/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mercedes 230 E
Fra : Reino Andersen


Dato : 07-02-04 14:23

Hejsa

Jeg overvejer at købe en Mercedes 230 E fra 1990 eller 1991, f.eks. denne:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=366689&page=1

Hvad siger I til lige præcis denne bil (pris i forhold til udstyr, kilometer
osv.)?

Og hvilke ting skal jeg generelt være opmærksom på ved denne model?

Jeg mener, at have læst noget om en svag knastaksel?

Kan det evt. betale sig at importere bilen fra Tyskland (ved hjælp af f.eks.
Transpotech/Mogens)?

Jeg kører ca. 2 x 20 km dagligt - er det nok til, at jeg kan overveje at
købe en diesel-model?

På forhånd tak

--
Reino



 
 
jan@stevns.net (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-02-04 14:36

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev :

>Hvad siger I til lige præcis denne bil (pris i forhold til udstyr, kilometer
>osv.)?

Prisen virker ikke til at stå i forhold til det (oplyste) lave
kilometertal.

>Jeg kører ca. 2 x 20 km dagligt - er det nok til, at jeg kan overveje at
>købe en diesel-model?

Det er nok lige i den lave ende til at den bliver ordentligt varm...

Ellers ser den nydelig ud.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Mogens... (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 07-02-04 20:55

On Sat, 7 Feb 2004 14:23:29 +0100, "Reino Andersen" <abc@def.gh>
wrote:

>Jeg overvejer at købe en Mercedes 230 E fra 1990 eller 1991, f.eks. denne:

300E og gerne 24V er bedre - sidstnævnte har dog problemer med
motor/knast...

>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=366689&page=1
>Hvad siger I til lige præcis denne bil (pris i forhold til udstyr, kilometer
>osv.)?

Skal nok ses IRL - farven er ikke min kop the...
Jeg vil give Jan S ret i hans betragtning

>Og hvilke ting skal jeg generelt være opmærksom på ved denne model?

Hvis du bladrer noget tilbage, kan du se, at gruppens norske MB guru
netop har fortalt, hvad kan være problemet med 124. De er få...

>Jeg mener, at have læst noget om en svag knastaksel?

Hmmm

>Kan det evt. betale sig at importere bilen fra Tyskland (ved hjælp af f.eks.
>Transpotech/Mogens)?

I princippet er der km at hente - bilerne har kørt mindre. Imidlertid
har mange brugtvognsforhandlere fået øje på dét, hvorfor du relativt
nemt kan komme til en rimelig MB (med få km) af forskellig slags i DK.

Jeg har selv forleden været tæt på at handle en '96 MB 300 turbo
diesel st. car med ALT udstyret inkl. fyr, 175.000 km til under
200.000 kr. Dét kan man sgu ikke gøre det billigere til ved at
importere selv.

>Jeg kører ca. 2 x 20 km dagligt - er det nok til, at jeg kan overveje at
>købe en diesel-model?

Ah - dét er for lidt, IMO


/Mogens

Mogens... (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 07-02-04 22:52

On Sat, 07 Feb 2004 20:55:03 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jeg har selv forleden været tæt på at handle en '96 MB 300 turbo
>diesel st. car med ALT udstyret inkl. fyr, 175.000 km til under
>200.000 kr. Dét kan man sgu ikke gøre det billigere til ved at
>importere selv.

En anden køber kom lige før mig og fik bilen reserveret 3 dage,
hvilket resulterede i, at han også købte bilen. Dét kunne jeg godt
forstå - god km, masser af udstyr, fin farve (grøn metallic) okay pris
(den grønne farve med lidt mørkere skørt er ret okay, IMO)


/Mogens

Peter G C (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-02-04 13:42

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:f7ga209fmr68lqedl14ho8arpj7bh4svun@4ax.com...

[klip]

> >Jeg kører ca. 2 x 20 km dagligt - er det nok til, at jeg kan overveje at
> >købe en diesel-model?
>
> Ah - dét er for lidt, IMO

Enig. På 20 km når den knapt at blive varm på denne årstid.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Michael Nielsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 08-02-04 14:05


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:40262e8d$0$95102$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:f7ga209fmr68lqedl14ho8arpj7bh4svun@4ax.com...
>
> [klip]
>
> > >Jeg kører ca. 2 x 20 km dagligt - er det nok til, at jeg kan overveje
at
> > >købe en diesel-model?
> >
> > Ah - dét er for lidt, IMO
>
> Enig. På 20 km når den knapt at blive varm på denne årstid.

Hm, min 260 E er driftsvarm efter 3-4 km i disse dage, med temperaturer
rundt 0 C og måske ned mod et par-tre minus.
Efter 20 km er den ihvertfald god og varm :)

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Mogens... (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 08-02-04 14:37

On Sun, 8 Feb 2004 14:04:32 +0100, "Michael Nielsen"
<benzito@online.no> wrote:

>Hm, min 260 E er driftsvarm efter 3-4 km i disse dage, med temperaturer
>rundt 0 C og måske ned mod et par-tre minus.

Nej, det er den helt sikkert ikke!
Det er muligt, at din temperaturmåler viser 87-88 grader, men olien er
slet ikke højt nok oppe. Og det sakl den være for at maskinen er
driftsvarm og klar til udfordringer. Mine biler køres gerne 12 km,
inden de får kniven.


/Mogens

Andreas Jensen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Jensen


Dato : 08-02-04 21:49

Hej Reino

Nu er bilen jo gået til anden side, men jeg kan bekræfte, at ihvertfald
ældre 124-modeller med 230 motoren havde knastakselproblemer. Se evt. under
"forums" på www.mercefreaken.com (Fremragende norsk site). Den skulle (skal
?) typisk skiftes ved ca. 250.000 km ! (I forhold til mange andre biler, er
det totalt åndsagt at diskutere så højt et km-tal, men i Mercedestermer er
den "lige tilkørt...." - hvilket nok er en del af årsagen til den uhyggeligt
høje nyvognspris.)

124'eren er kommet ned i en pris, hvor man kan gøre en rigtig god handel -
forstået på den måde, at man får en ualmindelig gedigen vogn for pengene i
sammenligning med andre brugte biler, MEN den skal vedligeholdes som alle
andre biler !!!!

Jeg har selv importeret fra (syd-)Tyskland og er voldsomt tilfreds med mit
indkøb (230TE, -87'er), men som allerede skrevet kan du formentlig finde en
tilsvarende i DK og dermed slippe for "besværet" med at importere selv.

Med venlig hilsen
Andreas Jensen


"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
news:cF5Vb.4079$bk4.1188@news.get2net.dk...
> Hejsa

---klippelippelip---
> Jeg mener, at have læst noget om en svag knastaksel?
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408688
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste