BMW M1
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 20:51

Hey

Er det bare mig eller er BMW ikke ved at grave sin egen grav nu?
http://www.autoweek.com/cat_content.mv?port_code=autoweek&cat_code=carnews&loc_code=index&content_code=06463267

For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den skal kunne
sælges

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 21:00

On Sat, 7 Feb 2004 20:51:04 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den skal kunne
>sælges

Sagde man også om Ford Sierra - det gik da meget godt. E' å', Tom

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 07-02-04 21:04

Mogens... wrote:
> Sagde man også om Ford Sierra - det gik da meget godt. E' å', Tom

Det bliver den jo ikke kønnere af, vel Mogens? ;c)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 21:03

On Sat, 7 Feb 2004 21:03:58 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Det bliver den jo ikke kønnere af, vel Mogens? ;c)

Ikke mindre var det salget, Tom lagde vægt på, IMO

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 07-02-04 21:44

Mogens... wrote:
> Ikke mindre var det salget, Tom lagde vægt på, IMO

BMW'en bliver vist ikke en sællert som Sierra'en, IMO

Fra : Jensn

Dato : 07-02-04 21:21

> [...]
>
> For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den skal

Hej Tom

Som "BMW-Mand" er jeg da ked af at give dig ret....UHA, den er speciel

Der er en del Fiat over den bagende - dermed ikke sagt at Fiat er grim, men
det passer bare ikke på en BMW

Mvh.
Jensn

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 21:42

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> fumlede med tastaturet og frembragte

> Der er en del Fiat over den bagende - dermed ikke sagt at Fiat er
> grim, men det passer bare ikke på en BMW

Min første tanke var en AR 147...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Brian

Dato : 07-02-04 22:17

Hejsa

Broegger wrote:

> Min første tanke var en AR 147...

Samme her... især den lange snude !

/Brian

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 22:33

On Sat, 7 Feb 2004 22:17:06 +0100, "Brian"
<Brian@post5FJERNDETTE.tele.dk> wrote:

>Samme her... især den lange snude !

Må jég - på Alfa's vegne - bede "os" fritaget for dén slags
sammenligninger

/Mogens

Fra : Jensn

Dato : 07-02-04 23:04

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Må jég - på Alfa's vegne - bede "os" fritaget for dén slags
> sammenligninger
>

> /Mogens

Jamen Mogens - os på "BMW-siden" er skam lige så kede af det

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 23:06

> Jamen Mogens - os på "BMW-siden" er skam lige så kede af det

*LOL*

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:07

On Sat, 7 Feb 2004 23:03:30 +0100, "Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote:

>Jamen Mogens - os på "BMW-siden" er skam lige så kede af det

Det skal I ikke være. Alfa bruger jo designhuse, hvilket BMW ikke gør.
Og dét gør jo forskellen

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 23:25

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen Mogens - os på "BMW-siden" er skam lige så kede af det

nej, lige så kede kan ikke gøre, mere end det

Dannie

Fra : John Doe

Dato : 07-02-04 23:20

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message >
> Må jég - på Alfa's vegne - bede "os" fritaget for dén slags
> sammenligninger

hehe, at blive sat i bås med BMW er da absolut ikke noget man kan klage
over.

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:21

On Sat, 7 Feb 2004 23:19:55 +0100, "John Doe" <no@spam.com> wrote:

>hehe, at blive sat i bås med BMW er da absolut ikke noget man kan klage
>over.

Som Alfist er det - bilerne rammer ikke samme kundegruppe, IMO.
Men jeg vil da godt eje en BMW - det skal da ikke komme an på det...

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-02-04 21:55

Tom wrote:
> [...]
>
> For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den

Jeg synes generelt at BMW har vovet sig ud på et "sidespor" med deres nye
design's.
Den nye 645 ligner en flyvende tallerken (der er smadret) når man ser den
bagfra, IMHO.
Og den "nye" 7 serie har jeg heller ikke vænnet mig til endnu (ligeledes
bagfra).
Men som Mogens allerede har nævnt, var det jo nøjagtigt det samme dengang
Sierra'en kom på markedet, det var bare noget af det grimmeste men kunne
tænke sig, og alligevel må den vel betragtes som en succes, da folk "bare"
skulle vænnes til designet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 23:01

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40255096$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
den
> bagfra, IMHO.
> Og den "nye" 7 serie har jeg heller ikke vænnet mig til endnu

Morsomt nok har mange af os, der ikke før var særligt begejstrede for
BMW´s design fundet at de nye tiltag, endelig har gjort potterne flotte
og attraktive.

Så vil tiden så vise om de gamle kunder følger med eller de nye udligner
et evt. tab.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-04 00:43

Bjørn Jørvad wrote:

> Morsomt nok har mange af os, der ikke før var særligt begejstrede for
> BMW´s design fundet at de nye tiltag, endelig har gjort potterne
> flotte og attraktive.

OK, jeg har det lige modsat, synes de gamle er mere stilfulde.
Heldigvis er vi så forskellige

> Så vil tiden så vise om de gamle kunder følger med eller de nye
> udligner et evt. tab.

Jeg mener at jeg læste et sted, at salget af 7 serien var gået tilbage i
Tyskland, efter lanceringen af den nye.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 01:00

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4025781c$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> OK, jeg har det lige modsat, synes de gamle er mere stilfulde.
> Heldigvis er vi så forskellige

Jep......, men lur mig, de skal nok som brugte finde sine aftagere
alligevel.

> Jeg mener at jeg læste et sted, at salget af 7 serien var gået tilbage
> Tyskland, efter lanceringen af den nye.

Hele bilsalget i Tyskland er gået tilbage efter lanceringen af 7-serien.

Det er kun Toyota, der kan fremvise imponerende salgstal for biler.

Volvo kan det så på lastbilssiden, men det gælder ikke rigtigt..

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-04 09:37

Bjørn Jørvad wrote:

> Jep......, men lur mig, de skal nok som brugte finde sine aftagere
> alligevel.

Uden tvivl, det er da sikkert også en ganske udemærket bil at køre i

> Hele bilsalget i Tyskland er gået tilbage efter lanceringen af
> 7-serien.

Jeg mener bare at jeg læste et sted, at netop BMW's 7 serie var ekstra hårdt
ramt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 14:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4025f51b$0$29414$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg mener bare at jeg læste et sted, at netop BMW's 7 serie var ekstra
hårdt
> ramt.

Jeg vil tro at BMW´s 7-serie var den første model, der blev ramt af den
dengang spirende recession i Tyskland.

Senere ramte den også Mercedes større og store modeller.

I dag er det f.eks. en rigtig dårlig ide at køre ud til sine kunder i en
BMW X5 selv i Tyskland. Den regnes for en "overdreven velfærdspotte" i
erhvervslivet.

Så selv i Tyskland lever janteloven i bedste velgående (men er det ikke
altid sådan: når krybben en tom kives hestene...).

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-04 00:20

> [...]
>
> For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den skal

Det kan du så have ret i.
Men jeg undrer mig over en ting, hvorfor kalder du den M1?
Så vidt jeg kan se er der tale om 1-serien.

M1 var/er jo en helt anden bil, en klassiker

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Martin Sand.

Dato : 08-02-04 04:24

Tom wrote:
> [...]
> For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den

Sådan ser bilen heller ikke ud! Den har været camufleret til ukendelighed,
og så er computer-drengene ellers gået i gang bagefter. Det er rent gæt om
den kommer til at se sådan ud. Proportionerne kan man godt regne med, men
ikke detaljerne som lygter og spoiler-udformning osv.
Men det bliver da spændende at se resultatet, og spændende at følge BMW's
forsøg i 3-serie Compact kundesegmentet.

MVH Martin

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-02-04 12:20

> [...]
> Men det bliver da spændende at se resultatet, og spændende at følge BMW's
> forsøg i 3-serie Compact kundesegmentet.

Jeg er nu ret overbevist om at billederne ikke er efter-mainpuleret på
computer. Det er praktisk talt umuligt at lave så livagtige billeder udfra
foto's. Hvis du lægger mærke til det, kan d se reflektioner og det hele fra
de andre biler.
Men det undrer da også mig, at de skulle køre rundt i en ikke-camoufleret
bil, så lang tid før præsentationen.

/Kasper Hansen

Fra : Brian

Dato : 08-02-04 12:50

Hejsa

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> computer. Det er praktisk talt umuligt at lave så livagtige billeder
> udfra foto's. Hvis du lægger mærke til det, kan d se reflektioner og

Ahhh... når man kan bilde folk ind at man har været på månen, kan man
helt sikkert også manipulere reflektioner på biler

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-02-04 02:10

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> computer. Det er praktisk talt umuligt at lave så livagtige billeder
> udfra foto's. Hvis du lægger mærke til det, kan d se reflektioner og

Nej det er overhovedet ikke umuligt at lave så livagtige billeder. Se mit
link fra "Motor" nedenfor, som omhandler en ny Peugeot 207 som tidligst
kommer i slutningen af 2005 og en faceliftet Peugeot 307 som tidligst kommer
i foråret 2005.

Billedteksten lyder bl.a.: "Billederne, som Motor her viser, er ikke
regulære fotos af den nye model. International motorpresse anvender i
stigende grad computertegninger på basis af regulære spionfotos. Man
indsamler data og inside-oplysninger fra folk som kender projekterne, og så
går tegnerne i gang."

http://home1.stofanet.dk/happyhome/spionfoto/

MVH Martin

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-02-04 15:47

> For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den skal
kunne
> sælges

Enig. - Der er ikke én gennemgående linie i bilens design. - Den ser "slap"
ud.

-M

Fra : Mark Sandberg

Dato : 08-02-04 17:27

"Tom" skrev i en meddelelse:

> For pokker da hvor den er grim og kedelig, jeg kan ikke se at den skal
kunne
> sælges

Den er ikke pæn, men skal nok blive en succes alligevel

Jeg troede ellers lige der ville være lidt spændende BMW M1 snak i denne
tråd. Men overskriften var desværre misvisende. BMW 1-serie, havde været
korrekt.

/Mark.

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 17:25

On Sun, 8 Feb 2004 17:26:46 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Jeg troede ellers lige der ville være lidt spændende BMW M1 snak i denne
>tråd. Men overskriften var desværre misvisende.

Tænkte det samme...

/Mogens
Alfa Romeo af de størsteste :)