joliet og lange filnavne i toast iso ?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 23-04-01 15:11

Jeg eksperimenterer med at brænde cd'er i iso 9660 format. Såvidt jeg
kan se i manualen skulle joliet formatet give mulighed for lange
filnavne samtidig med at disken kan læses på både pc og mac. Når jeg
brænder med joliet formatet valgt bliver alle mine filnavne dog
ændret/forkortet!!! Når jeg brænder med "allow mac names" aktiveret
beholder jeg navnene som jeg gerne vil men så kan den jo ikke læses af
en pc. Er der en mulighed for at få begge fordele ?

MVH

Jakob H K

Fra : Jakob Bock

Dato : 23-04-01 16:23

> [...]
> beholder jeg navnene som jeg gerne vil men så kan den jo ikke læses af
> en pc. Er der en mulighed for at få begge fordele ?

Det ved jeg ikke, men på http://www.tempel.org/joliet/ findes der en
extension der gør det muligt at læse CDer i Jolietformat direkte i Finder.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 23-04-01 19:49

> Det ved jeg ikke, men på http://www.tempel.org/joliet/ findes der en
> extension der gør det muligt at læse CDer i Jolietformat direkte i Finder.

Tak for det

Hygge

Jakob

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 23-04-01 17:47

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> [...]
> beholder jeg navnene som jeg gerne vil men så kan den jo ikke læses af
> en pc. Er der en mulighed for at få begge fordele ?

Hent http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=8017 og brænd dine
cd'er så pc'en kan læse dem. Den lille udvidelse går din mac i stand til
også at læse "det ægte" joliet format.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 23-04-01 19:49

> Hent http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=8017 og brænd dine
> cd'er så pc'en kan læse dem. Den lille udvidelse går din mac i stand til
> også at læse "det ægte" joliet format.

Og ikke nok med det. Det er med den udvidelse lykkedes mig at læse cd'er
jeg ikke kunne åbne efter et systemskift

jeg har ikke prøvet at brænde endnu, men er optimist.

Hygge

Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-01 21:23

In article <1esc475.mdqgejozlk6eN%jaggehk@ofir.dk>,
jaggehk@ofir.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> jeg har ikke prøvet at brænde endnu, men er optimist.

Hvad er det nu man kalder den slags folk der sætter ild til sig selv?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 23-04-01 22:33

> Hvad er det nu man kalder den slags folk der sætter ild til sig selv?

racerkører ?

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 24-04-01 13:47

> Hvad er det nu man kalder den slags folk der sætter ild til sig selv?

Fanatikere?
--
Jesper Oersted
Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half inches

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 23-04-01 20:30

> [...]

> beholder jeg navnene som jeg gerne vil men så kan den jo ikke læses af
> en pc. Er der en mulighed for at få begge fordele ?

En anden løsning som ikke kræver Joliet Volume Access er at lave cd'en
som hybrid, hvor hele indholdet er delt mellem mac og iso-delen, dvs.
filerne ligger kun i en kopi på cd'en. Ulempen er, at du kun kan brænde
én gang på cd'en.

Thomas Tvegaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-01 20:35

> [...]

> beholder jeg navnene som jeg gerne vil men så kan den jo ikke læses af
> en pc. Er der en mulighed for at få begge fordele ?

Din mac kan ikke læse joliet out-of-the-box, hvilket sikkert er grunden
til at du ikke ser de lange filnavne på mac'en - find en joliet
udvidelse på versiontracker og se om det ikke skulle hjælpe.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april