Boulderdash el. lign.
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-02-04 00:52

I min søns børnehave spiller de Boulderdash og lignende som jeg selv
husker fra min DOS-tid.
Jeg har fundet Abracadabra ( http://www.phelios.com/mac/macgames.html )
men kender nogen til nogle mac-paraleller?

--
Mvh. Poul

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-02-04 05:19

In article <1g8tbke.16cvrwg1uffqisN%pst@phenomen.dk>, Poul Skovmand
Thingholm <pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har fundet Abracadabra ( http://www.phelios.com/mac/macgames.html )
> men kender nogen til nogle mac-paraleller?

Du skal bare have fat i Power 64 - en Commodore 64 emulator
http://www.infinite-loop.at/Power64/index.html
Samme sted er der links til gratis download af C64 spillene - over
10.000 i alt - bl. a. mange variationer af Boulder Dash.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-04 13:33

pst@phenomen.dk (Poul Skovmand Thingholm) writes:

> I min søns børnehave spiller de Boulderdash og lignende som jeg selv
> husker fra min DOS-tid.

Gamle dosspil kan afvikles med Dosbox.

OS X port på http://emulation.net/windoze/

Jeg har med stor fornøjelse afviklet Civilization I under XP (det
kører rigtigt skidt hvis ikke den må pille ved timer interrupts).
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 08-02-04 16:24

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Gamle dosspil kan afvikles med Dosbox.
>
> OS X port på http://emulation.net/windoze/
>
> Jeg har med stor fornøjelse afviklet Civilization I under XP (det
> kører rigtigt skidt hvis ikke den må pille ved timer interrupts).

Civilization (det originale) kører også ganske udmærket under Classic.
Det giver desuden den fordel at grafikken på Mac-udgaven er meget bedre
end DOS-udgaven.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-04 21:20

magnus-marius@mail.tele.dk (Magnus Marius Rohde) writes:

> Civilization (det originale) kører også ganske udmærket under Classic.
> Det giver desuden den fordel at grafikken på Mac-udgaven er meget bedre
> end DOS-udgaven.

Jeg prøvede det på et tidspunkt. Der er nogen meget vigtige ændringer
i forhold til DOS-udgaven som gør at det er et andet spil (jeg kan
ikke huske præcis hvilke, men det var meget tydeligt når man kender
Civ 1 så godt som jeg[1]).

Til gengæld understøtter det en stor skærm fuldt ud, så man faktisk
kan SE noget mens man spiller.

[1] 253% på Emperor. Det tog tid :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 09-02-04 00:36

> [...]

> i forhold til DOS-udgaven som gør at det er et andet spil (jeg kan
> ikke huske præcis hvilke, men det var meget tydeligt når man kender

Såvidt jeg husker er det meget vigtigt at have et numerisk keypad,
ellers kan man ikke rykke på skrå (ingen PowerBooks, øv), men eftersom
jeg aldrig har spillet DOS-udgaven kan jeg ikke sige det.

> [1] 253% på Emperor. Det tog tid :)

Hmm.. Jeg nåede kun at få 140% på King. Det ene spil tog tilgengæld
meget kort tid :)

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Steen

Dato : 08-02-04 20:01

Poul Skovmand Thingholm wrote:

> [...]
> Jeg har fundet Abracadabra ( http://www.phelios.com/mac/macgames.html )
> men kender nogen til nogle mac-paraleller?

Jeg synes dette Pacman spil er ret godt
http://dappsoft.dreamhost.com/index.html

de har også et par andre spil, som jeg ikke har prøvet

du kunne også prøve her, der er der mange spil, til fri download. Jeg har
ikke prøvet nogle af dem endnu, men der er rigtig mange og endda sorteret i
grupper.

Man kan gøre det med sin browser, men det er bedst med en ftp-client, hvis
man vil hente mere end et spil Man skal være lidt hurtig, da man hurtigt
bliver logget af hvis man ikke benytter stedet.
ftp://ftp.sunet.se/pub/mac/info-mac/game/

M.v.h.

Steen

Fra : Steen

Dato : 08-02-04 23:09

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 10-02-04 13:34

pst@phenomen.dk (Poul Skovmand Thingholm) wrote:

> [...]
> Jeg har fundet Abracadabra ( http://www.phelios.com/mac/macgames.html )
> men kender nogen til nogle mac-paraleller?

MacMame er hvad du søger:
http://www.macmame.org/downloads.html

Rom kopier kan, f.eks. hentes her:
http://www.romnation.net/index.php/page/romdisclaimer/

....Boulder Dash findes til Mame, men C=64 udgaven er min farvorit;
http://www.infinite-loop.at/ ...hent Power64 og f.eks:
http://www.c64unlimited.net/games/b/Boulder%20Dash/Boulder%20Dash.htm

Happy mining!
Jacob