Re: RE: Smøring af kæde uden central st
Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 23-04-01 13:05

Hej Morten

Den maed at tippe SV´en har jeg allerede tænkt på (og prøvet). Men som du
skriver så korrekt, så mangler man en ekstra arm til at smørre kæden Jeg
var ude efter et trick/en løsning der gjorde det muligt selv at smørre sin
kæde.

NÅ! jeg må nok hellere bide i det sure æble og investere i en bøjle af en
art, der kan holde SV´en oppe fra jorden når der smørres. Jeg ved ikke om de
almindelige holdere man ser i butikkerne dur i denne sammenhæng - men det
skal forsøges

Med venlig hilsen

Henrik Nedergaard
AKA Toshido
AROS# 7 - www.amck.dk

--
Posted from [195.54.64.131]

Fra : Morten Christensen

Dato : 23-04-01 23:22

*snip*
[...]
*snap-snude*

Forsøg endelig da
De dur ganske udemærket - endda hvis du skal have baghjulet af.
Men lad mig lige komme med en lille dårlig tanke jeg har fået: Se godt efter
hvordan den er bygget. SIdst jeg så en (det var i fredags hos Frankie's i
Randers) synes jeg at den så ret så klein ud, og at de svejsninger kunne
ikke holde til ret meget mere end en 3-gears everton-cykel :-/

--
Morten Christensen
Lige nu i Nordjylland på sin GSX600F

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 18:25

Henrik Nedergaard <HNE@netdesign.dk> skrev i en
[...]

På markedet findes der også en plade med nogle "kugle-ruller" til at
lægge under baghjulet mens modellen står på sidestøtten; men fidusen
beskrænkes af at det er kædesiden at motorcyklen hælder til
En "racer-stander" er til det hele (baghjuls-afmontering i forbindelse
med dæk og kædehjuls -skifte), og derfor absolut anbefalelsesværdig!

--
Armand.