|
| Problemer med at starte Doom3 demoen Fra : Robert Eriksen |
Dato : 15-01-04 20:23 |
|
Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt med
en masse hvide og sorte rektangler.
Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt flimmer.
Jeg har rodet lidt rundt på http://users.adelphia.net/~nrgonline/doom3/
og prøvet nogle af de tricks de beskriver. Bl.a. ved at pille lidt ved
indstillingerne med deres DoomConfig og slette DoomConfig.cfg men ingen
hjælp.
Mit grafikkort er et GeForce4 Ti4200 (AGP8X). Jeg kan ikke helt finde ud
af om det egentlig understøtter DirectX9 så kan det være det?
Eller noget helt 3. jeg ikke har prøvet endnu?
/Robert
| |
Sune Mika Salminen (15-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune Mika Salminen |
Dato : 15-01-04 21:03 |
|
Robert Eriksen wrote:
> Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
>
> Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
> henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt
> med en masse hvide og sorte rektangler.
> Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt
> flimmer.
>
> Jeg har rodet lidt rundt på
> http://users.adelphia.net/~nrgonline/doom3/ og prøvet nogle af de
> tricks de beskriver. Bl.a. ved at pille lidt ved indstillingerne med
> deres DoomConfig og slette DoomConfig.cfg men ingen hjælp.
>
> Mit grafikkort er et GeForce4 Ti4200 (AGP8X). Jeg kan ikke helt finde
> ud af om det egentlig understøtter DirectX9 så kan det være det?
Jeg synes jeg har læst at dit kort skal understøtte DX9 100% for at du
kan spille Doom III, og det gør et Ti4200 ikke.
Ja, jeg sidder selv og græder snot over mit Geforce 2 Ti, som jeg ellers
er godt tilfreds med.
-Sune
--
Is this a new years sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.
| |
Morten Wulff Nielsen (15-01-2004)
| Kommentar Fra : Morten Wulff Nielsen |
Dato : 15-01-04 21:50 |
|
"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
news:bu6r74$30qf$1@news.cybercity.dk...
> Robert Eriksen wrote:
> > Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
> >
> > Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
> > henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt
> > med en masse hvide og sorte rektangler.
> > Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt
> > flimmer.
> >
> > Jeg har rodet lidt rundt på
> > http://users.adelphia.net/~nrgonline/doom3/ og prøvet nogle af de
> > tricks de beskriver. Bl.a. ved at pille lidt ved indstillingerne med
> > deres DoomConfig og slette DoomConfig.cfg men ingen hjælp.
> >
> > Mit grafikkort er et GeForce4 Ti4200 (AGP8X). Jeg kan ikke helt finde
> > ud af om det egentlig understøtter DirectX9 så kan det være det?
>
> Jeg synes jeg har læst at dit kort skal understøtte DX9 100% for at du
> kan spille Doom III, og det gør et Ti4200 ikke.
> Ja, jeg sidder selv og græder snot over mit Geforce 2 Ti, som jeg ellers
> er godt tilfreds med.
>
> -Sune
Jeg har spillet Doom III på et Ti4200 kort ( og endda et GF2 kort tror jeg
nok )
Det var E3 Demoen jeg prøvede, det ved jeg ikke om det gør nogen forskel,
det er vel den samme motor !
MVH
Morten
| |
Sune Mika Salminen (15-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune Mika Salminen |
Dato : 15-01-04 22:09 |
|
Morten Wulff Nielsen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
> news:bu6r74$30qf$1@news.cybercity.dk...
>> Robert Eriksen wrote:
>>> Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
>>>
>>> Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
>>> henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt
>>> med en masse hvide og sorte rektangler.
>>> Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt
>>> flimmer.
>>>
>>> Jeg har rodet lidt rundt på
>>> http://users.adelphia.net/~nrgonline/doom3/ og prøvet nogle af de
>>> tricks de beskriver. Bl.a. ved at pille lidt ved indstillingerne med
>>> deres DoomConfig og slette DoomConfig.cfg men ingen hjælp.
>>>
>>> Mit grafikkort er et GeForce4 Ti4200 (AGP8X). Jeg kan ikke helt
>>> finde ud af om det egentlig understøtter DirectX9 så kan det være
>>> det?
>>
>> Jeg synes jeg har læst at dit kort skal understøtte DX9 100% for at
>> du kan spille Doom III, og det gør et Ti4200 ikke.
>> Ja, jeg sidder selv og græder snot over mit Geforce 2 Ti, som jeg
>> ellers er godt tilfreds med.
>>
>> -Sune
>
> Jeg har spillet Doom III på et Ti4200 kort ( og endda et GF2 kort
> tror jeg nok )
> Det var E3 Demoen jeg prøvede, det ved jeg ikke om det gør nogen
> forskel, det er vel den samme motor !
>
> MVH
>
> Morten
Hurraa...! Jamen så..
-Sune
--
Is this a new years sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.
| |
Anders Albrechtsen (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Albrechtsen |
Dato : 16-01-04 23:33 |
|
"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message
news:bu6r74$30qf$1@news.cybercity.dk...
> Robert Eriksen wrote:
> > Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
> >
> > Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
> > henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt
> > med en masse hvide og sorte rektangler.
> > Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt
> > flimmer.
> >
> > Jeg har rodet lidt rundt på
> > http://users.adelphia.net/~nrgonline/doom3/ og prøvet nogle af de
> > tricks de beskriver. Bl.a. ved at pille lidt ved indstillingerne med
> > deres DoomConfig og slette DoomConfig.cfg men ingen hjælp.
> >
> > Mit grafikkort er et GeForce4 Ti4200 (AGP8X). Jeg kan ikke helt finde
> > ud af om det egentlig understøtter DirectX9 så kan det være det?
>
> Jeg synes jeg har læst at dit kort skal understøtte DX9 100% for at du
> kan spille Doom III, og det gør et Ti4200 ikke.
> Ja, jeg sidder selv og græder snot over mit Geforce 2 Ti, som jeg ellers
> er godt tilfreds med.
Det er ikke korrekt. For det først kører Doom III i OpenGL. For det andet,
og det har vi John Carmacks egne ord for, er det meste af den grafiske motor
ikke mere avanceret end DirectX 6/7. Det som gør Doom III specielt i forhold
til tidligere OpneGL baserede spil er brugen af pixel shaders og
bumpmapping, samt avancerede stencil shadows. Imidlertid kan man ikke
direkte sammenligne DirectX 9 og OpenGL mht. shaders, idet OpenGL på det
nuværende stadie (1.5) benytter sig af fragment programmer fremfor et
gentligt programmeringssprog a la DX9 HLSL. Først med OpenGL 2.0 kommer der
et egentligt programmeringsprog til shaders, men Doom III anvender en lidt
ældre teknik via fragment programs, som kører fint på GeForce 3/4/FX og ATI
Radeon 8500/9x00 chipsets. Jeg har selv kørt Doom III demoen uden problemer
med et GeForce 4 Ti 4400, så mit umiddelbare bud er, at problemet er
driver-relateret. Det er velkonedt, at de nyeste Forceware 5x.xx drivere har
en lang række problemer med en lang række ikke DirectX 9 optimerede spil,
nye såvel som ældre, hvorfor problemet vil løse sig ved at installere en af
de ældre Detonator 4x.xx drivere.
---
Mvh
Anders
| |
Sune Mika Salminen (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune Mika Salminen |
Dato : 17-01-04 00:30 |
|
Anders Albrechtsen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message
> news:bu6r74$30qf$1@news.cybercity.dk...
>> Robert Eriksen wrote:
>>> Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
>>>
>>> Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
>>> henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt
>>> med en masse hvide og sorte rektangler.
>>> Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt
>>> flimmer.
>>>
>>> Jeg har rodet lidt rundt på
>>> http://users.adelphia.net/~nrgonline/doom3/ og prøvet nogle af de
>>> tricks de beskriver. Bl.a. ved at pille lidt ved indstillingerne med
>>> deres DoomConfig og slette DoomConfig.cfg men ingen hjælp.
>>>
>>> Mit grafikkort er et GeForce4 Ti4200 (AGP8X). Jeg kan ikke helt
>>> finde ud af om det egentlig understøtter DirectX9 så kan det være
>>> det?
>>
>> Jeg synes jeg har læst at dit kort skal understøtte DX9 100% for at
>> du kan spille Doom III, og det gør et Ti4200 ikke.
>> Ja, jeg sidder selv og græder snot over mit Geforce 2 Ti, som jeg
>> ellers er godt tilfreds med.
>
> Det er ikke korrekt. For det først kører Doom III i OpenGL. For det
> andet, og det har vi John Carmacks egne ord for, er det meste af den
> grafiske motor ikke mere avanceret end DirectX 6/7. Det som gør Doom
> III specielt i forhold til tidligere OpneGL baserede spil er brugen
> af pixel shaders og bumpmapping, samt avancerede stencil shadows.
> Imidlertid kan man ikke direkte sammenligne DirectX 9 og OpenGL mht.
> shaders, idet OpenGL på det nuværende stadie (1.5) benytter sig af
> fragment programmer fremfor et gentligt programmeringssprog a la DX9
> HLSL. Først med OpenGL 2.0 kommer der et egentligt programmeringsprog
> til shaders, men Doom III anvender en lidt ældre teknik via fragment
> programs, som kører fint på GeForce 3/4/FX og ATI Radeon 8500/9x00
> chipsets. Jeg har selv kørt Doom III demoen uden problemer med et
> GeForce 4 Ti 4400, så mit umiddelbare bud er, at problemet er
> driver-relateret. Det er velkonedt, at de nyeste Forceware 5x.xx
> drivere har en lang række problemer med en lang række ikke DirectX 9
> optimerede spil, nye såvel som ældre, hvorfor problemet vil løse sig
> ved at installere en af de ældre Detonator 4x.xx drivere. ---
> Mvh
> Anders
wow.
Tak for info Anders. Ja selvfølgelig kører det OpenGL, det gør alt hvad
John Carmack rører ved. Tror nu alligevel jeg vil prøve at downloade
demoen, hvis ellers jeg kan finde den.
-Sune
--
Is this a new years sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.
| |
Robert Eriksen (20-01-2004)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 20-01-04 21:21 |
|
Sune Mika Salminen wrote:
>
> Tak for info Anders. Ja selvfølgelig kører det OpenGL, det gør alt hvad
> John Carmack rører ved. Tror nu alligevel jeg vil prøve at downloade
> demoen, hvis ellers jeg kan finde den.
Den ligger på eMule... eller den kan komme til at lægge på din FTP hvis
du har en sådan?
Den version jeg har fylder 364MB i RAR.
Har også set en .ISO på næsten 900MB men .RAR'en fylder lidt over 1 GB
pakket ud så det er nok det samme i sidste ende.
| |
Sune Mika Salminen (20-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune Mika Salminen |
Dato : 20-01-04 23:55 |
|
Robert Eriksen wrote:
> Sune Mika Salminen wrote:
>
>>
>> Tak for info Anders. Ja selvfølgelig kører det OpenGL, det gør alt
>> hvad John Carmack rører ved. Tror nu alligevel jeg vil prøve at
>> downloade demoen, hvis ellers jeg kan finde den.
>
> Den ligger på eMule... eller den kan komme til at lægge på din FTP
> hvis du har en sådan?
> Den version jeg har fylder 364MB i RAR.
> Har også set en .ISO på næsten 900MB men .RAR'en fylder lidt over 1 GB
> pakket ud så det er nok det samme i sidste ende.
Har verdens laveste upload, så der er ikke noget ved at have en FTP.
Ellers tak Robert.
-Sune
--
Is this a new years sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.
| |
Robert Eriksen (22-01-2004)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 22-01-04 22:37 |
|
Sune Mika Salminen wrote:
> Robert Eriksen wrote:
>
>>Sune Mika Salminen wrote:
>>
>>
>>>Tak for info Anders. Ja selvfølgelig kører det OpenGL, det gør alt
>>>hvad John Carmack rører ved. Tror nu alligevel jeg vil prøve at
>>>downloade demoen, hvis ellers jeg kan finde den.
>>
>>Den ligger på eMule... eller den kan komme til at lægge på din FTP
>>hvis du har en sådan?
>>Den version jeg har fylder 364MB i RAR.
>>Har også set en .ISO på næsten 900MB men .RAR'en fylder lidt over 1 GB
>>pakket ud så det er nok det samme i sidste ende.
>
>
> Har verdens laveste upload, så der er ikke noget ved at have en FTP.
> Ellers tak Robert.
Nu ville det jo ellers også være din download der ville blive udnyttet.
Download = til dig selv
Upload = til andre
;-P
| |
Sune Mika Salminen (23-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune Mika Salminen |
Dato : 23-01-04 01:21 |
|
Robert Eriksen wrote:
> Sune Mika Salminen wrote:
>
>> Robert Eriksen wrote:
>>
>>> Sune Mika Salminen wrote:
>>>
>>>
>>>> Tak for info Anders. Ja selvfølgelig kører det OpenGL, det gør alt
>>>> hvad John Carmack rører ved. Tror nu alligevel jeg vil prøve at
>>>> downloade demoen, hvis ellers jeg kan finde den.
>>>
>>> Den ligger på eMule... eller den kan komme til at lægge på din FTP
>>> hvis du har en sådan?
>>> Den version jeg har fylder 364MB i RAR.
>>> Har også set en .ISO på næsten 900MB men .RAR'en fylder lidt over 1
>>> GB pakket ud så det er nok det samme i sidste ende.
>>
>>
>> Har verdens laveste upload, så der er ikke noget ved at have en FTP.
>> Ellers tak Robert.
>
> Nu ville det jo ellers også være din download der ville blive
> udnyttet.
>
> Download = til dig selv
> Upload = til andre
> ;-P
Ja, whatever )
Har skaffet den selv i mellemtiden samt forskellige patches og rodet med
..cfg filer og kommandolinje...Men jeg kan ikke få den til at gøre noget
interessant.
-Sune
--
Is this a new years sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.
| |
Sune Mika Salminen (26-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune Mika Salminen |
Dato : 26-01-04 14:02 |
|
Sune Mika Salminen wrote:
Doom III E3 demo
> Har skaffet den selv i mellemtiden samt forskellige patches og rodet
> med .cfg filer og kommandolinje...Men jeg kan ikke få den til at gøre
> noget interessant.
Hurra! Fremskridt.
Når jeg starter demoen får jeg et gråt/sort flimrende billede. Hvis jeg
i blinde trykker konsollen frem kan jeg skrive "map e3/e3_1", og så kan
jeg høre spillet starte (der kommer en intro med noget tale), jeg kan
skyde, gå osv...men jeg kan stadig kun se gråt/sort flimmer.
I .cfg filen kan jeg se "NV20" og "NV30", men mit kort er jo et Geforce2
Ti, som er et "NV15". Betyder det at jeg godt kan glemme det?
-Sune
--
Is this a new years sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.
| |
Simon Nejmann (27-01-2004)
| Kommentar Fra : Simon Nejmann |
Dato : 27-01-04 14:11 |
|
On Mon, 26 Jan 2004 14:01:45 +0100, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:
>Når jeg starter demoen får jeg et gråt/sort flimrende billede. Hvis jeg
>i blinde trykker konsollen frem kan jeg skrive "map e3/e3_1", og så kan
>jeg høre spillet starte (der kommer en intro med noget tale), jeg kan
>skyde, gå osv...men jeg kan stadig kun se gråt/sort flimmer.
>
>I .cfg filen kan jeg se "NV20" og "NV30", men mit kort er jo et Geforce2
>Ti, som er et "NV15". Betyder det at jeg godt kan glemme det?
Yep, du kan godt glemme det.
Doom 3 skal bruge pixel-shaders (ikke helt sikker på hvilken version),
men et GF2 har ikke nogen understøttelse for shaders overhovedet.
--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann
| |
Sune Mika Salminen (27-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune Mika Salminen |
Dato : 27-01-04 15:13 |
|
Simon Nejmann wrote:
> On Mon, 26 Jan 2004 14:01:45 +0100, "Sune Mika Salminen"
> <efternavn@doktor.dk> wrote:
>
>> Når jeg starter demoen får jeg et gråt/sort flimrende billede. Hvis
>> jeg i blinde trykker konsollen frem kan jeg skrive "map e3/e3_1", og
>> så kan jeg høre spillet starte (der kommer en intro med noget tale),
>> jeg kan skyde, gå osv...men jeg kan stadig kun se gråt/sort flimmer.
>>
>> I .cfg filen kan jeg se "NV20" og "NV30", men mit kort er jo et
>> Geforce2 Ti, som er et "NV15". Betyder det at jeg godt kan glemme
>> det?
>
> Yep, du kan godt glemme det.
> Doom 3 skal bruge pixel-shaders (ikke helt sikker på hvilken version),
> men et GF2 har ikke nogen understøttelse for shaders overhovedet.
Jeg tænkte det nok. Nå, men lydene var ellers ret fede! lol
-Sune
--
Is this a new years sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.
| |
Simon Nejmann (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Simon Nejmann |
Dato : 17-01-04 13:16 |
|
On Fri, 16 Jan 2004 23:33:02 +0100, "Anders Albrechtsen"
<dr_no@nowhere.com> wrote:
>Imidlertid kan man ikke
>direkte sammenligne DirectX 9 og OpenGL mht. shaders, idet OpenGL på det
>nuværende stadie (1.5) benytter sig af fragment programmer fremfor et
>gentligt programmeringssprog a la DX9 HLSL. Først med OpenGL 2.0 kommer der
>et egentligt programmeringsprog til shaders, men Doom III anvender en lidt
>ældre teknik via fragment programs, som kører fint på GeForce 3/4/FX og ATI
>Radeon 8500/9x00 chipsets.
Hmm, et par kommentarer:
http://www.fusionindustries.com/content/lore/code/articles/fi-faq-cg.php3
**
1.1: What's the difference between nVidia's Cg and Microsoft's HLSL
(High Level Shading Language)?
A: Cg and HLSL are actually the same language! Cg/HLSL was
co-developed by nVidia and Microsoft. They have different names for
branding purposes. HLSL is part of Microsoft's DirectX API and only
compiles into DirectX code, while Cg can compile to DirectX and
OpenGL.
**
Så er forskellen på DX og OpenGL ikke bare, når det kommer til
shaders, at DX indeholder "setShader" funktioner mens man i OpenGL
skal have fat i nogen plugins for at få dem?
--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann
| |
Anders Albrechtsen (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Albrechtsen |
Dato : 17-01-04 19:38 |
|
"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.dk> wrote in message
news:ki7i00l497cqj2kldcrd71dd6sh4asaogm@4ax.com...
> On Fri, 16 Jan 2004 23:33:02 +0100, "Anders Albrechtsen"
> <dr_no@nowhere.com> wrote:
>
> >Imidlertid kan man ikke
> >direkte sammenligne DirectX 9 og OpenGL mht. shaders, idet OpenGL på det
> >nuværende stadie (1.5) benytter sig af fragment programmer fremfor et
> >gentligt programmeringssprog a la DX9 HLSL. Først med OpenGL 2.0 kommer
der
> >et egentligt programmeringsprog til shaders, men Doom III anvender en
lidt
> >ældre teknik via fragment programs, som kører fint på GeForce 3/4/FX og
ATI
> >Radeon 8500/9x00 chipsets.
>
> Hmm, et par kommentarer:
> http://www.fusionindustries.com/content/lore/code/articles/fi-faq-cg.php3
> **
> 1.1: What's the difference between nVidia's Cg and Microsoft's HLSL
> (High Level Shading Language)?
>
> A: Cg and HLSL are actually the same language! Cg/HLSL was
> co-developed by nVidia and Microsoft. They have different names for
> branding purposes. HLSL is part of Microsoft's DirectX API and only
> compiles into DirectX code, while Cg can compile to DirectX and
> OpenGL.
> **
Cg er et programmeringssprog skrevet af NVIDIA mhp. at tiltrække
spiludviklere som partnere, og har som sådan intet at gøre med OpenGL. At
man så kan bruge Cg til at skrive spil i både DirectX og OpenGL er
uninteressant. I mit indlæg refererede jeg til OpenGL shader language som er
en integreret del af den nye OpenGL 2.0 standard.
> Så er forskellen på DX og OpenGL ikke bare, når det kommer til
> shaders, at DX indeholder "setShader" funktioner mens man i OpenGL
> skal have fat i nogen plugins for at få dem?
Det kan man godt sige. Før OpenGL 2.0 skulle man programmere pixel- og
vertexshader effekter selvstændigt via vertex-programmer (vertex shaders) og
fragment programmer (pixel shaders). Sammenlignet med DirectX 9 og OpenGL
har disse vertex- og fragement-programmer dog en relativt begrænset
funktionalitet, hvilket også kan ses i den relativt begrænsede brug af
shaders i OpenGL spil. Dette vil dog ændre sig, når OpenGL 2.0 tages i brug.
---
Mvh
Anders
| |
Robert Eriksen (20-01-2004)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 20-01-04 21:23 |
|
Anders Albrechtsen wrote:
[snip... en masse kloge ord jeg mildt sagt ikke fatter specielt meget af
alligevel]
> Jeg har selv kørt Doom III demoen uden problemer
> med et GeForce 4 Ti 4400, så mit umiddelbare bud er, at problemet er
> driver-relateret. Det er velkonedt, at de nyeste Forceware 5x.xx drivere har
> en lang række problemer med en lang række ikke DirectX 9 optimerede spil,
> nye såvel som ældre, hvorfor problemet vil løse sig ved at installere en af
> de ældre Detonator 4x.xx drivere.
Og jeg havde sørme nogle 43.45 drivere liggende... det er da et forsøg
værd
Takker!
| |
Robert Eriksen (20-01-2004)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 20-01-04 22:56 |
|
Robert Eriksen wrote:
>
>
> Anders Albrechtsen wrote:
> [snip... en masse kloge ord jeg mildt sagt ikke fatter specielt meget af
> alligevel]
>
> > Jeg har selv kørt Doom III demoen uden problemer
>
>> med et GeForce 4 Ti 4400, så mit umiddelbare bud er, at problemet er
>> driver-relateret. Det er velkonedt, at de nyeste Forceware 5x.xx
>> drivere har
>> en lang række problemer med en lang række ikke DirectX 9 optimerede spil,
>> nye såvel som ældre, hvorfor problemet vil løse sig ved at installere
>> en af
>> de ældre Detonator 4x.xx drivere.
>
>
> Og jeg havde sørme nogle 43.45 drivere liggende... det er da et forsøg
> værd
Men desværre.. heller intet held med den :(
| |
Martin Johansson (18-01-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansson |
Dato : 18-01-04 01:58 |
|
"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:bu6pcl$2udu$1@news.cybercity.dk...
> Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
>
> Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
> henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt med
> en masse hvide og sorte rektangler.
> Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt flimmer.
Hvor har du hentet denne demo?
| |
Anders Albrechtsen (18-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Albrechtsen |
Dato : 18-01-04 23:34 |
|
"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message
news:4009da2a$0$95020$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
> news:bu6pcl$2udu$1@news.cybercity.dk...
> > Så har jeg fået hentet Doom3 demoen, men det vil sgutte starte op.
> >
> > Det lille blå vindue dukker op, hvor der så farer en masse gul tekst
> > henover. Derefter kommer et andet vindue med titlen Doom frem fyldt med
> > en masse hvide og sorte rektangler.
> > Vælger jeg at køre fullscreen får jeg istedet en masse sort/gråt
flimmer.
>
> Hvor har du hentet denne demo?
Der er ikke tale om en officiel demo, men derimod en warez version af den
tech demo ID fremviste på E3 messen i 2002. Du kan med andre ord ikke hente
den via officielle kanaler.
---
Mvh
Anders
| |
Martin Johansson (19-01-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansson |
Dato : 19-01-04 01:08 |
|
"Anders Albrechtsen" <dr_no@nowhere.com> skrev i en meddelelse
news:eRDOb.75975$jf4.4853860@news000.worldonline.dk...
[SNIP]
> Der er ikke tale om en officiel demo, men derimod en warez version af den
> tech demo ID fremviste på E3 messen i 2002. Du kan med andre ord ikke
hente
> den via officielle kanaler.
Ahh javel jo, synes heller ikke jeg lige kunne se den de sædvanlige steder.
Tak for opklaringen.
Har fundet E3 demoen, men den fylder altså for meget til at jeg gidder at
hente den.
Det er trods alt bare en demo.
| |
Anders Albrechtsen (19-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Albrechtsen |
Dato : 19-01-04 05:49 |
|
"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message
news:400b1ff0$0$95103$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Anders Albrechtsen" <dr_no@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> news:eRDOb.75975$jf4.4853860@news000.worldonline.dk...
> [SNIP]
> > Der er ikke tale om en officiel demo, men derimod en warez version af
den
> > tech demo ID fremviste på E3 messen i 2002. Du kan med andre ord ikke
> hente
> > den via officielle kanaler.
>
> Ahh javel jo, synes heller ikke jeg lige kunne se den de sædvanlige
steder.
> Tak for opklaringen.
> Har fundet E3 demoen, men den fylder altså for meget til at jeg gidder at
> hente den.
> Det er trods alt bare en demo.
Den er heller ikke det værd. Jeg har kun set den hos en kammerat, der
åbenbart ikke har andet at bruge sin båndbredde på
---
Anders
| |
Robert Eriksen (20-01-2004)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 20-01-04 21:24 |
|
Martin Johansson wrote:
> "Anders Albrechtsen" <dr_no@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> news:eRDOb.75975$jf4.4853860@news000.worldonline.dk...
> [SNIP]
>
>>Der er ikke tale om en officiel demo, men derimod en warez version af den
>>tech demo ID fremviste på E3 messen i 2002. Du kan med andre ord ikke
>
> hente
>
>>den via officielle kanaler.
>
>
> Ahh javel jo, synes heller ikke jeg lige kunne se den de sædvanlige steder.
> Tak for opklaringen.
> Har fundet E3 demoen, men den fylder altså for meget til at jeg gidder at
> hente den.
> Det er trods alt bare en demo.
Og efter sigende en fejlfyldt alpha demo (efter endnu mere sigende
leaket af ATI).
Men man er sgu da nysgerrig
| |
|
|