Hente ikke-class-file fra jar i classpath?
Fra : Steen Jorgensen

Dato : 07-02-04 15:15

Sitautionen er:
En java-app. i flere jar-filer. I jar-filerne er der osse
ikke-class-resources.
Når applikationen kører, er det eneste den ved om jarfilerne, at de er
ikke classpathen - den kender ikke jar-filernes fysiske adresse på
maskinen.

Hvordan kan man fra den kørende app. referere til - og indlæse - fx.
en xml fil fra en af jar-filerne i classpathen?

På forhånd tak
Steen Jørgensen

Fra : Lars Dam

Dato : 07-02-04 17:38

On Sat, 7 Feb 2004 15:14:46 +0100
"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan kan man fra den kørende app. referere til - og indlæse - fx.
> en xml fil fra en af jar-filerne i classpathen?

Tag et kig på Class.getResourceAsStream();

> På forhånd tak
> Steen Jørgensen

vh. ld

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 07-02-04 21:40

Hej Lars -

Lige hvad jeg havde brug for. Og så fungerede det endda!
Tak skal du ha'.

Mvh. Steen