den ikke det ??)
og så ikke kørt på motorvejen fra folehaven syd på men kørt på motorvejen
fra amager for den synes jeg er hurtigst om eftermiddagen, og så kørte jeg
af på første afkørsel som hedder vallensbæk og var drejet til venstre på
ring3 imod ishøj og derefter kørt et par km inden han stoppet mig.

Nu var det ham som var lidt forvirret og forklaret at han havde set en blå
varevogn som var kommet fra glostrup og havde nummerpladen SJ88... (han
kunne ikke huske de sidste, eller havde ikke set dem !)

Efter lidt snak sagde han så at han ville lade mig slippe denne gang !

Da jeg så kom hjem tænkte jeg på hvad man egentligt skulle gøre hvis han
havde givet mig en bøde for at køre over for rødt, om det var mig som skulle
bevise at jeg ikke havde kørt over for rødt, hvordan man så gør det !!!
eller om det var ham som skulle bevise det og hvordan.

Hvad ville i mene ?

Det skal lige siges at jeg Ikke kørte over for rødt !!!

Venlig Hilsen
Christian Poulsen

Fra : Olesen

Dato : 07-02-04 22:56

"Christian Poulsen" <c.p@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Hvad ville i mene ?

bad luck..i retten har manden 2 'stemmer'.

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 23:03

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> fumlede med tastaturet og frembragte

> bad luck..i retten har manden 2 'stemmer'.
Jeg vil nu mene at politimanden i dette tilfælde havde en dårlig case. Han
kunne ikke huske hele nummerpladen, det eneste han havde set var en Hiace
af samme farve der kørte over for rødt.
Jeg tror det er fornuftigt han droppede det!

Normalt skal der vel være video på hvis han er alene i dytten? Eller
hvordan er det det er? En MC betjent har jo ikke video?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 07-02-04 23:11

Broegger skrev:

> Normalt skal der vel være video på hvis han er alene i dytten?

Nej - en enkelt betjents udsagn er nok til at få en person dømt.

> En MC betjent har jo ikke video?

Der er vist en enkelt mc, som har video.

--
Reino

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 23:18

"Reino Andersen" <abc@def.gh> fumlede med tastaturet og frembragte

> Nej - en enkelt betjents udsagn er nok til at få en person dømt.
Så længe det er de andre han fanger er det fint nok med mig

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Beach

Dato : 08-02-04 01:08

Reino Andersen skrev:
> Der er vist en enkelt mc, som har video.

Jeg har set 2, og siddet på den ene af dem på en messe i Herning

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-02-04 10:29

On Sat, 07 Feb 2004 23:11:04 +0100, Reino Andersen wrote:

> Nej - en enkelt betjents udsagn er nok til at få en person dømt.

Så må vi håbe han er en ærlig person...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ninja Rider

Dato : 08-02-04 18:42

Hejsa

> Der er vist en enkelt mc, som har video.

Jo da. det er der mange af dem der har efterhånden, da man slipper for
diskution, når videoen kan vise hvad man lavede!

Mvh emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-02-04 23:16

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af samme farve der kørte over for rødt.
> Jeg tror det er fornuftigt han droppede det!

Det sjove er at han kun sagde at det var en blå varevogn, ikke engang en
Hi-Ace.

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 23:01

> [...]
>
> Hvad ville i mene ?
>
> Det skal lige siges at jeg Ikke kørte over for rødt !!!

Det er knap så slemt fordi man får som regl en betinget frakendelse af
kørekortet plus en bøde for at smutte over for røft lys.
Hvis det er påstand mod påstand så har du dårlige kort på hånden
............så vær glad

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-02-04 23:04

Okay

Ville det ikke være imod ham at han ikke kunne hele nummerpladen og at bilen
er en stor reklame for firmaet samt at der står bil 10 bagpå ? (læs : man
ville nok lægge mærke til firmanavnet samt bil nummeret først)

Christian

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 23:05

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> fumlede med tastaturet og
frembragte news:40255ffb$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> kørekortet plus en bøde for at smutte over for røft lys.
> Hvis det er påstand mod påstand så har du dårlige kort på hånden

Da jeg fik smadret min C5'er af en gut der tog den for rødt sagde
policen flg til mig:
Hvis der ikke sker noget uheld i forb. med rød kørsel giver det en bøde.
Hvis der er skade vil det enten betyde en betingent eller en ubetinget
frakendelse alt efter omstændighederne.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 07-02-04 23:08

Broegger skrev:

> [...]
> Hvis der ikke sker noget uheld i forb. med rød kørsel giver det en bøde.
> Hvis der er skade vil det enten betyde en betingent eller en ubetinget

Det er også korrekt.

--
Reino

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:06

On Sat, 7 Feb 2004 23:01:18 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]

Du er een af dem, man bander langt væk, når man kører på motorvejen :)
Hvorfor fa'n ikke kører længst til højre, når pladsen er til det?
Der er måske for meget bøvl ved dét...

> [...]
>kørekortet plus en bøde for at smutte over for røft lys.
>Hvis det er påstand mod påstand så har du dårlige kort på hånden

Hvis betjenten ikke engang har registreringsnummeret (kan han
selvfølgelig snyude sig til), står sagen dårligt, IMO.

/Mogens

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-02-04 23:15

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du er een af dem, man bander langt væk, når man kører på motorvejen :)
> Hvorfor fa'n ikke kører længst til højre, når pladsen er til det?
> Der er måske for meget bøvl ved dét...

Hehe det er sjovt du siger det for det er mig som normalt sidder og bander

Grunden til at jeg var i yderste bane er simpel ! ca 25 meter før jeg så ham
i bakspejlet er der en sammenfletning med gl. køgevej og ring 3 og da det
var på vej hjem om eftermiddagen så var der lidt fyldt med biler i begge
baner såå. Ved sammenfletningen trækker jeg dog altid ud for at give plads
hvis der er plads i yderbanen.

Christian

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:16

OK - "lovligt" undskyldt

/Mogens

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-02-04 23:18

Takker *G*

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 23:17

Mogens... wrote:
> Du er een af dem, man bander langt væk, når man kører på motorvejen :)
> Hvorfor fa'n ikke kører længst til højre, når pladsen er til det?
> Der er måske for meget bøvl ved dét...

Så så Mogens...
Han har jo ikke skrevet om der var helt tomt eller han trak ind mellem nogle
andre for at give plads. Forleden kommer jeg kørende på en alminde jysk
landevej, der kommer en civil bagfra med blåt blink. For at give plads trak
jeg helt ud i rabatten, så min bil slet ikke var på vejen. Der ville jeg jo
heller ikke være trukket ind, hvis ikke det var pga. Mondeoen... (Jeg ved
godt at det ikke er helt det samme... Men ville bare fortælle min lille
historie)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 23:21

Morten Fruergaard wrote:
> Så så Mogens...
> Han har jo ikke skrevet om der var helt tomt eller han trak ind
> mellem nogle andre for at give plads.

Men det er I jo blevet enige om, mens jeg sad og hakkede på mit indlæg...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:24

On Sat, 7 Feb 2004 23:20:31 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Men det er I jo blevet enige om, mens jeg sad og hakkede på mit indlæg...

Du kommer helt sikkert fra Midtjylland

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 23:24

Mogens... wrote:

> Du kommer helt sikkert fra Midtjylland

Er der klumper på linien...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:23

On Sat, 7 Feb 2004 23:17:24 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Så så Mogens...

Ja?

>Han har jo ikke skrevet om der var helt tomt

Han skrev, der var plads.

>eller han trak ind mellem nogle andre for at give plads.

Han skrev, der var plads, og dét er nok for mig. Jeg trækker jo selæv
ALTID til højre, når der er plads til det. Ikke mindst blot for at
"demonstrere..."

He, he...

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 23:24

Mogens... wrote:
> Han skrev, der var plads, og dét er nok for mig.

Niks.

> Jeg trækker jo selæv
> ALTID til højre, når der er plads til det. Ikke mindst blot for at
> "demonstrere..."

Ja, men der er da forskel på den plads der skal være for at man trækker ind
fordi man derinde følger de andre og så på at trække ind fordi der kommer en
hurtig hvid Mondeo...
Man kan jo godt trække ind pga. en Mondeo selvom man ikke ville gøre det
hvis der ikke kom en Mondeo... Klokken er mange, men jeg håber du forstår,
hvad jeg mener...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:30

On Sat, 7 Feb 2004 23:23:44 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Niks.

Jeg ved da bedst selv, hvad der er nok for mig

>Ja, men der er da forskel på den plads der skal være for at man trækker ind
>fordi man derinde følger de andre og så på at trække ind fordi der kommer en
>hurtig hvid Mondeo...

1) Jeg fælger aldrig de andre
2) Jeg bliver aldrig overhalet af politiet
3) LOL

>Man kan jo godt trække ind pga. en Mondeo selvom man ikke ville gøre det
>hvis der ikke kom en Mondeo...

Måske...

>Klokken er mange, men jeg håber du forstår, hvad jeg mener...

He, he - aber selbstverständlich. Jeg er helt frisk og venter blot på
afgørelsen i: "Deutschland sucht den Superstar"

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 23:38

Mogens... wrote:

> Jeg ved da bedst selv, hvad der er nok for mig

Ja, men han skrev det ikke...
Han nævner ikke noget med plads.

Citat: "Jeg trak ind i inderste spor for jeg tænkte med den

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:43

On Sat, 7 Feb 2004 23:38:12 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Ja, men han skrev det ikke...

Næ selvfølgelig ikke. Han kender mig jo ikke

>Han nævner ikke noget med plads.
>Citat: "Jeg trak ind i inderste spor for jeg tænkte med den
>fart skulle han nok ud til et røveri eller sådanne noget."

Burde han måske ha' gjort, så han kunne ha' undgået "stormvejret" :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 23:33

> [...]
> Man kan jo godt trække ind pga. en Mondeo selvom man ikke ville gøre det
> hvis der ikke kom en Mondeo... Klokken er mange, men jeg håber du

Glæder mig at man har så meget respekt omkring dette ærværdige bilmærke,
hvilket det også fortjener

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:34

On Sat, 7 Feb 2004 23:32:36 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Glæder mig at man har så meget respekt omkring dette ærværdige bilmærke,
>hvilket det også fortjener

Kun i hvid, Tom - overvejende kun i hvid :)

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 23:39

Mogens... wrote:
> Kun i hvid, Tom - overvejende kun i hvid :)

Ja, eller med blink på taget...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-04 12:18

On Sat, 07 Feb 2004 23:33:41 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Kun i hvid, Tom - overvejende kun i hvid :)

>--

Det kan nemt gå hen og blive økonomisk uforsvarligt. , hvis man kun
har respekt for hvide Mondeo'er.

Jeg har i den forgangne uge kørt til Rødbyhavn og retur hver dag, og
der har alle dagene været en meget mørk (ikke sort) Mondeo med kamera
i gang med at kradse penge ind.

Jeg skal hilse og sige, at der var mange kunder i forretningen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 12:27

On Sun, 08 Feb 2004 12:18:06 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg har i den forgangne uge kørt til Rødbyhavn og retur hver dag, og
>der har alle dagene været en meget mørk (ikke sort) Mondeo med kamera
>i gang med at kradse penge ind.

Jep - jeg har godt set den en enkelt gang på vore kanter!

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-04 12:48

On Sun, 08 Feb 2004 12:27:25 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jep - jeg har godt set den en enkelt gang på vore kanter!

>--

Hver gang jeg har spottet den, har den befundet sig i modsatte
retning, men jeg mener at jeg kunne se et eller andet emblem bag
forhjulene.

Er der tale om en ST 200, eller noget andet eksotisk?

De har også en mørk Bora med masser af motor der kører rundt derude.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 12:47

On Sun, 08 Feb 2004 12:47:41 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Er der tale om en ST 200, eller noget andet eksotisk?

Næ, næ - det er en mere alm. model

>De har også en mørk Bora med masser af motor der kører rundt derude.

OK - det er sgu da "farligt" med al den polleti :)

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-04 13:02

On Sun, 08 Feb 2004 12:46:38 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næ, næ - det er en mere alm. model

>OK - det er sgu da "farligt" med al den polleti :)

>--

Farligt og farligt? Jeg kan bedre li' udtrykket økonomisk
uforsvarligt. De kører jo fortrinsvis rundt derude incognito for
at få ram på de rigtigt ondartede typer af trafikanter. Når de af og
til releaser klip fra dagligdagen, så er det s'gu ikke meget bedre end
det man har set i "DK's værste bilist".

Jeg har absolut intet at indvende imod at det bliver luget ud i de
værste syndere. Der er rigeligt at tage fat på.

3000 km. om ugen hvor man sidder på 1.sal og betragter trafikken,
efterlader megen undren - hver dag.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 13:44

On Sun, 08 Feb 2004 13:02:21 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>Jeg har absolut intet at indvende imod at det bliver luget ud i de
>værste syndere. Der er rigeligt at tage fat på.

Holdt de sig så bare til dét. Men de tager jo også ganske alm. fartr
overskridelser på 15-20 km/t

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-04 14:35

On Sun, 08 Feb 2004 13:44:21 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Holdt de sig så bare til dét. Men de tager jo også ganske alm. fartr
>overskridelser på 15-20 km/t

>--

Jada. De kan jo for hævlede ikke komme hjem efter en hel dag på
motorvejen uden at have noget i bogen.

De udfører også den funktion at udpege nogen af de lastbiler der
bliver taget ind til kontrol på Karlslunde Rasteplads.

Det er ikke få chauffører der har haft dem liggende enten bagved eller
oppe på siden, som når de så kører væk tror at den hellige grav er
velforvaret, bare for at blive vinket ind på brovægten i Karlslunde.

Når man først er kommet derind, så bliver ALT undersøgt. De er godt
nok grundige.

Det er hver gang en sand fornøjelse at give dem ringbindet med alle
papirer i orden og i rigtig rækkefølge. Så går der som regel et stykke
tid inden det er konsultationstid igen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : anders majland

Dato : 08-02-04 15:41

> 3000 km. om ugen hvor man sidder på 1.sal og betragter trafikken,
> efterlader megen undren - hver dag.

Det behøver man hverken sidde helt så højt eller kører helt så langt for

Med ~5-600km/ugen på mc får man lidt oplevelsen af at bilister har helt
fornægter man er der - Som om deres hjerne slet ikke kan kapere at der
også på denne årstid kan være motorcykler på vejene og derfor bare
overser en fuldstændigt. De typiske: modkørende der overhaler og
vognbaneskift ud i min bane der hvor jeg er eller lige foran osv. I
sidste uge lå jeg i andet spor og ventede på at gammel varevogn fik
overhalet en række lastbiler. Pludseligt besluttede lastvognchaufføren
ved min højre side at han ville med i overhalingen inden der kom mere
trafik bagfra. Så blev der squ lidt smalt ud mod midterrabatten. Jeg lå
vel ca. midt for traileren da han trak ud lige bag varevognen. Men for
lidt det indtryk at mange squ ikke kan være så blinde og de presser en
med vilje ....

/A

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 15:52

On Sun, 8 Feb 2004 15:40:34 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Men for lidt det indtryk at mange squ ikke kan være så blinde
>og de presser en med vilje ....

Det har du sikkert ret i. Motorcyklister p***** utroligt mange
bilister af i trafikken, fordi mange af MC'erne sikkert har en fortid
som de grønne bude - hvis man forstår?

/Mogens

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 23:38

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> fumlede med tastaturet og
frembragte news:40256751$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Glæder mig at man har så meget respekt omkring dette ærværdige
> bilmærke, hvilket det også fortjener

*ahem* *ahem*

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-02-04 23:29

> Det er knap så slemt fordi man får som regl en betinget frakendelse af
> kørekortet plus en bøde for at smutte over for røft lys.

Betinget, kun hvis der er en faresituation.

> Hvis det er påstand mod påstand så har du dårlige kort på hånden
> ...........så vær glad

jowjow, det er stadig op til anklagemyndigheden at bevise, hvis pgl. nægter.

/Caspersen

Fra : chr

Dato : 07-02-04 23:16

> [...]
> bevise at jeg ikke havde kørt over for rødt, hvordan man så gør det !!!
> eller om det var ham som skulle bevise det og hvordan.

Lyder mere som om han har kørt nærmest bevidstløs....holda kæft hvor må han
føle sig godt dum...

Chr.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-02-04 23:19

Lidt måske, han sagde da han gik at han så måtte se om han kunne finde den
anden !!

Christian

Fra : chr

Dato : 07-02-04 23:41

"Christian Poulsen" <c.p@bigfoot.com> wrote in message
> Lidt måske, han sagde da han gik at han så måtte se om han kunne finde den
> anden !!

HA HA....han ligger stadigvæk og cruiser rundt i Ishøj....