emulator
Fra : ove krabbe

Dato : 13-01-04 19:45

jeg vil gerne spørge om man kan spille playstation1-2 på PC med en emulator?
hvis ja isåfald hvilken og hvor kan man hente den?

hilsen Ove

Fra : Agemam

Dato : 13-01-04 21:18

Hejsa

Du kan jo prøve disse links

http://www.emulator-zone.com/doc.php/psx/
http://www.game-revolution.com/download/emulator/playstation.htm

Ved ikke om de virker, men held og lykke

Regards
Agemam

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-01-04 01:00

ove krabbe wrote:
> jeg vil gerne spørge om man kan spille playstation1-2 på PC med en
> emulator? hvis ja isåfald hvilken og hvor kan man hente den?

Playstation 2 emulatorer begynder først nu at vise udfyldte polygoner.
Selvom du havde en meget hurtig PC, ville du nok ikke kunne køre PS2
emulering som var til at holde ud at spille spil i, PS2 har en helt
anden arkitektur end PC, og det vil tage enorme mængder af CPU kraft at
emulere den bare i noget der ligner 'spilbare' hastigheder. På PS2
fronten varer det nok mindst et års tid før der er nogen der laver noget
der 'kan noget', og før der findes en PC der er kraftig nok til at
afvikle det.

Playstation 1 er en anden sag, den første kommercielle PSX emulator,
'Virtual Game Station' kunne køre fint på en 350MHz Pentium II jeg havde
dengang den kom frem.
Den bedste PSX emulator til PC i dag hedder ePSXe, og det står vist for
enhanced psx emulator eller noget i den retning:
www.epsxe.com - ePSXe benytter sig af et plug-in system, hvor
emulatoren tager sig af de fleste 'kerneopgaver', og hvor grafik-, lyd-
og hvis man har lyst, CD drev emulering varetages af plug-ins. Det giver
mange muligheder for stor forvirring til at starte med, men hvis man
holder øje med f.eks www.ngemu.com og visse andre websites finder man
hurtigt ud af hvilke plug-ins der regnes for de bedste. Her er mine
foretrukne:

Grafik
Pete's plug-ins, Pete Bernert har også skrevet renderingsdelen til ZinC,
som emulerer PSX baseret arkade-hardware af bl.a. Namco og Capcom. Han
er meget grundig (han er tysker og laver de bedste grafikplug-ins,
der efterhånden virker lige godt på Nvidia og ATI kort og kører både
under Windows og Linux. Læs dokumentationen for at finde ud af hvilket
plug-in der passer dig bedst. Generelt plejer man at sige OpenGL til
Nvidia kort og D3D plug-in'et til ATI kort.
http://home.t-online.de/home/PeteBernert/
Pete laver i øvrigt også CDR-plug ins og en god, enkel 'front end' til
ePSXe, ePSXecutor eller noget i den retning, jeg bruger den ikke selv
for jeg har ikke så mange spil at holde styr på. Men prøv den.

Lyd
Eternal SPU, lavet af Japanske 'PSX alternative', har helt sikkert den
bedste lydkvalitet og især emulering af de delay-baserede effekter i
PSX'ens lyddel, men kræver også en hurtig processor og en del puslen med
indstillingerne. Visse spil kræver f.eks at Eternal SPU styrer
synkroniseringen, andre kræver at grafik-plug-in'et gør det. Men det
finder du nok ud af. Læs dokumentationen!
http://www1.odn.ne.jp/psx-alternative/

CD-ROM
ePSXe har sin egen CD-ROM emulering, men sommetider kommer man ud for at
et spil ikke vil starte, jeg mener nok bla. Tomb Raider ikke virker med
ePSXe's egen CD emulering. Prøv Sapu's cdrsapu, eller Pete Bernerts CD
plug-in, der er ikke noget i vejen for at have flere plug-ins
installeret, man kan skifte mellem dem så meget man vil. Men start bare
med den indbyggede CD-emulering.
http://sapu.ngemu.com/psxs_e.html#cdrsapu

Du skal også bruge mindst en europæisk PSX BIOS-fil for at komme i gang
med noget somhelst meningsfyldt. SCPH7502.BIN til PAL spil og
SCPH1001.BIN til NTSC spil.

Jeg kunne sige meget mere, men igen: Læs dokumentationen. Alt hvad du
har brug for at vide står deri. Hvis det bliver for teknisk, så spørg
her i gruppen, jeg skal nok få øje på indlæg med 'emulator' eller
lignende på emnelinjen. Nogle spil kræver en del pillen ved
indstillingerne - Metal Gear Solid f.eks - mens andrer bare kører
perfekt lige ud af posen (R-Type Delta f.eks).

God jagt.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Dan

Dato : 15-01-04 16:08

Virtual GameStation fra Connectix var fed...bortset fra at den kun kører på
Win98.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-01-04 18:38

Dan wrote:
> Virtual GameStation fra Connectix var fed...bortset fra at den kun
> kører på Win98.

Der findes patches så den kan køre på XP, 2000 og NT. Nogle af
patches'ne gør at man også kan køre VGS i en højere opløsning.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?