Aktivitetsmonitorspørgsmål
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 07-02-04 15:44

Hej

I netværksaktiviteten på aktivitetsmonitoren kan man se hvor sttor en
datamængde som sender pr sek, men den viser en betydelig aktivitet hvis
routeren er tændt uden at jeg eller bruger netværket aktivt. Er der
nogen måde at finde ud af hvilke programmer det er som modtager data fra
nettet?

Tak,
Jonas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 07-02-04 17:15

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> Er der
> nogen måde at finde ud af hvilke programmer det er som modtager data fra
> nettet?

Little Snitch?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-02-04 22:30

Jonas Wellendorf wrote:
> [...]
> routeren er tændt uden at jeg eller bruger netværket aktivt. Er der
> nogen måde at finde ud af hvilke programmer det er som modtager data fra

Du skal bruge et packet sniffer program. Jeg har selv kun brugt Ethereal
under X11. Men der er vel alternativer.

--Martin