Kan man integrere en "Powerpoint" fil i et~
Fra : Michael K. Therkilds~

Dato : 07-02-04 21:36

Jeg skal til at bygge en screensaver, som skal køre en powerpoint
presentation. Jeg har tidligere gjort dette med ved at starte et eksterne
program, men kan jeg evt. køre en powerpoint fil direkte i vb6?

Fra : Ole Nielsby

Dato : 08-02-04 12:19

Michael K. Therkildsen <Michael@K-Therkildsen.dk> skrev:

> Jeg skal til at bygge en screensaver, som skal køre en powerpoint
> presentation. Jeg har tidligere gjort dette med ved at starte et eksterne
> program, men kan jeg evt. køre en powerpoint fil direkte i vb6?

Bør kunne lade sig gøre.

Prøv at inkludere en reference til Microsoft Powerpoint 9.0 Object Library
(eller hvilken version du nu har) i et VB-projekt. Snus så rundt med object
browseren. Du laver et Application-objekt og støver rundt i
objekt-hierarkiet
indtil du finder metoder til at indlæse en fil og vise den.

Hvis programmet skal kunne køre med forskellige versioner af Powerpoint,
skal du - når du har fået det til at fungere på udviklingsmaskinen - fjerne
referencen og bruge Object-typen - og husk at tjekke at det virker med de
versioner du vil understøtte (tjek også sprogversioner).

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse