Asus V3400TNT...Windows 2000 går i sort!
Fra : Zurfer

Dato : 23-04-01 14:00

Jeg kan ikke få mit Asusv 3400TNT til at boote med Win2000.
Midt i opstarten går skærmen simpelthen i sort og der sker ikke mere.
Jeg har prøvet at starte op i "safe mode" fjerne driverne og så installere
dem igen. Det virker også indtil ajeg enten booter eller skifter opløsning
så går det hele i sort igen..?
Nogle der har haft samme problem og evt. kan hjælpe.?

--
Mvh. Kenneth
Kenneth_andersen@mailme.dk

Fra : Thumb

Dato : 23-04-01 14:26

On Mon, 23 Apr 2001 14:59:46 +0200, "Zurfer"
<kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>så går det hele i sort igen..?
>Nogle der har haft samme problem og evt. kan hjælpe.?

Hvilke drivere bruger du ?

Jeg har aldrig haft de problemer. Ved ny installation installerer
win2k nogle NVIDIA drivere, der kører ret udmærket med kortet.

Asus kom først med win2k drivere til kortet midt i februar i år. Dem
bruger jeg nu, de er en del bedre til at starte med korrekt
skærmfrekvens med det samme.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V3400/

Så er der live, tweak og twain fra
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/ASUS_VGA_TOOLS/

Jeg bruger asus a7v bundkort.

mvh

John

Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 23-04-01 20:28

Hejsa,

Jeg oplevede noget tilsvarende, da jeg installerede Win2K på min maskine
(jeg havde på det tidspunkt også et V3400), men jeg kan dog ikke lige huske,
hvordan jeg fik det til at fungere. Jeg tror det var noget med at finde den
"rigtige" driver. Hvilken driver-version bruger du?

Den sidste jeg brugte var fra Asus og hed v3.79, og den fungerede ganske
perfekt. Ifølge Asus' hjemmeside kunne denne driver kun bruges til V3800 og
højere, men når man forsøger at installere den, viser det sig at den også
duer til V3400. Jeg kan se på Asus hjemmesde, at der under beta-drivere også
ligger en v3.84e og en v5.33 - prøv evt. også disse.

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 23-04-01 20:53

Hej,

Jeg kører Win2K (UK, SP1) og Asus v3400 uden problemer. Både spil og
almindeligt arbejde virker fint.

De ustabilitetsproblemer jeg har haft har været relateret til
nVidia-referencedrivere. Jeg har oplevet at 7.52 WHQL driveren er både
hurtig og meget stabil sammen med DirectX 8.0 og Via 4in1 ver. 4.29. Prøvede
et par højere nVidia-drivere men dette var ikke en succes.

Jeg har lagt en beskrivelse af mit system her hvis det kan hjælpe dig:
http://www.cykologi.dk/grafik/ljConfig.txt

Ellers må du gå lidt mere i detaljer omkring dit system. Kan du f.eks. boote
den ved at udelade visse drivere?

Mvh.

Lars Jacobsen
- der kun kører TNT til hans GeForce2GTS ankommer sidst på ugen...

Fra : Zurfer

Dato : 23-04-01 20:58

Jeg hentede den nyeste driver, og så virkede det!

Takker for svarerne.
--
Mvh. Kenneth
Kenneth_andersen@mailme.dk