eicon 852 isdn usb moden..
Fra : Michael Holm

Dato : 07-02-04 12:32

nogen der har erfaringer med et Eicon Diva 852 ISDN (til USB) modem ??

en jeg kender har sådan et, tilsluttet 2 imac'er (ikke samtidigt :)
men det virker ikke ordenligt, pludselig er det på, og så virker det
ikke igen....

Det 9.2 hun har på dem, har været tcp osv. igennem og fik det til at
virker på den ene, satte usb stikket over i den anden, og nu virker
ingen af dem :((

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : jens winding

Dato : 07-02-04 13:02

On 2004-02-07 12:31:48 +0100, michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm)
said:

> [...]
>
> Det 9.2 hun har på dem, har været tcp osv. igennem og fik det til at
> virker på den ene, satte usb stikket over i den anden, og nu virker

I am no expert, men dengang jeg undersøgte Isdn mener jeg, at det var så
som så med mac-drivere til Eicon isdn-modems. Det var noget beta halløj
idet modemmet oprindeligt ikke var mac-kompatibelt hvis jeg husker rigtigt.
Jeg købte et Draytek minivgor modem som TDC også bruger og det virker
upåklageligt. Nu samler det støv i skuffen så der skal ikke mange flasker
irmavin til for at det skifter ejer...

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-02-04 13:07

jens winding <vasevej60@beskedboks.dk> wrote:

> et Draytek minivgor modem

Det bruger jeg. Virker fint, men i OSX kan mac'en ikke tåle at "sove"
med minivigor'en.
Det kan gi' k-panics, så jeg hiver modemledningen ud hver gang jeg går
på vågeblus.
(iBook 700, dual USB)

v.h
Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 07-02-04 17:32

> [...]

> Jeg købte et Draytek minivgor modem som TDC også bruger og det virker
> upåklageligt. Nu samler det støv i skuffen så der skal ikke mange flasker

tak for svarerne, prøver at overtale hende til ADSL :)
skal ned til hende imorgen, jens, bor du i nærheden af bagsværd ?

Fra : Christian Bech

Dato : 07-02-04 23:42

> [...]

> Jeg købte et Draytek minivgor modem som TDC også bruger og det virker
> upåklageligt. Nu samler det støv i skuffen så der skal ikke mange flasker

Kører det også på OS X? I så fald kunne jeg måske være interesseret i et
til min gamle fader.

--
Christian

Fra : Michael Holm

Dato : 08-02-04 01:11

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Kører det også på OS X? I så fald kunne jeg måske være interesseret i et
> til min gamle fader.

hey jeg spurgte først :)

Fra : jens winding

Dato : 08-02-04 10:00

On Sun, 8 Feb 2004 1:11:21 +0100, Michael Holm wrote
(in message <1g8tcmi.18hikgraggefzN%michael.holm@anthro.ku.dk>):

> hey jeg spurgte først :)

Til Michael og Christian. Jeg kan egentlig ikke gennemskue hvem af jer der
"har mest ret til" at hente mit minivigor modem for et par anstændige flasker
hverdagsvin. Tilbuddet blev antydet til Michael. Christian var først til at
vise interessse. ( I øvrigt det jeg sagde om Eicon, var noget jeg huskede om
deres Lasat modems, en dansk fabrik de havde købt). Men anyway Draytek
miniVigor128Mac er et godt modem som fungerer til OSX. Drivere hentes hos
http://www.draytek.com.tw/english/support/download.php

I må lige slås om det og så bor jeg i Birkerød og min mailadresse fremgår.
Mvh. Jens

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-04 13:48

> [...]

> hverdagsvin. Tilbuddet blev antydet til Michael. Christian var først til at

Jeg frafalder. Jeg skal alligevel først have min far til at undersøge,
om der snart kommer kabelinternet til hans adresse og man skal jo ikke
holde en mand hen, der har lyst til rødvin.

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-04 13:48

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hey jeg spurgte først :)

Spurgte du ikke om noget helt andet?

Du må nu gerne få den. Min far overlever nok at købe et nyt i
Telebutikken. Til gengæld må du så love at fortælle, om det virker til
OS X - TeleDanmark er nemlig ikke helt klare på det punkt på deres
hjemmeside.

Du bor vist også tættere på.

--
Christian

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-04 17:52

> [...]

> Telebutikken. Til gengæld må du så love at fortælle, om det virker til
> OS X - TeleDanmark er nemlig ikke helt klare på det punkt på deres

Og det er ikke noget med et Eicon DivaT/A ISDN modem?
M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-02-04 12:30

Morten Lind skrev:

> Og det er ikke noget med et Eicon DivaT/A ISDN modem?
> M.

Morten jeg har selv et sådant modem liggende, kan du sige noget om hvor
vidt det virker på med en iMac som kører OS X ??

Jeg var hos storesøster i går for at rode med hendes PC med virus og en
printer som ikke virker, hun har isdn og så er det jeg tænker at man jo
kunne stille hende en iMac til rådighed hvis den spiller med isdn...

--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-04 12:58

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> [...]
> printer som ikke virker, hun har isdn og så er det jeg tænker at man jo
> kunne stille hende en iMac til rådighed hvis den spiller med isdn...

Hej Henry

Modemmet har jo seriel-port og iMac´en USB, så det kan kun spille, hvis
man kan omforme, og det véd jeg ikke, om man kan
M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-02-04 13:10

> [...]

> printer som ikke virker, hun har isdn og så er det jeg tænker at man jo
> kunne stille hende en iMac til rådighed hvis den spiller med isdn...

Du ka sikkert nemt finde et brugt ISDN modem til under en hund.
Altså med USB og OSX kompatibelt.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-02-04 11:09

> Du ka sikkert nemt finde et brugt ISDN modem til under en hund.
> Altså med USB og OSX kompatibelt.

Tele Danmark sælger (solgte?) nogle små smarte "miniVigor 128" til ISDN
og USB.
Det virker fint, MEN giver nu og da kernel panics hvis man lader det
være connected mens mac'en er på vågeblus (iBook700). Så jeg skal huske
at hive stikket i forb. m. vågeblus. Til at begynde med irriterende; nu
rutine.
Man skal huske at opgradere driveren, det er sikkert ikke den seneste
der ligger på medfølgende cd.
v.h
Martin

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 07-02-04 15:00

> [...]

> en jeg kender har sådan et, tilsluttet 2 imac'er (ikke samtidigt :)
> men det virker ikke ordenligt, pludselig er det på, og så virker det

jeg har det samme (eller rettere havde. Nu har vi trådløst ADSL) modem
og det kom aldrig til at virke ordentligt. På hjemmesiden kan man også
se, at det ikke understøtter OSX, men med Classic ved jeg ikke rigtig.
Mit daværende teleselskab, Tele2 sagde, at det kunne komme til at
fungere, også i OSX. Det var vist noget med at konfigurere det i Classic
og så bare flytte indstillingsfilen.

Held og lykke med det

Tom

PS: Hvis det bliver en succes, kan I jo købe et til af mig LOL.